کد خبر: 326493
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۶
زنگی که در تمام ایران طنین انداز شد

اینجا مجتمع فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج است محل جشن قصه گویی جایی که گود قصه اش بیست وچهار جشنواره را پشت سر گذاشته و حالا که بهار کم کم صندلی تماشایش را به تابستان تحویل می دهد بانگ جرسی طنین انداز می شود کلاغ قصه های کتابهای کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان بالهایش راباز کرده زنگ به دست خود را به تمام ایران رسانده تا ساعت ۹ونیم صبح روز سه شنه صدای قاقار کلاغ های قصه شنیده شود نون پنیر وپسته ی قصه ها لقمه ی خوشمزه ایی برای بچه های ایرانی در کنار تمام دوستانشان باشد .

ثبت ملی قصه های ایرانی با هدف اهمیت دادن به فرهنگ وهنر وادبیات ایرانی اسلامی  انجام شده است قصه هایی که ازگذشته محافظت کرده اند وچون کمان آرش تیری به آینده پرتاپ می کنند تا ماندگاریشان در همیشه ی تاریخ این مرزو بوم حفظ شود وهنر قصه گویی همچنانکه در صدر وبرقدر بود اعتبار بیشتری بیابد وکمک بیشتری به کتاب وکتاب خوانی در یک کشور با پیشینه وتمدن اصیل ایرانی باشد  .مادر بزرگهای ایرانی قصه ها را گفتند ومادر ها آن را در سینه ها محفوظ داشتند تا فرزندان امروز نیز آنها را چون ریل در حال حرکت به فرزندان خود برای رسیدن به فردایی بهتر بیاموزند .

زنگ قصه و آیین نکوداشت وثبت قصه های ایرانی در حضورهنرمندان ، اعضا و همکارانی از ادارات مختلف از جمله استانداری ،کمیته ی امداد ، آموزش وپرورش ومعاونت توسعه ومنابع  انسانی نواخته شد .

عبدالله رشیدی‌پور معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان در خصوص ثبت ملی قصه های ایرانی ضمن تبریک و رساندن پیام استاندار به جمع حاضر افزود: این کار مثبت وملی باید زودتر هم انجا م می گرفت زیرا همچنان در قصه زندگی می کنیم . زندگی ها چون قصه ها هستند  و ماهم روزی قصه و خاطره می شویم .

رشیدی پور خاطر نشان ساخت: بسیاری از آیات قرآنی همه قصه و داستان می باشد قرآن کتاب قصه نیست اما هنر قصه‌گویی در آن بی‌نظیر بوده و از شیوه‌های مختلف قصه‌گویی استفاده شده است در کتاب‌های متعدد از قصه‌های قرآنی صحبت شده است.

وی در سخنانی ضمن اشاره به ثبت ملی شدن قصه گویی گفت: امروز روز ثبت ملی شدن قصه گویی در سراسر کشور است این کار به دلیل اهمیت هنر قصه گویی و نقش آن در در زندگی می باشد هرچند از نظر بنده باید سالهای پیش این کار انجام میشد چون هرچه در قالب قصه و داستان بیان و تعریف شود جذابیتش بیشتر است و همه مردم بخصوص کودکان و نوجوانان علاقه مند به شنیدن ، تاریخ، داستان ها و قصه ها هستند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری کردستان در سخنانی خواستار پربارکردن اوقات فراغت و توجه خانواده ها به کودکان و نوجوانان شد و گفت: مربیان، خانواده‌ها و تمامی کسانی که به نحوی در رشد، پرورش، تعلیم و تربیت افراد گام برمی‌دارند این ابزار مهم و مؤثر را بیش از همیشه فن قصه‌گویی را محوری در تعلیم و تربیت نسل آینده مورد توجه قرار دهند چرا که آموزه‌های قرآن کریم در تکوین شخصیت کودکان، نوجوانان و حتی بزرگ‌سالان نقش اساسی دارد.

وی همواره بر اهمیت کانون پرورش فکری برای اوقات فراغت کودکان ونوجوانان خصوصاَ در تابستان تاکید کرد و اظهار داشت: خانواده های ایرانی همواره بر حجاب تاکید داشته ودارند ودر خصوص به روز شدن زندگی و حضور پررنگ دنیای مجازی گفت که مکانهایی مانند کانون باید کودکان را با مضرات وسایل ارتباط جمعی آشنا کنند زیرا امروز نمی توان هیچ کس را ازداشتن موبایل و وسیله های ارتباط جمعی منع کرد چون هرچه بخو اهیم می توانیم با اطلاعات کامل وجامع  بایک جستجوی ساده بیابیم اما آنچه اهمیت دارد آگاهی از ضررهای جبران ناپذیری است که آگاهانه وهوشمندانه توسط تبلیغات در اختیار کودکان ونوجوانان کشور ما قرار می دهد قصه وکتابها کودکان ما را از این آفت ها دور می کنند .

وی با تمام توان تاکید کرد که مجموعه ی استانداری در خدمت مردم هستند واز عمده ی مشکلات مردم آگاهی دارند ودر تلاش برای رفع کمبودها وموانع هستند .

لازم به ذکر است، همزمان با سراسر کشور در تمامی مراکز کانون استان کردستان در ساعت 9:30 دقیقه صبح زنگ قصه گویی نواخته شد و مربیان و اعضا به اجرای قصه گویی و دیگر برنامه های فرهنگی پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =