شیوه‌های معرفی فعالیت‌های کانون استان در بستر دانش آموزی شاد بررسی شد

طی نشستی مجازی با حضور طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان و مسئولان مراکز ثابت و سیار کانون خراسان جنوبی، راهکارهای استفاده از بستر دانش آموزی شاد با هدف معرفی فعالیتهای کانون تشریح و مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی: در ابتدای این نشست که همزمان با ۱ خرداد ماه ۱۴۰۲ به صورت مجازی برگزار شد، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان ضمن تبریک فرا رسیدن ایام  دهه کرامت و ولادت حضرت معصومه سلام الله و امام رضا علیه السلام، به برنامه‌های اجرایی کانون پرورش فکری استان در این دهه اشاره کرد و افزود؛ فضا سازی مناسب ، پخش صلوات خاصه امام رضا علیه السلام برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نشست به مناسبت دهه کرامت، اجرای فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی با موضوع امام رضا علیه السلام و حضرت معصومه سلام الله از جمله قصه گویی، نشریه دیواری ،شعر خوانی، معرفی کتاب، معرفی شخصیت، شعر سرایی و داستان نویسی نقاشی و... می‌تواند به صورت مستقیم و غیر مستقیم کودکان و نوجوانان را با این دو شخصیت و سیره و سبک زندگی معنوی آنان بیشتر از گذشته آشنا کند.

وی در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های همکاران خود در پنج مرکز فرهنگی هنری شماره یک و دو و سه بیرجند و مرکز شماره ۲ طبس و مرکز قاین برای برگزاری و اجرای موفق  طرح کانون مدرسه گفت: اجرای طرح کانون مدرسه در سال تحصیلی ۱۴۰۳- ۱۴۰۲ نیز در دستور کار معاونت فرهنگی قرار دارد.

مدیر کل کانون استان افزود: مشارکت و هدایت اعضا برای شرکت در مهرواره باغ‌های آسمانی در سه بخش فرهنگی هنری و ادبی در دستور کار مراکز قرار گیرد و همچنین برنامه‌های سوم خرداد با شعار ما متحدیم، با هدف معرفی این مناسبت در دستور کار مراکز قرار گیرد.

حمیدی در ادامه بهره مندی مربیان کانون از شبکه شاد اشاره و تصریح کرد؛شبکه دانش آموزی شاد  فرصت مناسبی برای کانون است که از ظرفیت تمامی دانش آموزان  به منظور معرفی بیشتر  کانون، فعالیت‌ها و همچنین هماهنگی مربیان و اعضای کتاب‌خانه‌های سیار در ایام تابستان مورد بهره برداری قرار گیرد.

 وی افزود؛ در این خصوص کمیته هماهنگی جهت نظارت و برنامه ریزی جهت انتشار فعالیت‌های مراکز و نحوه‌ی بارگزاری محتوای تولیدی مراکز تشکیل شده است.

رییس شورای فرهنگی کانون استان اجرای برنامه‌هایی با محوریت خانواده و هر مادر یک مربی را از  سیاست‌های مدیر عامل کانون کشور است که باید در دستور کار مسئولین مراکز قرار گیرد.

وی همچنین در ادامه نمایش و سرود را از جمله فعالیت‌های بسیار حائز اهمیت ارزیابی کرد و از مسئولین مراکز خواست  اجرای این برنامه‌ها در اولویت‌های کاری مراکز قرار گیرد.

مدیر کل کانون استان در پایان  برنامه‌ریزی برای  اوقات فراغت با تشکیل جلسه شورای فرهنگی در مراکز را خواستار شد.

 در ادامه مهدی اکرامی کارشناس فناوری اطلاعات در خصوص چگونگی  تولید آثار جهت بارگذاری در پیام رسان شاد توضیحاتی ارائه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =