کد خبر: 325721
تاریخ انتشار: ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
بازدید 179
پایان سال تحصیلی و اتمام «طرح کانون مدرسه» در لرستان

هشت مرکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان در شهرهای خرم آباد، بروجرد، ازنا، دورود و الشتر در اجرای «طرح کانون مدرسه» فعالیت داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون لرستان: محمد جواد محمدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان گفت: در اجرای طرح کانون مدرسه، هشت مرکز کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان در شهرهای خرم آباد، بروجرد، ازنا، دورود و الشتر فعالیت داشتند که با اتمام سال تحصیلی این طرح به پایان رسید و انشاالله با آغاز سال تحصیلی جدید دوباره اجرا خواهد شد.
محمدی افزود: «کانون مدرسه» عنوان طرحی مشارکتی است که با تفاهم نامه ی وزارت آموزش و پرورش و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، تدوین شده و در یک فرایند سه ساله اجرا خواهد شد. 
محمدی افزود: در گام نخست، این طرح با هدف آشنایی کودکان، نوجوانان، اولیای تربیتی و والدین با کانون، فعالیت ها و اهداف آن اجرا و دانش آموزان در مراکز کانون حضور یافته و در فعالیت های فرهنگی، هنری و ادبی شرکت کردند.
وی اضافه کرد: از اهداف اصلی این طرح می توان به بهره‌گیری از امکانات و ظرفیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون برای توسعه‌ی فعالیت‌های تربیتی، پرورش خلاقیت و تجربه‌های جدید در یادگیری دانش آموزان اشاره کرد.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان لرستان بیان داشت: بیش 5779 دانش آموز از 26 مدرسه و193 کلاس درس از دوم تا ششم دراین طرح حضور داشتند که در این میان 701 فعالیت فرهنگی، 163 فعالیت هنری و 173 فعالیت ادبی توسط مربیان برای دانش آموزان به اجرا درآمده است.
این مدیر فرهنگی اظهار داشت: معرفی کتاب، قصه گویی، معرفی شخصیت، معرفی وقایع و ایام، ساخت کاردستی، انجام فعالیت‌های نمایشی، نمایش فیلم، برگزرای کارگاه‌های هنری مانند:  نقاشی، سفالگری، داستان و شعر و علوم و نجوم از برنامه‌های اجرا شده دراین طرح بوده اند.
محمدی در پایان گفت: 30 مرکز کانون پرورش فکری شامل 20مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی فعالیت های های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را برای کودکان و نوجوانان شهر ها و روستاهای سراسر استان ارائه می دهند.  

پایان سال تحصیلی و اتمام «طرح کانون مدرسه» در لرستان

پایان سال تحصیلی و اتمام «طرح کانون مدرسه» در لرستان

پایان سال تحصیلی و اتمام «طرح کانون مدرسه» در لرستان

پایان سال تحصیلی و اتمام «طرح کانون مدرسه» در لرستان


 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =