استاندار کردستان در جمع کارکنان کانون استان برضرورت تقویت ظرفیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تاکید کرد

استاندار کردستان ضمن تاکید بر تقویت ظرفیت‌های کانون پرورش فکری تصریح کرد که باید کار در حوزه کودکان و نوجوانان به باور تبدیل شود و مبتنی بر قواعد علمی باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، اسماعیل زارعی کوشا در دیدار با مربیان و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان با بیان اینکه کار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جزو فعالیت‌های ریشه‌ای و مهم است، گفت:متاسفانه آنگونه که شایسته است به این حوزه توجه کافی ولازم نشده است و اعتقاد دارم که باید با باور و یقین قلبی در این حوزه کار شود.

وی افزود: کار حوزه کودک و نوجوان کار ریشه ای و پایه ای است و ثمرات و نتایج کار فرهنگی و تربیتی که در کانون پرورش فکری انجام می گیرد در آینده نتیجه خواهد داد. 

زارعی کوشا ضرورت انجام اقدامات ایجابی در مسائل فرهنگی را یادآوری کرد و گفت: در امر پرورش کودکان و نوجوانان اعتقادی  باید با کارها و اقدامات خلاقانه زمینه بروز استعداد و خلاقیت این سرمایه های ارزشمند و آینده ساز فراهم گردد.

استاندار کردستان ضمن صحه گذاشتن براهمیت فعالیت‌های کانون پرورش فکری وعده داد که از همه امکانات و در حد مقدورات برای رفع مشکلات و نیازهای کانون اقدام خواهد شد.

زارعی کوشا تصریح کرد : اگر ما در حوزه کودک و نوجوان کار نکنیم و خلا وجود ما باشد این خلا را رسانه ها و فضای مجازی و بازی های آنلاین و انواع موضوعاتی که امروز تبدیل به یک چالش جدی شده است پر خواهند کرد ولی این واقعیت دنیای امروز است و ما نمی توانیم جلو رشد ارتباطات و رسانه را بگیرم جز اینکه ما هم مجهز به این امکانات شویم و کار ایجابی انجام بدیم قطعا با کار سلبی نتیجه نخواهیم گرفت و ما برای انجام کار ایجابی نیازمند خلاقیت و تفکر هستیم.

وی توجه به مسئله پرورش در کنار آموزش را حائز اهمیت برشمرد و گفت:کردستان سرزمین استعدادهای درخشان و پویا است و در همه زمینه‌ها نخبه پرور است، بنابراین ما وظیفه داریم بسترهای شکوفایی این استعدادها را فراهم کنیم.

گوهری سرپرست کانون استان کردستان در شروع این دیدار در سخنانی گزارش از فعالیت های کانون را ارائه داد و خواستار توجه ویزه مسئولین استانی به حوزه کودک و نوجوان شد .

حمیدرضا گوهری افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیاز به توجه دارد کانون پرورش یعنی ریشه ها اگر شما به کانون توجه داشته باشید قطعی بدانید که در بحث در بحث مسایل فرهنگی مشکل نخواهیم داشت چون در مدارس آموزش و پرورش معلم نمی تواند بچه ها را پرورش دهند و این از وظایف مربیان کانون می باشد که بچه ها خلاق پرورش دهند.

گوهری همچنین خاطر نشان ساخت: اگر به این نسل کودک و نوجوان توجه شود قطعا بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

اثر خوانی اعضا نوجوان و عضو ارشد کانون ، شعرخوانی ، طرح مشکلات و ارائه پیشنهادات پخش کلیک از دیگر برنامه های این دیدار که دیروز شنبه مورخ 30 مهرماه در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =