کد خبر: 326691
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
صد و پنجاه و دومین انجمن ادبی آفتاب برگزار شد

صد و پنجاه و دومین انجمن ادبی آفتاب کانون خراسان رضوی با محوریت داستان و خوانش آثار اعضا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، صد و پنجاه و دومین انجمن‌ نویسندگان نوجوان آفتاب، با حضور «عزت صدیقی لویه» به عنوان کارشناس میهمان و 9 نفر از اعضای نوجوان در دفتر استان برگزار شد.

سمیه سلامی‌راد کارشناس ادبی استان در توضیح این خبر گفت: انجمن نویسندگان نوجوان آفتاب با محوریت خوانش و نقد داستان‌های اعضا، با حضور کارشناس انجمن داستان «عزت صدیقی لویه» منتقد و مدرس داستان برگزار شد.

سلامی‌راد افزود: در این نشست که دو ساعت به طول انجامید، داستان «دیگه خسته شدم» اثر نسیم طوسی و اصلاحیه داستان بلند «مدرسه جادوگرها» اثر آلا کارگر مورد نقد و بررسی کارشناس میهمان و اعضای حاضر در جلسه قرار گرفت.

صدیقی در این نشست درباره اهمیت دیالوگ در داستان صحبت کرد و یادآور شد که از طریق دیالوگ و گفتگو در داستان می‌توان غیر مستقیم شخصیت پردازی کرد و درباره زمان و مکان و حوادث داستان به خواننده اطلاعات داد.

کارشناس ادبی مکاتبه‌ای استان خراسان رضوی ضمن معرفی کتاب‌های داستانی یادآور شد: با دیالوگ می‌توان داستان را زمینی کرد و بار سنگین توصیف‌های شاعرانه و طولانی که بر شانه داستان نشسته است را کم کرد.

خوانش داستان «خاطرات مداد معمولی» اثر «یفگنی قلی اف» و تشریح راویان غیر انسانی و ویژگی های آن بخش دیگر این نشست بود.

سلامی‌راد گفت: پایان بخش صد و پنجاه و دومین انجمن ادبی آفتاب داستان خوانی و معرفی کتاب توسط اعضا بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =