دومین نشست هم اندیشی هنر و ادبیات کودک و نوجوان با حضور نویسنده هادی و هدی در سنندج برگزار شد

دومین نشست هم اندیشی هنر و ادبیات کودک و نوجوان با حضور محمدرضا شمس نویسنده شاعر برجسته ی کشوری، نویسندگان و اهالی ادب و هنر بومی استان در مرکز فرهنگی هنری شماره 4 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سنندج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مدیر کل کانون استان کردستان در ابتدای این نشست ضمن خوش آمد گویی به شاعران و نویسندگان مدعو گفت: برگزاری دومین نشست هنر و ادبیات کودک و نوجوان همزمان با روز قلم و گرامیداشت روز ادبیات کودک با حضور تعدادی از شما بزرگواران برگزار می گردد ما در این نشست ها تلاش می کنیم که با هم اندیشی پیرامون موضوع های مرتبط از دغدغه ها صحبت کنیم و در این جلسه با حضور ارزشمند محمدرضا شمس از فانتزی در ادبیات نیز گفت و گو خواهد شد.

حمیدرضا گوهری افزود : بسیار خرسندیم که این نشست ها بستری فراهم می کند که نویسندگان و شاعران حاضر به بیان دیدگاه ها و مطالبات ادبی و دغدغه های خود می پردازند و پیشنهاداتی سازنده در تقویت و بهبود اوضاع ادبی و هنری به ویژه بومی استان ارائه می شود.

گوهری افزود : دومین نشست با طرح موضوع بومی نویسی و بهره گیری از فانتزی برگزار گردیده است و ما امیدواریم با توجه به غنای ادبی و هنری استان ، شاهد رشد این ژانر در ادبیات بومی استان خود باشیم.

وی همچنین خاطر نشان ساخت : ما به عنوان یک متولی کار در بخش کودک و نوجوان نباید به خوراک فکری و ذهنی کودکان ونوجوانان بی تفاوت باشیم و عمده دغدغه ی این نشست ها این است که گذر از این مرحله با هم اندیشی و طرح مسائل و چاره اندیشی برای این مخاطبین تأثیرگذار باشد.

گوهری گفت: دومین نشست هم اندیشی شاعران، نویسندگان و فعالان عرصه ی هنر و ادب بومی استان ، در راستای چهارمین دوره از مهرواره از اندیشه تا قلم همزمان با روز قلم تا بزرگداشت ادبیات کودک برگزار گردیده است.

از جمله دیگر مباحث مطرح شده در این نشست  استفاده از ژانر فانتزی با توجه به کارکردهای فردی و اجتماعی در حوزه ی کتاب های آموزشی در مقاطع  تحصیلی و در حوزه شعر نیز بحث شد.  

گقتنی است، از سال 1381 پس از پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی  روز چهاردهم تیرماه روز قلم به ثبت رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =