زنگ قصه گویی در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان خراسان جنوبی به صدا درآمد

همزمان با آیین کشوری ثبت ملی «قصه گویی ایرانی» از سوی کانون پرورش فکری، زنگ قصه‌گویی در استان خراسان جنوبی با حضور جمعی از مسئولان استانی به صدا در آمد.

به گزارش روابط  عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی، همزمان با سراسر کشور، ساعت ۹:۳۰ دقیقه صبح ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۲ و همسو با آیین کشوری ثبت ملی قصه گویی ایرانی، زنگ قصه گویی با حضور «حسین‌رضا نخعی»، مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری، «علی فاضلی فرد» فرماندار شهرستان بیرجند، «طاهره حمیدی» مدیر کل کانون استان،  جمعی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، هنرمندان، نویسندگان و پیشکسوتان قصه گویی، زنگ قصه گویی در محل مرکز فرهنگی و هنری شماره یک و فراگیر بیرجند به صدا درآمد.

طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان دراین مراسم طی سخنانی گفت؛ امروز با هدف ثبت ملی میراث ناملموس قصه گویی در کل کشور ویژه برنامه های خاصی در حال برگزاری است و در استان ما نیز بر همین اساس زنگ قصه گویی با حضور هنرمندان و علاقه‌مندان به این هنر به صدا درآمد.

مدیر کل کانون استان هنر قصه گویی  را دارای کارکردهای مختلفی دانست و ادامه داد: بچه ها علاوه بر اینکه با قصه سرگرم می شوند با میراث فرهنگی ما نیز آشنا می شوند و باعث می شود که به راحتی با گذشته خود ارتباط برقرار کنند.

حمیدی پرورش حس تخیل را از دیگر کارکردهای مهم قصه گویی عنوان کرد و افزود: قصه ها باعث کمک در انتقال مفاهیم آموزشی شده و علاوه بر آن باعث تقویت حس کنجکاوی، تقویت ذهنی از راه شنیدن در مخاطبان می شود.

وی خطاب به مربیان قصه گوی کانون و علاقمندان به قصه گویی گفت: انتخاب قصه، شناخت مخاطب، شناخت شخصیت‌های قصه  و همسو بودن با ویژگیهای قصه گو از موارد مهمی است که باید در این هنر به آن توجه ویژه داشت.

مدیر کل کانون استان در بخش پایانی سخنان خود قصه گویان را به تهیه بانک قصه توصیه کرد تا بتوانند از این طریق در ارایه قصه و سرعت انتخاب قصه متناسب با مخاطبان و هدف قصه گویی، انتخاب مناسب تری داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =