نشست اعضای انجمن ادبی آفرینش کانون گیلان برگزارشد

هم‌زمان با روز ادبیات کودک و نوجوان سال ۱۴۰۲، اعضای انجمن ادبی (آفرینش) کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در مرکز فرهنگی هنری کوچصفهان گردهم‌آمدند.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست با هدف به اشتراک‌گذاری تجربه‌ها و بهره‌گیری اعضای کارگاه‌های ادبی کانون پرورش فکری گیلان از راهنمایی صاحبان قلم و اندیشه و به میزبانی مرکز فرهنگی هنری کانون کوچصفهان برگزارشد.

طی این گردهم‌آیی ادبی که با حضورکارشناسان و درسایه همراهی مربیان و اعضای مراکز فرهنگی‌هنری «رشت»، «لشت‌نشاء»، «کوچصفهان» صورت‌گرفت، خوانش،  نقد و بررسی آثار اعضای به‌قالب‌رسیده کانون دردستورکار قرارداشت.

بر اساس این گزارش، «علی‌علیزاده» و «حمید ‌نظرخواه»، از شاعران و نویسندگان گیلانی و اعضای پیشین مراکز فرهنگی هنری کانون نیز میهمان این نشست ادبی بودند و به ارایه راهکارهایی به نوقلمان نوجوان پرداختند.

نشست اعضای انجمن ادبی آفرینش کانون گیلان برگزارشد

میهمانان برنامه ‌طی این هم‌نشینی صمیمانه از اهمیت برگزاری نشست‌های ادبی نیز سخن‌گفتند و ضمن مفید ارزیابی‌کردن این حرکت‌های سازنده اظهارکردند: برپایی این نشست‌ها نقش به‌سزایی در پرورش استعدادهای ذوقی و ادبی آینده‌سازان ایفامی‌کند.

لزوم توجه به ظرافت‌های ادبی، موسیقی، زبان، عاطفه و عناصر شعری نیز مورد تاکید میهمانان برنامه قرارداشت و مطالعه آثار فاخر و بهره‌گیری از دیدگاه‌های سازنده صاحب‌نظران عرصه ادبیات، بسترهای مناسب برای افزایش آگاهی‌های ادبی اعضای نوجوان قلمدادشد.

برپایه این خبر، مشارکت اعضا در نقد و بررسی ۵ اثر ارایه‌شده و صحبت‌های کارشناسان کانون استان گیلان در ارتباط با لزوم مطالعه تازه‌های نشر و بهره‌گیری از کتاب‌های مناسب برای رشد و ارتقای توان‌مندی‌ها و هم‌چنین، اهدای لوح‌سپاس به اعضای انجمن ادبی آفرینش‌کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، پایان‌بخش این نشست در روز دوشنبه، ۱۸ تیر ۱۴۰۲ به‌شمارمی‌رفت.

نشست اعضای انجمن ادبی آفرینش کانون گیلان برگزارشد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =