مراکز کانون انزلی جشن قصه‌گویی برگزارکردند

مراکز فرهنگی‌هنری شماره ۱ و ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان بندرانزلی، با برگزاری «جشن قصه‌گویی» از دهه کرامت استقبال‌کردند.

به‌گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان،  این حرکت فرهنگی با حضور جمعی از  مسئولان کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها، ۴ خرداد ۱۴۰۲ به‌میزبانی مرکز شماره ۱ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انزلی برگزارشد.

براساس این گزارش، آشناسازی هرچه بیش‌تر اعضا با سیره عملی حضرت‌معصومه(س) و هشتمین آفتاب آسمان امامت و ولایت، امام رضا (ع)  و بهره‌گیری از ابزار قصه‌گویی برای انتقال آموزه‌های دینی و اسلامی به مخاطبان، از اهداف برگزاری این ویژه‌برنامه به‌شمارمی‌رفت.

مراکز کانون انزلی جشن قصه‌گویی برگزارکردند

براساس این‌گزارش، شعبان‌جعفری، عضو شورای اسلامی بندرانزلی نیز از حاضران در این ویژه‌برنامه بود و ضمن ابرازخرسندی از فرصت‌سازی کانون برای نسل کودک ونوجوان، از اهمیت و جایگاه قصه و قصه‌گویی در فرهنگ ایرانی‌اسلامی کشور صحبت‌کرد.

وی قصه‌گویی را مهم‌ترین ابزار برای انتقال مفاهیم دینی به جامعه، به ویژه نسل کودک و نوجوان دانست و از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای ایجاد زمینه‌های رشد و بالندگی آینده‌سازان قدردانی‌کرد.

براساس این‌گزارش،  نقالی و هنرنمایی ۱۵ دختر کودک و نوجوان قصه‌گو با محوریت قصه‌های ایرانی‌اسلامی، فلوت‌نوازی اعضا و معرفی فعالیت‌های تابستانه کانون به حاضران، از جمله برنامه‌های جشن قصه‌گویی بود و درپایان از سوی شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر بندرانزلی، از قصه‌گویان این مراسم و برگزیدگان مهرواره‌های «از روز نو تا ماه نو» و  «ماه‌تی‌تی» کانون پرورش فکری با لوح و سپاس و هدایا تجلیل‌شد.

مراکز کانون انزلی جشن قصه‌گویی برگزارکردند

مراکز کانون انزلی جشن قصه‌گویی برگزارکردند

شایان‌ذکر است، در این مراسم افزون کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها، رئیس و اعضای شورای اسلامی بندرانزلی،  و هم‌چنین، صغری قامتی‌مقدم و مریم ابراهیمی‌فر، کارشناسان فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان حضورداشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =