در دومین جلسه برگزاری ویژه برنامه نوروزانه بر همکاری بیشتر ادارات و NGO تاکید شد

در راستای بهتر برگزار کردن ویژه برنامه نوروزانه برای کودکان و نوجوانان دومین جلسه برنامه ریزی با حضور کلیه مدعوین در محل سالن جلسات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در ابتدای این جلسه مدیرکل کانون استان کردستان در سخنانی گفت: نوروز و آداب ورسوم وآیین‌های نوروزی می‌تواند فرصتی باشد برای آموزش آیین‌های ملی و احترام به طبیعت ، صلح، انسان دوستی، آموزش ارزش‌های انسانی مانند احترام به بزرگ‌ترها و پیشکسوت‌ها به ویژه در این عصر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی که از بسیاری از ارزش‌های انسانی‌مان فاصله گرفته ایم.

حمیدرضا گوهری افزود: عید نوروز جشن ملی ایرانیان برای شروع سال نو ،زنده شدن طبیعت و آغاز فصل بهار فرصتی مناسب برای رشد اجتماعی کودکان و نوجوانان است. و ما هم بنا داریم با همکاری دیگر ادارات و سازمانها سطح استان ویژه برنامه نوروزانه را که شامل برنامه هایی در راستای آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با فولکلور و آداب و رسوم کردستان می باشد در سنندج و کامیاران برگزار کنیم که کودکان و نوجوانان در کنار لحظات شاد و ماندگار بیشتر با فرهنگ و رسوم نوروز  آشنا شوند.

گوهری با اشاره به اینکه در دو سال گذشته به دلیل شیوع کرونا برنامه های شاد با حضور کودکان و نوجوانان از رونق افتاده بود گفت: در دوسال کرونا کودکان و نوجوانان از برنامه های گروهی و شاد به دور بودند امسال انشاالله بتوانیم برنامه های متنوع و شادی را با حضور کودکان و نوجوانان و درگیر کردن همان کودکان و نوجوانان برگزار کنیم و نوروز ماندگاری را برایشان رقم بزنیم.

وی توجه به کودکان و نوجوانان حاشیه شهر را نیز مدنظر قرار داد و خاطر نشان ساخت: انشاالله از ظرفیت این کودکان و نوجوان در اجرای برنامه و حضور در برنامه ها در راستای نشاط اجتماعی بهره خواهیم برد انشاالله دیگر ادارات نیز ما رو کمک کنند که بتوانیم برنامه ها را ویژه تر و بهتر برگزار کنیم.

این جلسه با حضور نویسندگان و شاعران کودک و نوجوان استان، استاتید دانشگاه، کارشناسان استانداری استان، ارشاد اسلامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، بهزیستی، نمانیده انجمن ها و NGO ها و سمن ها و کارشناسان و مربیان کانون استان کردستان برگزار شد که هر کدام از شرکت کنندگان به ارایه نظرات خود پرداختند.  

لازم به ذکر است ویژه برنامه شاد فرهنگی،هنری و ادبی نوروزانه در تاریخ 20 اسفند در کامیاران و 24 اسفند در سنندج برای کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =