کد خبر: 324941
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۴
۵۰۸ جلد کتاب در قفسه مراکز فراگیر کانون

استادیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ۵۰۸ جلد کتاب مناسب گروه سنی کودک و نوجوان و اولیای تربیتی، مربیان و پژوهشگران را به مراکز فراگیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سطح کشور اهدا کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، گیتا موللی استادیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، این کتاب‌ها را با هدف بالابردن سطح دانش مربیان در مراکز فرهنگی هنری فراگیر و ایجاد زمینه سیر مطالعاتی آنان و همچنین خانواده‌های کودکان و نوجوانان در اختیار معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری قرار داد تا به مراکز فراگیر کانون ارسال شود.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال حاضر دارای ۴۳ مرکز فراگیر در سراسر کشور است، مراکزی که در آن کودکان و نوجوانان دارای نیازهای ویژه شامل کم‌بینا و نابینا، کم شنوا و ناشنوا و دارای آسیب‌های جسمی و حرکتی در کنار دیگر هم‌سالان خود از امکانات و برنامه‌های کانون استفاده می‌کنند.

 بر اساس این گزارش، ۵۰۸ جلد کتاب اهدایی شامل ۱۴ عنوان کتاب می‌شود که پنج عنوان آن مناسب گروه سنی کودک و نوجوان (نوخوان، نونهال و نونگاه) و ۹ عنوان دیگر مناسب اولیای تربیتی، مربیان و پژوهشگران است و تعداد زیادی از این کتاب‌ها نیز از سوی موللی ترجمه شده است.

«من با انگشتانم می‌بینم» (کودکان کم‌بینا و نابینا)، «من با چشمانم می‌شنوم» (کودکان کم‌شنوا و ناشنوا) و «من خودم می‌توانم کارهایم را انجام دهم» (کودکان با مشکلات جسمی حرکتی) هر سه نوشته شیلا استورات و کامدن فلت با ترجمه گیتا موللی، «من یک پردازشگر کاشت حلزون گرفته‌ام» تألیف گیتا موللی و «بعضی از بچه‌ها ناشنوا هستند» نوشته لولا. ام. شاو و تألیف و ترجمه گیتا موللی پنج عنوان کتاب گروه سنی کودک و نوجوان است.

«مبانی و راهنمای بالینی مداخله زود هنگام» (پس از تشخیص کم شنوایی/ ناشنوایی در کودکان) مؤلفان کمیته مطالعات ناشنوایی و انجمن علمی شنوایی شناسی، «تربیت شنوایی کودکان» مؤلفان ایران بهادری و منصور غلامی، «مدرسه مناسب کودک کم شنوا» تألیف انجمن ملی کودکان ناشنوا (انگلستان) با ترجمه گیتا موللی، «مهدکودک و پیش دبستانی مناسب کودک کم شنوا»، «کودک من کم شنواست» تألیف گیتا موللی، «برنامه فرانک» (برنامه مادر- کودک مامان غازه)، جلداول: برنامه فرانک، جلد دوم: شعرهای ایرانی، جلد سوم: لالایی‌های ایرانی و جلد چهارم: قصه‌های ایرانی، تألیف گیتا موللی، رقیه کوهی، طاهره سلیمانیه نائینی عنوان‌های ۹ جلد کتاب‌هایی به شمار می‌رود که مناسب اولیای تربیتی، مربیان و پژوهشگران است.

سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، رشد فرهنگ، موسسه فرهنگی فرجام جام‌جم و راز نهان، ناشران این کتاب‌ها هستند.

براین اساس این گزارش معاونت فرهنگی کانون بر اساس تعداد مراکز کانون در استان‌های مختلف کشور، به‌طور میانگین ۱۳ تا ۴۴ جلد کتاب  در اختیار هر استان قرار داد.

این در حالی است که به تازگی تفاهم‌نامه‌ای میان حامد علامتی مدیرعامل کانون و حمید طریفی‌حسینی معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور به امضا رسیده است و دو طرف در زمینه فراهم‌آوردن زمینه حضور بیشتر مخاطبان، شامل کودکان و نوجوانان دارای آسیب‌های شنوایی، بینایی و معلولان جسمی و حرکتی در مراکز فراگیر کانون در کنار دیگر اعضای کانون و گسترش فعالیت‌های فرهنگی، هنری و اجتماعی آنان از طریق غنی‌سازی اوقات فراغت توافق کردند.

یادآوری می‌شود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دارای ۴۳ مرکز فراگیر در سراسر کشور است که ۵ مرکز آن در شهر تهران فعالیت می‌کند.

گیتا موللی استادیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دارای مدرک دکتری روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، کارشناسی ارشد شنوایی‌شناسی دانشگاه علوم پزشکی ایران و کارشناسی شنوایی شناسی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =