کد خبر: 328341
تاریخ انتشار: ۴ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۴
چهارمین سوگواره «راویان نونهال نینوا» برگزار شد

چهارمین سوگواره «راویان نونهال نینوا» به مناسبت دهه اول محرم و ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان علیه السلام در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ مشهد با حضور ۵۰ عضو برگزار شد.

به گزارش روابط‌ عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی چهارمین سوگواره راویان نونهال نینوا با حضور ابراهیم زره‌ساز مدیر کل استان، احمدرضا افشاری معاون اداری مالی، محمد رضا علی صوفی کارشناس مسول فرهنگی هنری اداره کل آموزش‌و پرورش خراسان رضوی، کارشناسان حراست، ارزیابی، ادبی، فرهنگی و مربیان فرهنگی کانون و تعدادی از والدین به مدت ۹۰ دقیقه برگزار شد.

چهارمین سوگواره «راویان نونهال نینوا» برگزار شد

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل استان ضمن حضور در این گردهمایی ادبی، درباره تاثیر دلنوشته‌های اعضا و ارزشمندی آن‌ها سخن گفت و تاکید کرد این شعر و داستان و متن‌ها که در خلوتتان می‌نویسید و نتیجه احساس‌تان به سیدشهداست که باعث شده این عنوان راویان نونهال نینوا به شما داده شود. او از کودکان خواست تا در این روزها، از دعا کردن برای دیگران فراموش نکنند. مدیر کل کانون استان در پایان از تأثیر و اهمیت واقعه عاشورا به عنوان جریانی زنده و پویا که تا کنون ادامه داشته و بعد از این نیز ادامه خواهد داشت سخن گفت.

چهارمین سوگواره «راویان نونهال نینوا» برگزار شد

سمیه سلامی‌راد کارشناس ادبی استان با قرائت پیشینه سوگواره راویان نونهال نینوا گفت: این ویژه برنامه بر اساس ایده هانیه سلامی‌ راد مربی ادبی کانون شکل گرفت و این ویژه برنامه ۴ سال است که به همت واحد آفرینش‌های ادبی، به مناسبت دهه اول محرم و ایام عزاداری اباعبدالله الحسین علیه السلام برگزار می‌شود و امسال برای چهارمین سال، میزبان برگزاری سوگواره راویان نونهال نینوا هستیم.

سلامی‌راد افزود: این ویژه برنامه ادبی، سه شنبه سوم مرداد ماه در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ مشهد و با حضور اعضای کودک و نوجوان کارگاه‌های ادبی اجرا شد.

در ادامه این ویژه برنامه، ۱۸ نفر از اعضای کودک کارگاه‌های نوشتن خلاق مراکز مشهد آثار ادبی خود را با مضامین عاشورایی خواندند.

چهارمین سوگواره «راویان نونهال نینوا» برگزار شد

سارا امیدوار، کارشناس فرهنگی استان نیز قصه «لباس سیاه و مداح کودک» را روایت کرد و محمد امین روز خوان -مداح کودک- روضه ابوالقاسم را خواند.

چهارمین سوگواره «راویان نونهال نینوا» برگزار شد

آموزش بخش‌هایی از واقعه کربلا در قالب  اجرای مسابقه بخش دیگر برنامه بود که با قرعه کشی به پنج برگزیده، و اهدای هدیه همراه شد. برگزیدگان کارگاه‌های ادبی نیز در این برنامه تقدیر شدند. پایان بخش برنامه پذیرایی از کودکان و نوجوانان شرکت کننده بود.  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =