نشست مدیرکل کانون گیلان با سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان

طی نشست مسئولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و دانشگاه فرهنگیان استان گیلان بر ضرورت گسترش همکاری‌ها تاکیدشد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این دیدار صبح روز سه‌شنبه، ۲ خرداد ۱۴۰۲ در پردیس شهیده بنت‌الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت و طی آن بر بسط و تعمیق همکاری‌ها تاکیدشد.

مدیرکل کانون گیلان سخنان خود در این دیدار را با تبریک انتصاب سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان آغازکرد و از اهمیت ادامه‌یافتن هم‌گرایی فرهنگی سخن‌گفت.

سیدجلیل میرعظیمی در ادامه، به تشریح برنامه‌ها و گستره فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان پرداخت و توضیح‌داد: مراکز فرهنگی‌هنری ثابت، فراگیر، کتاب‌خانه‌های پستی و مراکز سیار شهری و روستایی این مجموعه، بستری مناسب برای کشف و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی و درعین‌حال، تقویت باورهای دینی نسل کودک و نوجوان به‌شمارمی‌رود.

وی درهمین‌حال به بیش‌از ۶۰ عنوان فعالیت‌ کتاب‌محور فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی کانون اشاره و ضمن یادآورشدن مراکز تخصصی این مجموعه در استان‌گفت: این برنامه‌ها، بستری مناسب برای غنی‌سازی اوقات‌فراغت آینده‌سازان و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی متوجه این نسل فراهم‌می‌کند.

این مسئول فرهنگی در ادامه، حرکت‌های فرهنگی مبتنی بر باورهای دینی و اسلامی را یک تکلیف ارزیابی و با خاطرنشان‌کردن نیازهای امروز جامعه به فعالیت‌های تربیتی اظهارکرد: تحقق این مهم در گرو حرکت‌های هم‌افزا و مشارکتی‌است.

او در این میان به سرمایه‌های انسانی کانون، در ستاد و مراکز فرهنگی هنری پرداخت و با اشاره حضور همکاران این مجموعه به عنوان مدرس و داور جشنواره‌ها و مسابقه‌های دیگر دستگاه‌ها افزود: این ظرفیت‌های گسترده بستری مناسب برای طی‌کردن دوره کارآموزی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان محسوب‌می‌شود.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان گیلان هم ضمن ابرازخرسندی از برگزاری این نشست، پیشینه کانون از گذشته تا امروز را یادآورشد و این نهاد فرهنگی را مرکز ایده‌پردازی و تربیت شخصیت‌های برجسته حوزه‌های مختلف خواند.

ایرج شاکری‌نیا در ادامه به نقش‌تاثیرگذار کانون در پرورش استعدادهای نسل کودک و نوجوان و غنی‌سازی اوقات فراغت آنان پرداخت و در تبیین اهمیت این حرکت‌سازنده گفت: شیطان دست‌اندرکار برنامه‌ریزی برای دست‌های بیکار است و از این رو فعالیت‌های  نشاط‌بخش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به بالندگی آینده‌سازان و پیش‌گیری از آسیب‌های اجتماعی کمک‌می‌کند.

نشست مدیرکل کانون با سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان گیلان

وی برهمین اساس،گسترش همکاری با این مجموعه را یک اولویت قلمدادکرد با استقبال از برگزاری نشست‌های کارشناسی دوجانبه ابرازامیدواری کرد که در آینده‌ای نزدیک زمینه بازدید از کانون، و فرصتی برای کارآموزی دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری فراهم‌شود.  

این دیدار با حضور مدیرکل و مسئول حراست کانون استان گیلان در پردیس شهیده بنت‌الهدی صدر دانشگاه فرهنگیان رشت و دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین احمد عاملی نماینده نهاد رهبری در این دانشگاه همراه‌شد و طی آن لزوم استمرار و عمق‌بخشی به همکاری‌ها موردتاکید قرارگرفت.

طی این نشست، طرفین کار فرهنگی را یک حرکت هدف‌مند و مسئولیت در این حوزه را فرصت توصیف‌کردند و تقویت باورهای دینی مخاطبان را در این بستر مساعد خواستارشدند.  

نشست مدیرکل کانون با سرپرست دانشگاه فرهنگیان استان گیلان

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =