کد خبر: 327239
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۸
پویش «عهد دوستی» رونمایی شد

همزمان با عید غدیر پیمان نامه دوستی در تمامی مراکز استان توسط اعضا خوانده و عهد دوستی بسته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، در آستانه عید غدیر پویش «عهد دوستی» در مرکز فرهنگی هنری شماره ۵ مشهد برگزار گردید.  

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل استان با تبریک عید غذیر خم گفت: فردا عید غدیر است روزی که پیامبر اسلام (ص) دست امام علی (ع) را می گیرد و برادری و دوستی خود را در جهت ایجاد جریانی به نام دین اسلام و شیعه اثنی‌عشری به گوش جهانیان می‌رساند. این حرکت الگوی زیبایی از دوستی و برادری است که ما در روز عید غذیر آن را جشن می‌گیریم.  

ایشان در ادامه گفت: آنها ۱۴۰۰ سال پیش این الگوی را ایجاد کردند و با هم پیمان بستند و امروز ما از این پیمان مقدس بهره‌مند هستیم. پس بر عهده ماست که آن را به گوش آیندگان برسانیم.  

مدیر کل استان با اشاره به اهمیت دوستی و برادری گفت: در جهت ترویج این عهد زیبا و این روز مهم پویش «عهد دوستی» برنامه‌ریزی و برگزار گردید. علت نامگذاری این پویش عید غدیر است چرا که فردا روز دوستی است. بهترین دوست ما در کتابخانه ها کتاب است و اولین و بزرگترین دوست ما خداست. ما در کنار دوست‌های خوب می‌توانیم اتفاقات بزرگ زیبایی را رقم بزنیم و پشتوانه هم باشیم.  

در خاتمه برنامه مدیر کل استان با دعوت دو نفر از اعضای مراکز دعوت کرد تا پیمان‌نامه دوستی را دست در دست هم قرائت کنند و با هم عهد دوستی ببندند.

پویش «عهد دوستی» رونمایی شد

متن پیمان‌نامه دوستی: امروز در آستانه عید غدیر و به یادگار پیمان برادری و عهدی که میان پیامبر نور با نزدیک‌ترین و بهترین دوستش علی علیه السلام بسته شد، من هم با تو پیمان می‌بندم.   قول می‌دهم به خاطر خوشحالی خدا، برادر(خواهر) و دوست تو باقی بمانم.   شاید دستانم کوچک باشد اما دلم به وسعت دریا و به بزرگی آسمان است.  با همین دلم با تو هم پیمان می‌شوم که تا همیشه دوست و پشتیبان تو باقی بمانم.

این پویش با هدف ترویج دوستی در حال اجرا است. جهت شرکت در این پویش کافی است متن پیمان نامه را با دوست خود قرائت کرده و عکس یا فیلم آن را به آدرس شاد kpf_khorasanrazavi   و ایتا kanoonparvaresh_khrazavi  برای ما ارسال کنید. آثار برتر در فضاهای مجازی منتشر خواهند شد.

پویش «عهد دوستی» رونمایی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =