تشکیل شورای عالی کتابخانه‌های سیار روستایی و شهری کانون پرورش فکری

نخستین نشست هم‌اندیشی شورای عالی مراکز سیار روستایی و شهری کانون پرورش فکری با حضور مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون برگزار و در این جلسه بر تدارک بسته حمایتی کانون برای خانواده‌ها به منظور تربیت کودکان و نوجوانان تأکید شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فروهر معدنی مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون در این نشست که با حضور نمایندگان مربیان مراکز سیار روستایی و جمعی از کارشناسان ستاد به‌صورت مجازی برگزار شد، هدف از تشکیل این شورا را بررسی مسایل، مشکلات و بهبود شرایط کتابخانه‌های سیار دانست.

وی توسعه و ترویج کتابخوانی را اولویت اول مراکز سیار دانست و افزود: باید فعالیت‌هایی که در راستای تقویت ذهن مخاطب کودک و نوجوان است، طراحی و انجام شود.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون با اشاره به این که در حوزه فرهنگی باید تلاش کنیم مراکز سیار را به لحاظ کمی و کیفی ارتقا دهیم تا بتوانیم خدمات فرهنگی خوبی داشته باشیم افزود: برای خانواده‌ها باید بسته‌های خوب حمایتی به‌منظور تربیت کودکان و نوجوانان تدارک ببینیم و بتوانیم به خانواده‌ها مشاوره‌های خوبی در راستای تربیت بدهیم.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون گفت: کمبود کتاب و سامانه کتابداری، از جمله مشکلات اساسی مراکز سیار است که درصدد هستیم با کمک واحد فناوری برای مراکز سیار سامانه‌ی آفلاین طراحی کنیم.

معدنی در ادامه به بحث معیشتی مربیان اشاره کرد و گفت: معاونت توسعه و مدیریت منابع کانون، در صدد رفع آنها هستند.

وی در پایان به شیوه‌نامه و دستورالعمل کتابخانه‌های سیار کانون اشاره کرد و گفت: این شیوه‌نامه پس از شنیدن نظرات کارشناسان کتابخانه سیار در یک کارگروهی در ستاد تدوین و برای اعلام نظر به مربیان سیار ارسال می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 7 =