مرکز فرهنگی هنری یک بجنورد میزبان مرکز فرهنگی خرمشهر  بود

به مناسبت سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر ۳۰ نفر از اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مرکز یک بجنورد گرد هم آمدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی مسئول مرکز یک بجنورد از برگزاری ویژه برنامه ای به مناسبت سوم خرداد با حضور ۳۰ نفر از اعضای مرکز یک کانون  خبر داد.

عاطفه قاسمی گفت: در این ویژه برنامه از طریق ارتباط تصویری با مرکز خرمشهر  از موزه دفاع مقدس این شهر بازدید شد.

 قاسمی افزود :  هدف از اجرای  این ویژه برنامه  آشنایی دانش آموزان  با حماسه آفرینی‌ها و سلحشوری‌های بهترین و دلاورترین فرزندان این مرز و بوم است.

قاسمی به فضا سازی مرکز کانون با حال و هوای سوم خرداد اشاره و تصریح کرد: برنامه‌هایی چون، خاطره گویی جانباز و آزاده از حال و هوای آن دوران و  بازدید  مجازی از موزه‌ دفاع مقدس و شهدا  خوزستان از دیگر بخش های این برنامه بود.

او گفت :  قصه‌گویی از خاطرات سه شهید استان با هدف ترویج فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت، آشنایی کودکان و نوجوانان با فرماندهان و قهرمانان کشور  و ترویج سبک زندگی ایرانی - اسلامی بر اساس الگوی زندگی شهدا و رزمندگان  از جمله اهداف برگزاری برنامه‌های مرکز  یک کانون بجنورد در روز سوم خرداد  است.

قاسمی با اشاره به اینکه همچنین این دانش آموزان باهدف معرفی  شهیدان محمد علی چاهی، حمید خیر دستجردی و شهید عین بیگی به اجرای قصه گویی از خاطرات این شهیدان پرداختند گفت :  دانش آموزان در چهار گروه ۶ نفره با استفاده از خلاقیت در قصه گویی  خاطرات و زندگی این شهیدان را برای همکلاسیان خود معرفی کردند.

او  نقالی و روایت ماجرای سردار عوض خان را  از دیگر برنامه های این مراسم با اجرای فاطمه رمضانی از اعضای نقال کانون پرورش فکری  برشمرد .

قاسمی با بیان اینکه سردار عوض خان دفاع از روستاهای 'فیروزه و قوشخانه' شیروان از توابع خراسان قدیم را در برابر تهاجم روسها عهده دار بوده است گفت :قیام عوض خان پس از امضای معاهده ننگین 'آخال' توسط ناصرالدین قاجار و واگذاری بخشی از ایران از جمله روستای 'فیروزه' زادگاه وی به روسیه تزاری آغاز شد که طایفه جلالی به سرکردگی عوض خان از این اقدام به خشم آمده و علیه روسها قیام کردند.

مسئول مرکز یک گفت : در بخشی از این برنامه سلطان محمد بهادری از جانبازان هشت سال دفاع مقدس  از حال و هوای آزاد سازی خرمشهر و خاطرات آن دوران برای کودکان و نوجوانان گفت.

همچنین در انتهای این مراسم پس از داوری مربیان کانون،از  دو گروه از قصه گویی و جانباز هشت سال دفاع مقدس به پاس فداکاری ها و از خودگذشتی او تقدیر و قدر دانی شد .

جهت مشاهده گزارش تصویری  ویژه برنامه سوم خرداد اینجا کلیک کنید .

مرکز فرهنگی هنری یک بجنورد میزبان مرکز فرهنگی خوزستان بود

مرکز فرهنگی هنری یک بجنورد میزبان مرکز فرهنگی خوزستان بود

مرکز فرهنگی هنری یک بجنورد میزبان مرکز فرهنگی خوزستان بود

مرکز فرهنگی هنری یک بجنورد میزبان مرکز فرهنگی خوزستان بود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =