هشت هزارو پانصد جلد کتاب و سرگرمی راهی مراکز کانون  پرورش فکری خراسان جنوبی شد

طی ویژه برنامه ای با شعار«در مسیر دانایی بر بال کتاب» و با حضور مدیر کل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، فرماندار بیرجند و نمایندگان دستگاه‌های فرهنگی، فرآیند ارسال ۸۵۰۰ جلد کتاب و همچنین سرگرمی به مراکز فرهنگی و هنری کانون در استان خراسان جنوبی آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی، این برنامه صبح امروز ۲۰ تیر ماه ۱۴۰۲ با حضور «حسین رضا نخعی» مدیر کل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری خراسان جنوبی، «علی فاضلی‌فرد» فرماندار بیرجند و جمعی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی فرهنگی، در محل مرکز فرهنگی و هنری شماره دو بیرجند برگزار شد.

بر همین اساس طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان گفت: در راستای برنامه «در مسیر دانایی بر بال کتاب»  و ارسال سه میلیون جلد کتاب به مراکز کانون کشور در طی چند مرحله، در مرحله اول ۸۵۰۰ جلد کتاب و همچنین سرگرمی، شامل ۹۰ عنوان کتاب جدید اهدایی مدیر عامل کانون کشور به کودکان ونوجوانان، به مراکز کانون استان ارسال  می‌شود.

وی افزود: در این بین ۹ عنوان کتاب برگزیده‌ی جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان (مرغک) که یکی از رویدادهای ادبی کانون پرورش فکری است و همچنین انتشارات ۲۵ ناشر قرار دارد.

حمیدی هدف اصلی کانون را ترویج فرهنگ مطالعه در میان دانش آموزان، کودکان و نوجوانان دانست و تصریح کرد: این کتاب و سرگرمی‌ها در تمامی مراکز ثابت، سیار و پستی استان توزیع و در دسترس مخاطبان کانون قرار می گیرد.

 در این مراسم حسن رضا نخعی مدیر کل دفتر فرهنگی و اجتماعی استانداری نیز ضمن تمجید از این حرکت فرهنگی کانون گفت: کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فرزندانی در تراز جمهوری اسلامی تربیت می کند.

وی به هدفمند بودن این کار فرهنگی کانون اشاره کرد ادامه داد: زمانی که کار فرهنگی به درستی انجام شود نتیجه آن پرورش جوانانی خلاق و خوشفکر و با استعداد خواهد بود که هیچگونه خطر و آسیب اجتماعی وی را تهدید نمی‌کند  و این کار ارزشمندی است.

در همین رابط فاضلی فرد فرماندار بیرجند نیز ضمن قدرانی از این کار ارزشمند  مسئولان ارشد کانون گفت: ارسال این حجم از کتاب و سرگرمی به مراکز کانون حرکت ارزشمندی است که در راستای غنی کردن اوقات فراغت کودکان ونوجوانان استان است

وی افزود: نسبت به کانون اقبال و اعتماد خوبی بین خانواده‌ها وجود دارد و این بر اساس پیشینه موفق و عملکرد هدفمند و فرآیند محور این مجموعه فرهنگی است.

فرماندار بیرجند گفت: جامعه امروز ما نیازمند تربیت جوانانی در تراز جمهوری اسلامی و انقلاب است که بخشی مهمی از این وظیفه بر عهده ی مربیان کاانون است.

وی با اشاره به برنامه های اوقات فراغت کانون تصریح کرد: ما در این برنامه‌های در کنار آموزش به تربیت و تهذیب و اخلاق باید توجه کنیم تا کودکان و نوجوانان ما بتوانند در آینده نقش خود را به‌خوبی ایفا کنند.

هشت هزارو پانصد جلد کتاب و سرگرمی راهی مراکز کانون  پرورش فکری خراسان جنوبی شد

هشت هزارو پانصد جلد کتاب و سرگرمی راهی مراکز کانون  پرورش فکری خراسان جنوبی شد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =