قصه گویی؛ بهترین روش برای کمک به رشد شخصیتی کودکان

حمیدرضا گوهری سرپرست کانون استان کردستان دیروز در اختتامیه جشنواره قصه گویی، از قصه گویی به عنوان بهترین روش برای کمک به رشد شخصیتی کودکان و نوجوانان نام برد و بر تقویت این فعالیت فرهنگی در مراکز تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان،حمید رضا گوهری افزود:  قصه گفتن برای کودک به او کمک می‌کند تا دنیای اطرافش را بشناسد و تخیلات قوی و پرورش‌یافته‌ای داشته باشد. بر همین اساس، بسیاری از روان‌شناسان تربیتی اعتقاد دارند آموزش مسائل گوناگون به فرزندان از طریق قصه در رشد روانی و اخلاقی آن‌ها مؤثر است.

گوهری خاطر نشان ساخت: قصه‌گویی قدمتی چندین هزاره ساله دارد به طوری‌که نیاکان ما در روزگاران قدیم نکات آموزشی، آداب و رسوم شأن را در شب‌نشینی‌های خود از طریق قصه‌ها از نسلی به نسلی دیگر منتقل می‌کردند،

وی ضمن دعوت از تمامی مربیان کانون استان کردستان برای حضور و شرکت در جشنواره های آتی قصه گویی عنوان کرد: با توجه به پتانسیل بالای مربیان استان  کردستان در اجرای قصه گویی، انتظار می رود بیش از پیش به فعالیت قصه گویی در مراکز اهمیت داده شود چون قصه گویی از فعالیت های با اهمیت مربیان کانون می باشد.

سرپرست کانون استان کردستان همچنین گفت: قصه گویی بخشی از کودکی همه ما بوده است.درواقع داستان‌سرایی یکی  از قدیمی‌ترین وموثرترین اشکال آموزش است و انسان‌ها از این طریق، مفاهیم مهم را به نسل‌های بعد منتقل می‌کردند.

لازم به ذکر است مرحله استانی بیست و چهارمین جشنواره بین المللی قصه گویی 24 و 25 مهرماه با حضور 23 قصه گو در سنندج برگزار شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =