دو مرکز کانون استان مرکز الگوی تربیتی می شوند

طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در نشست شورای فرهنگی این اداره کل از ارتقای دو مرکز شماره دو و سه بیرجند به عنوان مرکز الگوی تربیتی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در نشست شورای فرهنگی این اداره کل که صبح امروز ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۲ برگزار شد، ضمن تشریح طرح ویژه راه اندازی مراکز الگوی تربیتی گفت: دو مرکز فرهنگی و هنری کانون استان با رویکرد تربیتی و کارگاهی باز طراحی و مراکز الگوی تربیتی می شوند.

وی افزود: این طرح با هدف ارتقای رویکرد تربیتی فعالیت‌ها و برنامه‌ها و در راستای تربیت تمام ساحتی کودکان ونوجوانان و طراحی و اجرای برنامه‌های تربیتی نوین و همچنین تبیین جایگاه کانون به عنوان نهاد مرجع در تربیت کودک و نوجوان انجام می شود.

حمیدی ادامه داد: تقویت فکر و اندیشه، مهارت‌ها و سلامت ذهنی و جسمی رویکرد اصلی برنامه‌ها در این مراکز خواهد بود که به صورت جذاب و گروهی طراحی می شوند.

مدیر کل کانون استان افزود: این مراکز در حال حاضر در مرکز استان با موقعیت جغرافیایی مناطق پر جمعیت، پیش‌بینی شده است و ایجاد بخش فروش محصولات کانون(فروشگاه)، سالن مطالعه به تفکیک کودک و نوجوان و به صورت دو نوبته و حتی در روزهای جمعه با حضور نیروهای جهادی پذیرای مخاطبان خود خواهند بود.

وی تصریح کرد: تقویت حضور اعضای نوجوان در مراکز، فعالیت‌های گروهی با مشارکت خانواده‌ها و برنامه‌ریزی متناسب با  نیازهای کودکان ونوجوانان در این مراکز به صورت ویژه در دستور کار قرار خواهد گرفت.

این گزارش می‌افزاید: در این جلسه که کارشناسان فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان و همچنین مسئولان مراکز بیرجند حضور داشتند با نظر اعضای شورا و بررسی انجام شده بر اساس ویژگی‌های این مراکز، دو مرکز شماره دو و سه کانون در شهر بیرجند برای اجرای این طرح انتخاب شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =