کد خبر: 319639
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۶
درخشش استان خراسان رضوی در مسابقه ادبی «آواز ققنوس»

با اعلام برگزیدگان مسابقه ادبی «آواز ققنوس» از سوی آفرینش‌های ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کارشناس آفرینش‌های ادبی استان و مربی مسئول کتابخانه پستی نیشابور به ترتیب عناوین برگزیده اول و شایسته تقدیر را کسب کردند.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی؛ فراخوان دومین مسابقه «آواز ققنوس» به بازآفرینی داستان‌ها و منظومه‌های کهن ادبی اختصاص داشت که به مناسبت ۱۸ تیر «روز ملی ادبیات کودک و نوجوان» و نکوداشت مهدی آذریزدی نویسنده‌ نام آشنای کودکان و نوجوانان منتشر شد.

 مریم کوچکی، هما اجتهادی و شراره هاشم‌دباغیان داوران این مسابقه ادبی بوده و در پایان ۱ اثر رتبه اول، ۱ اثر رتبه دوم، ۲ اثر مشترکاً مقام سوم و ۲ اثر را به عنوان شایسته تقدیر معرفی و اعلام نمودند.

کانون استان خراسان رضوی با سه شرکت کننده و ۶ اثر در این مسابقه حضور داشت که در داوری نهایی سمیه سلامی‌راد، کارشناس آفرینش‌های ادبی استان با اثر داستانی «زخمه‌های عاشقی» بازآفرینی از مثنوی معنوی، حائز رتبه اول و زهره اکبرآبادی مربی مسئول کتابخانه پستی و رابط ادبی مراکز نیشابور با داستان «ماشین چهار چرخه» بازآفرینی از گلستان سعدی به عنوان یکی از شایستگان تقدیر معرفی شد.  

نگاه طنزآمیز به سوژه‌ها، موضوع و پردازش داستان همچنین توجه به ساختار داستانی منسجم و زبان مستقل در بازآفرینی داستان‌ها از جمله محورهای مورد توجه داوران در بررسی و انتخاب آثار برتر بوده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =