نهالی که بابام کاشت، به بارنشست /کانونی‌ها خوش‌درخشیدند

تئاتر «نهالی که بابام کاشت»، کاری از انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان‌گیلان جایزه‌های بخش صحنه‌ای سومین جشنواره ملی تئاتر کودک‌ونوجوان و عروسکی ایثار را ازآنِ‌خود کرد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل استان گیلان سومین جشنواره ملی تئاتر کودک، نوجوان و عروسکی «ایثار»  با هدف نهادینه‌سازی فرهنگ ایثار و شهادت، طی روزهای ۱۱ تا ۱۴  اردیبهشت ۱۴۰۲ به‌میزبانی استان گیلان برگزارشد.

آیین پایانی این جشنواره ۱۴ اردیبهشت سال جاری با حضور جمعی از خانواده‌های معظم شهدا، مسئولان و  هنرمندان کشوری و استانی  در تالار مرکزی رشت صورت‌گرفت و با درخشش نمایش«نهالی که بابام کاشت»، اثر نمایشی مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان همراه‌شد.

برپایه این گزارش، نهالی‌که ‌بابام‌ کاشت، عنوان برگزیده بخش صحنه‌ای سومین دوره جشنواره تئاتر عروسکی کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ایثار را به خود اختصاص‌داد و نویسنده و کارگردان این نمایش، رتبه  برتر و تندیس این رویداد فرهنگی‌هنری را از آنِ خودکردند.

عنوان بهترین بازیگر مرد و زن بخش صحنه‌ای جشنواره به «ساحل احمددوست» و «سامره عاشوری» در نقش‌های پدربزرگ ‌و ننه خورشید این نمایش رسید و از تمامی برگزیدگان بخش‌های مختلف با جایزه نقدی و لوح سپاس قدردانی‌شد.

گفتنی‌است، «هشت سال دفاع مقدس» موضوع محوری نمایش صحنه‌ای نهالی که بابام کاشت، به‌شمار می‌رود. نویسندگی و کارگردانی این اثر را ایرج محمدی و منیژه واحد قاضیانی برعهده‌داشتند و ساحل احمددوست، سامره‌عاشوری، امیرحسین فکری و هادی بابایی، از بازیگران این نمایش به‌شمارمی‌روند.

طراحی صحنه و لباس نهالی که بابام کاشت از سوی منیژه واحد صورت‌گرفته و وحیدعبدی‌نژاد و رضا پیمانی، از طراحان دکور این نمایش‌محسوب‌می‌شوند.

این نمایش، داستان نوجوانی را روایت‌می‌کند که تلاش‌دارد با حضور در جبهه و همسنگری  با پدرش، نقشی در پاس‌داشت ایران اسلامی بر عهده‌داشته‌باشد و در این میسر، با هدایت پدربزرگ و مادربزرگ امکانی دیگر برای خدمت‌رسانی به میهن اسلامی برای وی فراهم می‌شود...

شایان‌ذکر است، سومین دوره جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ایثار با همکاری بنیاد شهید انقلاب اسلامی و دستگاه‌های فرهنگی استان برگزارشد و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان با حضور دو تماشاخانه سیار، مراکز سیار شهری و روستایی و هنرنمایی مربیان خود، نقش به‌سزایی در این رویداد ملی‌داشت.

نهالی که بابام کاشت، به بارنشست /کانونی‌ها خوش‌درخشیدند

نهالی که بابام کاشت، به بارنشست /کانونی‌ها خوش‌درخشیدند

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =