بازدید مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش از کانون پرورش فکری خراسان جنوبی

«حجت الاسلام والمسلمین حمید نیک زاد»، مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش به همراه مدیر کل و معاونین آموزش و پرورش استان از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک و فراگیر بیرجند بازدید و از نزدیک در جریان برنامه‌های کانون پرورش فکری خراسان جنوبی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی؛ عصر امروز ۲۲ خرداد ماه ۱۴۰۲ ، «حجت الاسلام والمسلمین نیک زاد»مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش، «سیدعلیرضا موسوی‌نژاد» مدیر کل آموزش و پرورش و جمعی از معاونین این اداره کل از مرکز فرهنگی و هنری شماره یک و فراگیر کانون بازدید و از نزدیک در جریان مهمترین برنامه‌های کانون در استان قرار گرفتند.

نیکزاد در ابتدای این بازدید از بخش‌های مختلف این مرکز فرهنگی و هنری، نمایشگاه آثار هنری، ادبی و توانمندیهای کودکان ونوجوانان و مربیان کانون استان و همچنین کتابخانه‌های سیار کانون بازدید کرد و پس از آن نشستی با جمعی از کارکنان و مربیان کانون در شهرستان بیرجند داشت.

بازدید مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش از کانون پرورش فکری خراسان جنوبی

بر اساس این گزارش، طاهره حمیدی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان نیز در این نشست ضمن قدردانی از حضور مشاور وزیر آموزش و پرورش در کانون پرورش فکری استان گفت: ما در مجموعه کانون استان بر دو بُعد اساسی تاکید داریم که بعد اول آن تقویت فکر و اندیشه کودکان ونوجوانان و حرکت به سوی عمق بخشیدن به نگاه، فکر و اندیشه است و بُعد دوم مهارت آموزی کودکان ونوجوانان در مراکز کانون که نمونه هایی از آن را در این مرکز مشاهده می کنید.

وی به فعالیت بیش از نیم قرن کانون و خدمات تاثیر گزار این مجموعه اشاره کرد و گفت: مجموعه کانون استان  در رده‌های سنی ۶ تا ۱۸ سال به عنوان عضو مراکز کانون تا ۲۲ سال به عنوان عضو انجمن‌های تخصصی و از ۴ تا ۱۸ سال در کارگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی اوقات فراعت تابستان به کودکان ونوجوانان ارایه خدمت می کند.

وی کسب رتبه اول در شاخص‌های اختصاصی استان و رتبه دوم در گروه آموزشی فرهنگی، ارزیابی عملکرد دستگاهه‌ای اجرایی را از موفقیت‌های این مجموعه دانست و حضور نیروی انسانی توانمند به عنوان سرمایه های  کانون را از دلایل کسب این موفقیت‌ها عنوان کرد.

در ادامه «حجت الاسلام والمسلمین نیک زاد» از حضور در کانون و در جمع کارکنان این مجموعه ابراز خرسندی کرد و گفت: اصل شکل گیری کانون بر فعالیت‌های هنری بوده است و در این حوزه فعالیت‌های خوبی در سطح این مجموعه انجام شده است.

وی بالاترین هنرمند را خداوند دانست و ادامه داد: هنر با فطرت انسان عجین شده است و از همین حیث بهترین عرصه برای اثرگزاری به ویژه در کودکان ونوجوانان و به صورت خاص تر در سن حساس نوجوانان است که کمتر به آن توجه شده است.

وی افزود : چیزی که کمتر به آن توجه کرده ایم تبیین معارف برای نوجوانان بوده است و لازم است با ایجاد میل و رغبت در کودکان و نوجوانان و برنامه‌های غیر مستقیم جذاب در جهت تبیین معارف اسلامی در این گروه‌های سنی تلاش کنیم .

مشاور وزیر و مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش به همکاری‌های خوب دو مجموعه کانون و اموزش و پرورش پرداخت و گفت: این دو مجموعه باید در حوزه‌های مختلف این همکاری ها را گسترش و از ظرفیت‌های هم استفاده کنند.

وی گفت: در حال حاضر خیلی از دانش آموزان به دلیل محدودیت امکانات کانون از ظرفیت‌های کانون استفاده نمی‌کنند که با استفاده از فضای مجازی و گسترش این حوزه می توان این خلاء را کمتر کرد.

این مقام مسئول در خصوص آموزش‌های زبان‌های خارجی نیز تصریح کرد: باید فرصت یادگیری زبان‌های خارجی در حفظ و ترویج فرهنگ ایرانی و اسلامی استفاده کنیم.

وی در بخشی از صحبت‌های خود، صنایع دستی را هویت ما دانست و بر حرکت کانون  به سمت آموزش صنایع دستی بی نظیر استان تاکید کرد.

گفتنی است در این بازدید از پوستر مهرواره فرهنگی، هنری و ادبی باغ‌های آسمانی نیز که از سوی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برگزار می شود رونمایی شد.

بازدید مشاور وزیر و دبیر ستاد همکاری‌های حوزه علمیه و وزارت آموزش و پرورش از کانون پرورش فکری خراسان جنوبی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =