از سرمایه‌گذاری در دوران کودکی نترسید

مدیرعامل بیمارستان شهید فهمیده در حاشیه برنامه هفته ملی کودک با اشاره به مراحل رشد در کودکان بر لزوم سرمایه‌گذاری بیشتر در این مقطع سنی به منظور داشتن آینده‌ای درخشان تاکید کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته ملی کودک روز ۱۷ مهر ۱۴۰۱ به این بیمارستان رفتند و برای بچه‌ها برنامه‌های متنوعی اجرا کردند.

دکتر ناصر عباسی‌دزفولی مدیرعامل بیمارستان و متخصص کودکان و نوزادان در حاشیه این برنامه گفت: دوران کودکی نقش مهمی در ساختن آینده هر کشوری دارد و باید به آن توجه کرد و از سرمایه‌گذاری در این مرحله از زندگی نترسید.

وی با اشاره به شعار «هفته ملی کودک» که «حال خوش کودکی؛ رنگ خوش زندگی» است؛ تصریح کرد: شعار امسال شما شعار خیلی خوبی است. خانواده‌هایی که خوشحال هستند، کودکان شاد و بانشاطی دارند و نشاط، سلامت کودکان، زندگی را، دلپذیر می‌کند.

دکتر ناصر عباسی‌دزفولی تأکید کرد: ۹۰ درصد رشد مغزی کودکان در سه ساله اول زندگی آنان اتفاق می‌افتد و به لحاظ تکاملی این رشد تا ۹ سال ادامه دارد. یعنی سه سال اول زندگی در درجه اول و تا ۹ سالگی مراحل بسیار مهم در زندگی هر انسانی است. یعنی هرچه بیشتر به سال‌های اولیه زندگی افراد توجه شود، آینده متکامل‌تری در انتظار آن جامعه است.

مدیرعامل بیمارستان شهید فهمیده تصریح کرد: هر یک سال سرمایه‌گذاری تا ۹ سالگی افراد؛ برداشتی ۷ برابر در بزرگسالی را، در پی دارد. بنابراین باید به کودکان توجه ویژه‌ای کرد و از سرمایه‌گذاری برای آنان نترسید.

 وی با اشاره به اینکه بیمارستان شهید فهمیده روزانه دارای ۷۰۰ تا ۸۰۰ بیماراست، گفت: ما، برای پذیرش در حال حاضر با مشکلاتی مواجه‌ایم و نیازمند همکاری مراکزی مثل شهرداری برای توسعه فضای درمانی این بیمارستان هستیم به ویژه که این بیمارستان در خط مقدم درمان تخصصی کودکان قرار دارد.

در ادامه قاسم سلیمانی دبیر هفته ملی کودک تاکید کرد: ما، در این مسیر در کنار شما هستیم اگر چه که بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی دیر بازده است.

وی تصریح کرد: یعنی ما برای اینکه بتوانیم افرادی مانند چهره‌های شاخص فرهنگی و هنری را، به جامعه تحویل دهیم، ناگزیر باید راه طول و درازی را، پشت سر بگذاریم ولی بر این باوریم که در کنار هم قرار دادن فعالیت‌های ما، به عنوان مراکز فرهنگی در کنار فعالیت‌های شما به عنوان مراکز تامین‌کننده سلامت جسم و البته روان کودکان، می تواند به تعالی کودکان کمک کند.

در این دیدار یک ساعته مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون قول داد تا در تجهیز کتابخانه بیمارستان شهید فهمیده همکاری داشته باشد.

ویژه‌برنامه‌های هفته ملی کودک از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۱ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران و دیگر مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور در حال برگزاری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =