کد خبر: 327347
تاریخ انتشار: ۱۷ تیر ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸
بازدید 1950
بچه‌ها از رویاهای خود دست نکشید

نویسنده جعبه خیال گفت: بچه‌ها هرگز از رویاهای خود دست نکشید و خیال‌های خود را باور کنید و آنها را روی کاغذ بیاورید و مطمئن باشید که روزی محقق خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، پیش از ظهر امروز به مناسبت 18 تیر روز ادبیات کودک و نوجوان آیین رونمایی از کتاب « جعبه خیال» فرزانه رحمانی نویسنده همدانی در کانون پرورش فکری با حضور جمعی از مسوولان استانی و کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این مراسم معصومه ابراهیمی هژیر با زبان ساده و قابل فهم برای کودکان حاضر در جمع به توضیح ادبیات و کار نویسندگی پرداخت و اظهار کرد: اگر احساسات را با خیال ترکیب کنیم می‌شود ادبیات و اگر برای بچه‌ها نوشته شود و مختص آنها باشد اسم ادبیات کودک و نوجوان را به خود می‌گیرد.

وی ادامه داد: مهدی آذریزدی نویسنده « قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» است که در سن 88 سالگی و در تاریخ 18 تیر سال 1388وفات کردند و به خاطر قلم توانای او که سال‌ها برای بچه‌ها نوشت روز وفاتش را روز ادبیات کودک و نوجوان نامیدند.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان خاطرنشان کرد: بچه‌ها تا می‌توانید کتاب خوب بخوانید زیرا کتاب برای بهتر زندگی کردن به شما کمک می‌کند و از شما افرادی خلاق‌تر و شاداب‌تر می‌سازد.

بچه‌ها از رویاهای خود دست نکشید

در ادامه نویسنده مطرح کشوری، فرزانه رحمانی با بیان اینکه من در کلاس چهارم ابتدایی کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» مهدی آذریزدی را از پدرم هدیه گرفتم، گفت: این کتاب یکی از بهترین هدیه‌های من بود و باعث شد که علاقه من به کتاب و داستان بیشتر شود.

وی با بیان خاطره‌ای از دوران کودکی خود و تأثیر کتاب‌هایی که با همکلاسی آن دوران خود می‌خواندند، تصریح کرد: کتاب می‌تواند روی همه بخش‌های زندگی ما اثر بگذارد و حتی یک بچه بد را تبدیل به یک بچه خوب بکند.

نویسنده جعبه خیال افزود: ادبیات در زندگی همه ما مهم است و می‌تواند از ما آدم‌های مهربان‌تر، دلسوزتر، متعهدتر و خلاقتر بسازد.

وی با بیان اینکه خیال باید پرورش پیدا کند، خطاب به بچه‌ها گفت: بچه‌ها هرگز از رویاهای خود دست نکشید و خیال‌های خود را باور کنید و آنها را روی کاغذ بیاورید و مطمئن باشید که روزی محقق خواهد شد.

رحمانی خاطرنشان کرد: امیدوارم که کتاب من را بخوانید و آن را دوست داشته باشید و از آن لذت ببرید.

در پایان این مراسم از کتاب فرزانه رحمانی با حضور دو نفر از کودکان عضو کانون و مسوولان رونمایی شد و با تمامی کودکان و نوجوانان حاضر در مراسم عکس یادگاری گرفته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =