برگزاری سی و ششمین نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان کانون خوزستان

سی و ششمین نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون خوزستان، سی و ششمین نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان استان با موضوع "عکاسی تبلیغاتی از مواد خوراکی" چهارشنبه چهارم مردادماه ۱۴۰۲ با حضور مینا کردانی مربی کانون استان و مدرس این نشست تخصصی، کارشناس هنری استان و جمعی از اعضای انجمن، به صورت مجازی و حضوری به میزبانی مرکز ۴ اهواز برگزار شد.

کردانی در ابتدای نشست، با اشاره به عکاسی تبلیغاتی به عنوان یک شغل درآمدزا توضیح داد؛ در عصری زندگی می‌کنیم که شبکه‌های اجتماعی به بخش جدانشدنی از زندگی‌مان تبدیل شده‌اند و هر روز با حجم وسیعی از اطلاعات و تبلیغات روبه‌رو هستیم که هر کدام به نوعی جنبه‌ی درآمدی برای افراد دارند.

 وی در ادامه افزود؛ وارد شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام که می‌شویم غیر از عکس‌های دوستان و آشنا، گاهی تصاویری می‌بینیم که حتی اگر تخصصی در عکاسی هم نداشته باشیم چنان تأثیری روی ما می‌گذارند که علاوه بر جزییات تصویر، نحوه‌ی نورپردازی و زاویه‌ی عکس، جذب‌ آن‌ها خواهیم شد که به این نوع عکاسی تبلیغاتی گفته می‌شود.

ایشان عنوان کرد؛ هدف از عکاسی تبلیغاتی، نمایش کالایی خاص به بهترین شکل ممکن و برانگیختن هیجان یا احساس بیننده از مواجهه با عکس مورد نظر است تا در مخاطب احساس نیاز و خرید ایجاد کند، است که نمونه بارز آن را می‌توان در بروشورها، کاتالوگ‌ها، مجلات و بیلبوردهای سطح شهر مشاهده کرد.

کردانی با تأکید بر رعایت عناصر عکاسی (شامل ترکیب‌بندی، عمق میدان و استفاده بهینه از نور) تشریح کرد؛ دلیل اینکه عکس‌های تبلیغاتی معمولاً بدون سایه و پس‌زمینه منتشر می‌شوند این است که کالا به بهترین شکل ممکن به نظر مخاطب دیده شود بر همین اساس رعایت ترکیب‌بندی و کیفیت تصویر نقش مهمی در عکاسی تبلیغاتی دارد.

او استفاده از ابزارهای مختلف برای بازتاب نور بر روی سوژه، انتخاب منبع نور مناسب، استفاده از لنزهای استاندارد و در نظر گرفتن پیامی که با عکس به مخاطب منتقل می‌شود را از جمله موارد اصولی دانست که باید در عکاسی تبلیغاتی در نظر گرفته شود.

در ادامه این نشست هنری، مربی هنری کانون خوزستان نزدیک بودن سوژه به منبع نور، مخالف منبع نور قرار دادن گوشی،انتخاب پس‌زمینه ساده و ترکیب رنگ متضاد و بهره مندی از نور طبیعی به جای نور گوشی را مهم‌ترین مواردی عکاسی تبلیغاتی به‌وسیله گوشی تلفن همراه معرفی کرد.

پرسش و پاسخ و طرح سؤال و جواب توسط اعضای انجمن با محوریت موضوعی "عکاسی تبلیغاتی از مواد خوراکی" پایان بخش سی و ششمین نشست تخصصی انجمن عکاسان نوجوان کانون استان بود که به آن پرداخته شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =