ارزش‌ها و هویت دینی و انقلابی از طریق قصه به کودکان ونوجوانان اننقال پیدا کند

نخعی مدیر کل دفتر اجتماعی استانداری خراسان جنوبی در آیین نواختن زنگ قصه‌گویی در کانون پرورش فکری، بر انتقال ارزش‌ها و هویت دینی و انقلابی از طریق قصه به کودکان ونوجوانان تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی، نخعی در این مراسم که صبح ۲۳ خرداد ماه ۱۴۰۲ در محل مرکز فرهنگی و هنری شماره یک و فراگیر بیرجند برگزار شد، طی سخنانی در جمع نمایندگان دستگاه‌های اجرایی فرهنگی، هنرمندان ، مربیان و علاقمندان به هنر قصه گویی ضمن ابراز خرسندی از این اتفاق مبارک گفت: هویت‌های دینی و اسلامی، ملی و افتخارات ملی را باید از طریق قصه‌گویی به نسلی که در آینده عهده دار مسئولیت‌های ایران اسلامی هستند انتقال داد.

وی افزود: با استفاده از فرصت‌های این هنر جذاب می‌توان بسیاری از شهدای شاخص که از نخبگان این نظام بوده اند و از آنان به عنوان الگوهای تربیتی می توان یاد کرد را به مخاطبان معرفی و  قصه زندگی و رشادت‌های آنان را برای کودکان ونوجوانان بازگو کرد .

مدیر کل دفتر امور اجتماعی استانداری خراسان جنوبی گفت: لازم است همانند همه عرصه ها در هنر قصه گویی نیز از روش‌ها و شیوه های نو و به‌روز، جذاب و همراه با خلاقیت برای مخاطبان امروزی قصه ها استفاده کنیم.

نخعی در بخشی از سخنان خود به موضوع اوقات فراغت کودکان ونوجوانان اشاره کرد و ادامه داد: اوقات فراغت کودکان ونوجوانان ما باید به صورت هوشمند، مفید، دقیق و با برنامه‌های به روز پر شود چرا که دشمنان این نظام با تمام قوا در این عرصه درحال تلاش هستند تا بر فکر و اندیشه کودک و نوجوان ما به عنوان سرمایه های این نظام ضربه بزنند.

گفتنی است آیین زنگ قصه گویی به صورت همزمان با سایر مرکز کانون کشور و همسو با آیین کشوری ثبت قصه گویی ایرانی در سطح مراکز کانون استان و به صورت محوری در مرکز فرهنگی و هنری شماره یک بیرجند به صدا درآمد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =