کد خبر: 325329
تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۹
بازدید 484
کانون گیلان درگذشت همکار مهربانش را به‌سوگ نشست

فصلی‌قاسمی، مربی‌مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کومله استان گیلان، در جوار رحمت حق ساکن‌شد.

به‌گزارش روابط عمومی کانون استان‌گیلان، ۱۹ اردیبهشت سال ۱۴۰۲  بهار، رنگ خزان گرفت و کارکنان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان غم درگذشت فصلی قاسمی، همکار این مجموعه فرهنگی را به‌سوگ‌نشستند.

قاسمی که جمعی از کودکان و نوجوانان این دیار در سایه مهربانی، هدایت‌های دلسوزانه و مشفقانه او به فرداهای روشن پرکشیدند، سال ۱۳۸۰ به جمع کانونی‌ها پبوسته‌بود و طی سال‌ها فعالیت در کسوت مربی و مربی‌مسئول فرهنگی مراکز فرهنگی هنری تالش و کومله استان گیلان، نقش به‌سزایی در کشف و پرورش استعدادهای آینده‌سازان داشت.

او که به‌گفته همکاران و نزدیکان، در اخلاق‌مداری زبانزد و در عرصه فعالیت‌های فرهنگی و هنری برجسته‌بود، موفقیت‌های متعددی در کارنامه‌داشت و  حاضران در جشنواره‌های استانی و بین‌المللی قصه‌گویی کانون، بارها شاهد هنرنمایی این قصه‌گوی برگزیده‌ شدند؛ قصه‌هایی که با تکیه برداشته‌های فرهنگی و اغلب به زبان تالشی اجرامی‌شد و در جذب مخاطب و پاس‌داشت گنجینه‌های سرزمین مادری، نقشی‌به‌سزا داشت.

سرانجام، قصه زندگی این همکار دانا، دلسوز و مهربان که ۷ تیر  سال ۱۳۵۵ آغازشد، پس از تحمل یک دوره طولانی بیماری به فرجام رسید و در دل‌ها و اندیشه‌ها مانا و ماندگارشد.

مدیرکل و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان این مصیبت جانکاه را به خانواده معزز و محترم قاسمی تسلیت‌گفته و علو درجات را برای آن مرحومه مغفوره، از درگاه ایزد منان مسئلت‌دارند.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 4
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهربانو مشک بید DE ۱۵:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    1 0
    به نام خدا بودنش همچون باد بهاری بود!پر هیجان!مهربان! کلامش چون رودخانه های کوهساران سر زمین اش!دوستش داشتم بسیار.قدر دان بود و عاشق!قصه های تالشی اش شیرین بود و بیاد ماندنی!یادش گرامی!همین بس که او یک مربی بود.نبودش را به همکارانش ،به اعضایش و به خانواده اش ،خصوصا همسر مهربانش که او را همیشه صبور و مهربان می نامید،و تنها فرزندش علی آقای شیرین زبان ،تسلیت می گویم.یادش این مربی و قصه گوی پر توان گرامی
  • صبری رحیمی IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    1 0
    دوست عزیز و مهربان من فصلی عزیزم از کردستان تا گیلان غمگینم از نبودنت .مهربان من .......................................................
  • امیر سام کریمی IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۳
    1 0
    مربی عزیزم!خاطرات زیبایی که در کانون برای من و دوستانم آفریدی هرگز از یادم نخواهد رفت!قصه گویی ها،شعر خوانی ها،مراسمات و... . بیاد تمام اوقاتی که در کانون گذراندم،هرگز از ذهنم نخواهی رفت. از خداوند منان درخواست آمرزش دارم و تسلیت میگویم خدمت خانواده قاسمی. شاگرد شما،امیرسام کریمی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =