نشست تخصصی مهارت‌آموزی مشق زندگی در کانون دامغان

دو نشست تخصصی مهارت‌آموزی «مشق زندگی» با دعوت از رضا هوشمند ویژه اعضای نوجوان و والدین در کانون پرورش فکری دامغان برگزار شد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان سمنان، فاطمه‌سادات امیرفخریان مسئول مرکز فرهنگی‌هنری شماره دو کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دامغان از برگزاری نشست تخصصی مهارت‌آموزی «مشق زندگی» در قالب دو کارگاه آموزشی ویژه اعضای نوجوان و والدین آن‌ها با موضوع «انواع سواد در زندگی امروزی»، خبر داد و گفت: این کارگاه در ادامه‌ی سلسله‌نشست‌های فرآیندمحور، هفت‌سال متمادی است که با دعوت از رضا هوشمند نویسنده، ناشر، پژوهشگر حوزه‌ی فرهنگ، دبیر انجمن روابط‌عمومی و رئیس کانون خرد و توسعه ایران و با حضور مستمر و فعال اعضا و خانواده‌ها اجرا می‌شود.

نشست تخصصی مهارت‌آموزی مشق زندگی در کانون دامغان

وی اظهار داشت: در این کارگاه‌ها، مخاطبان با انواع سوادها ازجمله سواد عاطفی و ارتباطی، سواد مالی، سواد رسانه‌ای، سواد رایانه‌ای، سواد تربیتی، سواد دینی و اخلاقی، سواد حقوقی، سواد سلامتی و... آشنا شدند.

هوشمند در نشست سواد رسانه‌ای اظهار داشت: بایست اول محیط را بشناسیم و پیش از آن نیز بایست نیازهای خود را بررسی کنیم؛ چراکه اگر مسیر را به درستی نشناسیم و اطلاعات کافی و مطالعه‌ی درست نداشته باشیم از مسیر اصلی خارج می‌شویم و دیگران یا فضای مجازی با تبلیغات انبوه خود، ما را به جهتی دیگر تغییر می‌دهند.

وی تأکید کرد: هر خبر یا پیامی را نبایست بدون اطلاع از منبع موثق به دیگران ارسال کنیم و منابع خبری را بایست در حوزه‌ی رسانه بررسی کنیم.

نشست تخصصی مهارت‌آموزی مشق زندگی در کانون دامغان

هوشمند درخصوص جست‌وجو در فضای مجازی کقت: بایست برای حضور در این فضا، قاعده و قانونی داشته باشیم و آگاهی خود را نسبت به این‌موضوع افزایش دهیم و از آنجا که در حال حاضر در دوره‌ی هوش مصنوعی و انفجار اطلاعات زندگی می‌کنیم و به‌شدت خلاء آگاهی داریم بی‌شک نیاز به آگاهی‌بخشی است تا بتوانیم مسیر درست را انتخاب کنیم.

دبیر انجمن روابط‌عمومی ایران در نشست ویژه والدین از آن‌ها خواست تا بیش‌تر مراقب نوجوانان خود باشند و نقطه‌ی مقابل‌شان نایستند؛ بلکه سعی کنند در دوران نوجوانی، آن‌ها را با مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی آشنا سازند تا در آینده بتوانند در مسیر درست به‌سوی اهداف والای خود حرکت کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =