اختتامیه مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی برگزار شد

برگزیدگان مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد معرفی شدند .

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد  ، کبری اخلاقی‌نیا مدیر کل  اداره کل کانون استان کهگیلویه و بویراحمد  در مراسم پایانی این جشنواره گفت : زبان خداوند در قرآن کریم زبان قصه است و بهترین قصه ها در قرآن روایت شده است و ما باید با تدبر در قصه های قرآنی به نکات کاربردی آن برای زندگی مطلوب دست یابیم.
وی  در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد : قصه‌ها باید حاوی پیام‌های ارزشی و اخلاقی باشند و قصه های بومی هویت فرهنگی ما هستند و می توانند برای جلوگیری از تهاجم فرهنگی بیگانگان بسیار موثر باشند .
اخلاقی نیا بخش پایانی سخنان خود بیان نمود : برگزاری جشنواره قصه گویی با هدف تقویت حوزه های ارزشی و تربیتی جامعه و حفظ این میراث گرانبها و انتقال آن به نسل های آینده با رقابت سازنده شرکت کنندگان می تواند بسیار مهم و موثر باشد.
در جشنواره امسال ۱۵۰ اثر ، به دبیر خانه استانی قصه گویی ارسال گردید که پس از مراحل بازبینی و داوری در نهایت ۲۰ اثر به مرحله استانی جشنواره راه یافت که در طول روز برگزاری در مراسم پایانی مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی بنا بر رای هیات داوران متشکل از خانم ها ، خدیجه عباسی ، سیده کلثوم صداقتی نیا آقای وحید محمد خانی  افراد زیر برگزیدگان نهایی مرحله استانی شدند.


برگزیدگان بخش ملی نوجوان :

آیدا عباسی با قصه " پینه دوز خوشحال " ، دیانا یوسفی با قصه " یخی که عاشق خورشید شد  " سارینا جعفری با قصه " کرم سه نقطه "


برگزیدگان بخش ملی بزرگسال :

آیلار عباسی  با قصه " بادی که خوابش می آمد ، "سارا صیادی  با قصه " یک دست صدا ندارد ، " وهانیه خدیوی نسب  با قصه "غواص"

برگزیدگان بخش آیینی سنتی نوجوان :
سونیا آروسی  با قصه " قیام کاوه " ، راحیل حیدری با قصه " رزم  گرد آفرید و سهراب "

شایستگان تقدیر بزرگسال بخش ملی :
اعظم امینی  با قصه " سرو قامت  همیشه زنده  "
شایستگان تقدیر نوجوان بخش ملی :
ونوس  مردانی با قصه " اسب مسافر "
مرحله پایانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی هم زمان با شب یلدا در تهران برگزار می گردد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =