نمایش «دیواکولا» به جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی هرمزگان راه یافت

نمایش "دیواکولا" از تولیدات مرکز تخصصی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی و به کارگردانی محمد جهانپا به جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی هرمزگان راه یافت.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، «دیواکولا» درباره پسر بچه ای به نام «بامداد» است که هیچ علاقه ای به کتاب ندارد اما پدرش صاحب کتاب فروشی بامداد است و او مجبور است به وی  کمک کند. در روزی  که پدرش آن جا حضور ندارد، سه مشتری به کتاب فروشی می آیند و کتاب هایی می خرند اما کتاب ها سفید است! بامداد باید آن ها را تعویض کند و به همین دلیل مجبور می شود به انباری کتاب ها برود. او در آن زیر زمین ترسناک، با سه دیو به نام های «آوا»، «حروف» و «ریاضی» آشنا می شود. آن ها جوهرهای کتاب ها را می بلعند. بنابراین  بامداد مجبور می شود به سرزمین دیواکولا سفر کند و ...

این نمایش که  از  تولیدات مرکز تخصصی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی است پیشتر در بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان نیز حضور داشته است؛  با هدف ترغیب کودکان به کتاب و کتاب خوانی  به کارگردانی محمد جهانپا تولید شده است.

هیات داوران بازبینی آثار نمایشی سیزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان رضوی متشکل از آقایان شهرام کرمی، مرتضی اسدی مرام و محمد علی قویدل فرد بندری از بین ۵۶ اثر متقاضی، ۱۰ اثر از شهرستان های تهران، مشهد، ملایر، همدان و بندرعباس را جهت حضور در بخش رقابتی جشنواره معرفی کردند.

نمایش «دیواکولا» به جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی هرمزگان راه یافت

در این نمایش لباس محمد تقی نژاد، جلال کریم زاده، علی ضمیری، فرشاد قاسمی، سهیل سهیلی، نازیلا نوروزی، مهناز آسوده،  یاسمن جهانپا و مهدی بامی به عنوان بازیگر  حضور دارند.

عماد نصرآبادی نویسنده،  مهدی شریفی طراح صحنه،  علی رفیعی آهنگساز، زینب رشتی طراح و آناهیتا موسوی طراح گریم از دیگر عوامل این نمایش هستند.

سیزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان رضوی  به دبیری مهدی سیم ریز از ۶ تا ۹ اسفنده ماه ۱۴۰۱ در شهر بندرعباس برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =