برگزیدگان پویش «در مسیر آفتاب» معرفی شدند

ویژه برنامه ادبی «شوق حضور» به مناسبت ولادت امام رضا (علیه السلام) و با معرفی برگزیدگان پویش «در مسیر آفتاب» همزمان به صورت مجازی و حضوری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی؛ همزمان با دهه کرامت ویژه برنامه «شوق حضور» با حضور مجتبی حاذق سرپرست اداره آفرینش‌های ادبی و هنری، ابراهیم زره ساز مدیرکل کانون، معاونین، کارشناسان، مربیان و اعضای انجمن ادبی استان صبح پنج شنبه ۱۱ خردادماه در محل دفتر استان همزمان به صورت حضوری و مجازی برگزار شد.

برگزیدگان پویش «در مسیر آفتاب» معرفی شدند

چهارمین نشست شعرخوانی «شوق حضور» که به مناسبت میلاد امام مهربانی امسال نیز همچون سنوات گذشته به همت آفرینش های ادبی استان برگزار شد و میزبان شاعران نوجوانی بود که ارادت خود را با شعرخوانی در این برنامه به امام هشتم (علیه السلام) ابراز کردند.

این برنامه با تلاوت قرآن و سرود ملی آغاز گردید و در ادامه سخنان حامد علامتی که به مناسبت ولادت امام رضا (علیه السلام) به مشهد سفر کرده بود برای حاضران پخش گردید. ایشان ضمن تبریک ولادت امام هشتم (ع) شاعران حاضر در برنامه بخاطر قلم فرسایی برای امام رضا (علیه السلام) را ارج نهاد و به آنان افتخار کرد.

ایشان با اشاره به دعبل خزاعی و صله گرفتن ایشان از امام رضا (علیه السلام) آرزو کرد اعضا و مربیان کانون که در ویژه برنامه شوق حضور هستند صله خود را از امام مهربانی دریافت کنند.

در ادامه برنامه شعرخوانی توسط نوجوانان شاعر زینب، کیانا امتحانی، سارا کیوانی، دینا دلاور، نسیم طوسی، نرگس کوه عشقیان، آتنا دشتبان، علی اکبر خارستانی، امیرعلی بحری به صورت حضوری و مجازی اجرا شد.

برگزیدگان پویش «در مسیر آفتاب» معرفی شدند

ابراهیم زره ساز مدیر کل استان با تبریک اعیاد دهه کرامت گفت: امام رضا (علیه السلام) از جمله امامانی است که به شعر و شاعران زمان خود اهمیت می داد و در زمان ایشان شاعرانی چون دعبل ظهور کردند. بخشی از هویت تاریخی و دینی ما در اشعار مدح و منقبت ائمه اطهار است که با برگزاری رویدادهایی چون شوق حضور کودکان و نوجوانان را با این بخش هویتی آشنا می کنیم.

ایشان درخصوص حرم امام رضا (علیه السلام) رواق ها و حال و هوای این روزهای عاشقان امام هشتم به خصوص جوانی که در شب میلاد امام رضا (ع) دردل های خود را با بیانی عاشقانه و محترمانه با امام طرح کرده بود را برای حضار روایت گری کردند.

وی افزود: در حوزه مباحث دینی و تاریخی خراسان از حامیان و پرچمداران شعر مذهبی است و باعث خرسندی است که در کانون انجمن ادبی توانسته است چهارسال مداوم پرچم شعر مذهبی در مدح و منقبت امام رضا (علیه السلام) را برافراشته نگه دارد و این مرهون زحمات پیشکسوتان و مربیانی است که سرمایه های اجتماعی کانون هستند و قدردان خدمات ارزنده آنها هستیم.

زره ساز در خاتمه آرزو کرد تا بتوانیم در سنوات آتی این انجمن را در جوار امام رضا (علیه السلام) با حضور اعضا و مربیان شاعر برگزار شود چرا که این محافل غنیمت و ارزشمند است.

در ادامه مدیر کل کانون با اشاره به فراخوان «در مسیر آفتاب» که همزمان با ایام نوروز کلیپ فراخوان در فضای شاد منتشر و بیش از دو میلیون بازدید داشت و ۵ هزار نفر در این فراخوان در بخش های بیان خاطرات، نوشتن حس و حال مسیر، عکاسی شرکت کنند که امروز در پایان مراسم برگزیدگان این فراخوان اعلام و جوایزی برای این عزیزان ارسال خواهد شد.

شعرخوانی محبوبه بزم آرا معاون فرهنگی استان، محمود خرقانی کارشناس فرهنگی استان، منیره هاشمی مربی کانون و مریم اسلامی کارشناس شعر کانون بخش دیگر این ویژه برنامه بود.

در خاتمه برگزیدگان فراخوان «در مسیر آفتاب» که از تاریخ ۱۵ اسفند تا ۲۰ فرودین در فضای مجازی منتشر شد به شرح زیر اعلام شدند:

بیان خاطرات صوتی: آریسان طالبی (استان تهران)، نرجس زیبایی (استان فارس)، مریم حیدری (استان هرمزگان) 

بیان خاطرات تصویری: پانیذ قائمی، تبسم قربانی (استان مازندران)، محمد رنجبر (استان فارس)

نوشتن حس و حال مسیر: نرگس کوه عشقیان (استان اصفهان)، علی اکبر خارستانی (استان فارس)، امیررضا بحری (استان زنجان)

عکاسی: امیرعلی راحتی (استان تهران)، امیرمحمد مطهری نیا (استان چهارمحال و بختیاری)، پریا و پریماه قلی پور (استان اردبیل)

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =