فرمانده‌ی جدید پایگاه مقاومت بسیج اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی معرفی شد

طی مراسمی با حضور سرهنگ محمد علی قاسمی، مسئول بسیج ادارات و کارکنان کانون استان، سرهنگ قاسم‌نیا فرمانده‌ی حوزه مقاومت بسیج ادارت کل حمزه سید الشهدا(ع) مدیر کل و جمعی از کارکنان و مربیان کانون در استان، زهره نادر پور به عنوان فرمانده جدید پایگاه مقاومت بسیج شهید علی نوکندی اداره کل کانون پرورش فکری معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی، در این مراسم که صبح امروز ۱۸ خرداد ماه ۱۴۰۲ در محل مرکز فرهنگی و هنری و فراگیر بیرجند برگزار شد، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان طی سخنانی، گزارشی از اهم فعالیت‌های کانون در حوزه‌های مختلف ارایه کرد و گفت: کشف و پرورش استعدادهای کودکان ونوجوانان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی از اهداف اصلی کانون است و بر همین اساس علاوه بر انجام این فعالیت‌ها مسایل مذهبی نیز به صورت ویژه و در قالب برنامه‌های جذاب و مخاطب پسند نیز در اولویت کاری ما در مراکز کانون قرار دارد.

فرمانده‌ی جدید پایگاه مقاومت بسیج اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی معرفی شد

وی از بسیج نه به عنوان یک کلمه، بلکه یک فرهنگ یاد کرد و افزود: بسیج باید در همه‌ی ما به ویژه مخاطبان ما در کانون نهادینه شود و در جهت توسعه و ترویج این فرهنگ و همچنین فرهنگ ایثار و شهادت و پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی بیش از گذشته تلاش کنیم.

حمیدی اضافه کرد: رشادت‌های بسیجیان در هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نسیت و لازم است این فرهنگ به کودکان ونوجوانان امروزمنتقل شود.

وی به جامعه آماری مخاطبان کانون اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های کانون به سمت و سوی خانواده محوری حرکت کرده است و اعضای مراکز کانون سفیران ما در خانواده‌ها هستند که بر همین اساس آموزش‌های غیر مستقیم ما در مراکز کانون از این طریق به خانواده‌ها منتقل می‌شود و در همین حال ۲۸ مرکز فرهنگی، هنری و ادبی ثابت، سیار و پستی کانون به کودکان ونوانان و جامعه هدف کانون در نقاط شهری، روستایی و کم برخوردار استان  خدمات رسانی می کنند.

مدیر کل کانون در پایان صحبت‌های خود از  خدمات ارزنده رضازاده مسئول سابق پایگاه بسیج  تشکر و قدردانی نمود.

فرمانده‌ی جدید پایگاه مقاومت بسیج اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی معرفی شد

در ادامه این جلسه« سرهنگ محمد علی قاسمی» مسئول سازمان بسیج ادارات استان نیز طی سخنانی، ضمن تسلیت ایام ارتحال امام راحل و شهدای قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲، خرداد ماه را ماه اتفاقات تلخ و شیرین در مسیر انقلاب اسلامی دانست و گفت : عظمت و بزرگی این روزها باعث شده بیشتر در ذهن ما ماندگار شود که یکی از آن‌ها حماسه سوم خرداد و آزاد سازی خرمشهر است که بعد از ۵۷۶ روز به آغوش میهن اسلامی برگشت و این پیروزی پشتوانه ای شد برای پیروزی‌های بعدی در مقابل استکبار جهانی.

وی رشادت‌های زرمندگان و صبر و استقامت خانواده شهدا را محور کرامت جامعه اسلامی دانست و گفت: همین رشادت‌ها و استقامت‌ها باعث پیروزی و آزاد سازی خرمشهر قهرمان شد.

قاسمی رحلت امام و قیام خونین ۱۵ خرداد را نیز از مناسبت‌های تلخ خرداد  ماه دانست و از مخاطبان خود خواست همانند گذشته ادامه دهنده راه امام و شهدای انقلاب باشند.

مسئول سازمان بسیج ادارت استان در ادامه با بیان خاطراتی از امام خمینی (ره) از مقام معظم رهبری (مدظله العالی) به عنوان جانشین برحق امام و سکان دار این نطام مقدس یاد کرد.

وی با اشاره به بخشی از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی)دامه داد : امروزه جبهه‌های جدیدی در مقابل این نظام مقدس گشوده شده و همچنان در حال دفاع هستیم، و نبرد در این جبهه به مراتب سخت از جنگ نظامی است و از آن به عنوان جهاد کبیر یاد کرد.

این مقام مسئول استفاده از حرکت فرهنگی خود جوش جوانان و استفاده از همه ظرفیت‌ها در این عرصه را بنا به فرمایش رهبر انقلاب جهاد کبیره دانست و گفت: وظیفه ما در چهل سال دوم انقلاب استفاده درست از این ظرفیت‌ها است.

سرهنگ قاسمی شرایط نفوذ و تسلط منطقه‌ای ایران و تفکر انقلاب در منطقه را در وضعیت خوبی ارزیابی کرد و افزود: برای عبور از مشکلات لازم است هوشیاری و بصیرت خود را تقویت کنیم و با شناخت چالش‌های پیش رو در جهت تداوم این انقلاب با روحیه جهادی و انقلابی تلاش کنیم.

وی ادامه داد: بنا به دغدغه مقام معظم رهبری(مدظله العالی)  امروزه جهاد تبیین ، جهاد امید آفرینی، خدمت به مردم و فرزند آوری از ضروریات فعلی جامعه ایرانی است و کودکان ونوجوانان امروز جامعه ما باید با دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی بیش از هر زمانی آشنا شوند.

وی فلسفه کار کارمند را خدمت دانست و تصریح کرد: باید در راستای اهداف دولت در جهت خدمت رسانی به مردم بیشتر از گذشته تلاش کنیم و خدمت بی منت به جامعه و اجتماع ارایه کنیم.

سرهنگ قاسمی به فلسفه بسیج در دستگاه‌های اجرایی و اداری کشور اشاره کرد و گفت: در نقشه راه ترسیم شده توسط مقام معظم رهبری در مرحله‌ی ایجاد دولت سازی اسلامی قرار داریم و ما به عنوان مجموعه بسیج ادارات با کمک به مدیران و بدنه‌ی اجرایی دولت راه را برای رسیدن به این هدف هموار می کنیم .

در ادامه این جلسه علی رضازاده آبیز فرمانده‌ی سابق پایگاه مقاومت بسیج اداره کل کانون نیز گزارشی مختصر از اهم فعالیت‌های این پایگاه ارایه کرد.

گفتنی است در بخش پایانی این مراسم از تلاش‌های فرمانده سابق پایگاه بسیج شهید علی نوکندی قدردانی و زهره نادر پور به عنوان فرمانده‌ی جدید این پایگاه معرفی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =