بازدید رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از طرح سورنا

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور از مرکز سینما و رسانه نوجوان (سورنا) در مشهد بازدید کرد.

به گزارش ادراه کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این بازدید که در مرکز فرهنگی هنری ۵ مشهد رقم خورد، حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، سمیه‌سادات ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل کانون پرورش فکری، ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون استان خراسان رضوی، حجت‌الاسلام هادی صاحبقرانی مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی در خراسان رضوی، حجت‌الاسلام سجاد لبیب و حسین لطفی‌نیک مدیران مرکز سینما و رسانه نوجوان (سورنا) حضور داشتند.

بر اساس این خبر، توانمندسازی نوجوانان در تولیدات سینمایی، رسانه‌ای و آموزشی از پایه و هدفمند، مسیری است که طرح «سورنا» در نظر گرفته است. «سورنا» زیر مجموعه‌های مفصلی در اجرا دارد که در قالب طرحی مدون و مکتوب به ثبت رسیده است.

حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این بازدید با بیان خرسندی از حضور در مجموعه سورنا گفت: ممکن است کارهایی از این دست در سطح کشور فراوان باشد ولی آنچه می‌تواند منجر به تفاوت شما با سایران شود ارزیابی‌های سختگیرانه و اصلاحات بر مبنای بازخوردهای دریافتی خواهد بود.

وی افزود: باید در راستای پیشرفت خود ارزیابی‌های سالانه، موشکافانه و همه جانبه را انجام دهید و بر مبنای آن اگر اشکالی وجود دارد اصلاح کنید؛ اینطور نباشد که چون سه سال زمان در نظر گرفته‌اید پایان سه سال ارزیابی کنید.

بازدید رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از طرح سورنا

حجت‌الاسلام قمی با اشاره به دوران صدارت امیرکبیر بیان کرد: در جلسه‌ای با مقام معظم رهبری ایشان از دوران صدارت امیرکبیر گفتند که تمام خدمات ارزنده‌ ایشان به کشور در طول سه سال اتفاق افتاد، پس سه سال زمان کمی نیست و بسیار مهم است که چگونه از آن به نحوی موثر بهره ببرید. ارزیابی‌های اولیه به شما کمک می‌کند تا اشکالات طرح خود را بیابید و در پایان سال سوم خروجی مورد انتظار را دریافت کنید.

همچنین ابراهیم زره‌ساز مدیرکل کانون استان خراسان رضوی ضمن ابراز خرسندی از فرصت پیش آمده اظهار کرد: کتابخانه‌ها و مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری بیشتر کودک محور است و در حوزه کتاب کودک و انتقال مفاهیم به کودکان، با وجود مربیان توانمند به طور قطع حرف اول را می‌زند.

زره‌ساز گفت: یکی از ویژگی‌های مهم فعالیت‌های کانون کتاب محور بودن است و یکی از ویژگی‌های سینما که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است اقتباسی بودن سینماست که این اقتباس می‌تواند در کانون بر اساس کتاب‌ها اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اجرای طرح سورنا در مشهد به عنوان نمونه کشوری اظهار کرد: در حوزه نوجوان اتفاق خاصی را در حال انجام هستیم که به‌صورت ملی است و از مشهد آغاز می‌شود. این طرح نیز همانند سایر فعالیت‌های کانون دارای دو ویژگی مهم فرایندی بودن و اثرگذار بودن است و سورنا تحقق این دو ویژگی در حوزه نوجوان خواهد بود. سورنا جریان جدیدی در حوزه سینما و رسانه نوجوان را در سطح ملی رقم خواهد زد.

بازدید رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از طرح سورنا

سمیه‌سادت ابراهیمی مدیرکل حوزه مدیرعامل کانون نیز با اشاره به ابعاد گسترده طرح سورنا و اهداف آن عنوان کرد: سورنا بستر خوبی برای کنش‌گری و نقش‌آفرینی نوجوانان در عرصه سینما و رسانه خواهد بود. در حقیقت در سورنا تربیت نسل سینماگر و تولیدات رسانه‌ای متمرکز بر نوجوانان اتفاق خواهد افتاد.

در ادامه حجت‌السلام سجاد لبیب در خصوص مجموعه سورنا و علت شکل‌گیری آن گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری طی جلسه‌های متعدد با نوجوانان، تاکید بر ایجاد صفات مشترک در نوجوانان است و ما در سورنا بر اساس آن صفات، سند محتوایی تربیتی طرح جامع سورنا را تهیه و بر اساس آن این مجموعه شکل گرفت. هدف ما در این طرح ایجاد ابتکار و نوآوری از سوی نوجوانان برای تولیدات مربوط به نوجوان است.

در بخشی دیگر حسین لطفی‌نیک مدیر مجموعه سورنا با اشاره به کمبود تولیدات خاص نوجوانان گفت: با توجه به نیاز نوجوان امروز و تجربه‌ای که در این حوزه داشته‌ایم همچنین تولید ۱۲۰ قسمت برنامه با استفاده از نوجوانان و برای نوجوانان که افتخارآفرین هم شد به این فکر افتادیم تا فضایی ایجاد کنیم و نه تنها به نیاز نوجوان امروز در حوزه سینما و رسانه بپردازیم بلکه او را در فرآیند تولید و توزیع هم دخیل و به این تربیت نسلی سینماگر و کنش‌گر تربیت کنیم.

وی با اشاره به تفاوت سورنا و آموزشگاه‌های هنری سطح شهر تصریح کرد: ما به دنبال هوشمندسازی مخاطب در مواجهه با سینما و رسانه هستیم و در این راستا فعالیت‌هایی را برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا نوجوانی که وارد سورنا می‌شود بتواند پس از حضور در عرصه سینما و رسانه حرفی برای گفتن داشته باشد، در حقیقت ما در سورنا به دنبال شتاب‌دهندگی سینما و رسانه در کنار نوجوانان هستیم.

بازدید رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از طرح سورنا

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =