تشریح فعالیت‌های کانون گیلان در«صبح‌ِتازه» شبکه استانی باران

سرپرست معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان صبح امروز با حضور در برنامه‌زنده «صبح‌تازه» شبکه استانی باران، به تشریح اولویت‌ها و اهداف این مجموعه فرهنگی پرداخت.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، اکرم‌السادات حسینی صحبت‌های خود در این برنامه‌ صبحگاهی که به‌صورت زنده از سیمای مرکز گیلان پخش‌شد،  اعتماد خانواده‌ها به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان را یادآورشد و باورمندی جامعه به این نهاد فرهنگی را سرمایه‌ای ارزش‌مند خواند.

تشریح فعالیت‌های کانون گیلان در«صبح‌ِتازه» شبکه استانی باران

سرپرست معاونت فرهنگی کانون استان گیلان در ادامه صحبت‌های خود به سیاست‌های کلان این مجموعه در تعامل با خانواده‌ها پرداخت و با بیان‌این‌که تحقق شعار«هر خانه یک کانون، هر مادر یک مربی» از اهم این اهداف به‌شمارمی‌رود، افزود: برای نیل به این هدف، تعامل و هم‌گرایی با خانواده‌ها در دستورکار قراردارد.

حسینی هم‌چنین  ظرفیت‌های گسترده مربیان کانون را خاطرنشان کرد و با اشاره به‌هم‌گامی آنان با فن‌آوری‌های روز و به‌روزرسانی آگاهی‌ها درسایه دانش‌افزایی گفت: شرکت‌ مربیان در دوره‌های آموزشی، مطالعه و بهره‌گیری از کتاب‌خانه الکترونیکی، از جمله گام‌هایی است که درجهت ارتقای توان‌مندی‌ها و حرکت در مسیر کشف و پرورش استعدادهای فکری و ذوقی مخاطبان برداشته‌می‌شود.

او موفقیت‌های اعضای کانون در جشنواره و مهرواره‌های بین‌المللی و ملی را  رهاورد توانمندی، هدایت و نظارت مربیان این مجموعه دانست و از برگزاری کارگاه‌های حضوری، مجازی و انجمن‌های تخصصی سخن‌گفت.

اکرم‌السادات حسینی، خدمات‌رسانی ۳۱ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، ۴ کتاب‌خانه پستی ۶ مرکز سیار روستایی و شهری کانون در سطح استان را را بستری برای ارایه این فعالیت‌های خلاقانه و هدف‌مند عنوان‌کرد و ضمن اشاره به تعدادی از این فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و پژوهشی کودک ونوجوان‌محور گفت: افزایش گستره برنامه‌ها، تحقق عدالت اجتماعی و خدمات‌رسانی به تمامی کودکان و نوجوانان، به ویژه در مناطق روستایی و کم‌برخوردار، مدنظر دست‌اندرکاران کانون قراردارد.

این مسئول فرهنگی در همین ارتباط، فعالیت برخی از مراکز تخصصی کانون در سطح استان را مورد توجه‌قرارداد و با خاطرنشان‌کردن ظرفیت‌های مرکز تخصصی علوم و نجوم این مجموعه درشهر رشت افزود: خوشبختانه کانون استان گیلان از امکانات و تجهیزات قابلی قبولی در این زمینه برخوردار است و برای افزایش کمی و کیفی این تجهیزات آموزشی، نیازمند توجه افزون‌تر مسئولان هستیم .

این مسئول فرهنگی در پاسخ به پرسش مجری برنامه «صبح‌تازه» در ارتباط با برنامه های  کانون برای غنی‌سازی کتاب‌خانه‌های و نقش‌آفرینی ناشران گیلانی در نمایشگاه‌های کشوری و استانی گفت: همواره شاهد به‌روزرسانی کتاب‌های مراکز فرهنگی هنری هستیم و سال‌جاری نیز تازه‌های کتاب به کتاب‌خانه‌های مراکز در سراسر استان گیلان افزوده‌می‌شود.

تشریح فعالیت‌های کانون گیلان در«صبح‌ِتازه» شبکه استانی باران

وی ادامه‌داد: تاکید مدیرعامل کانون بر لزوم نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی جامعه و حمایت از  تولید کتاب‌های با کیفیت و محوریت سبک‌زندگی ایرانی‌اسلامی، نقش‌به‌سزایی در حرکت‌های سازنده این مجموعه در جلب نظر و مأنوس‌سازی مخاطبان با کتاب داشته و دارد.

سرپرست معاونت فرهنگی کانون استان گیلان صحبت‌های خود در این برنامه  را با دعوت از کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها برای همراهی با فعالیت‌های کتاب‌محور مبتنی بر آموزه‌های دینی و اسلامی ادامه‌داد و افزود: مراکز فرهنگی هنری این مجموعه در سطح استان پذیرای مخاطبان ۴ تا ۱۸ سال خواهدبود.

تشریح چگونگی عضویت در مراکز فرهنگی هنری و معرفی  پایگاه  اینترنتی کانون استان گیلان به‌نشانی   gilan.kpf.ir  ازدیگر مواردی بود که طی این گفت‌وگوی زنده، مورد توجه سرپرست معاونت فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان قرارداشت.

گفتنی‌است، برنامه «صبح تازه» صدا وسیمای مرکز گیلان با رویکرد اطلاع‌رسانی و نشاط‌بخشی به مخاطبان، روزهای شنبه تا پنج‌شنبه روی آنتن‌می‌رود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =