کد خبر: 328654
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
بازدید 499
مدیرعامل کانون: به دنبال ایجاد پردیس «شهر جهانی کودک» هستیم

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: به دنبال ایجاد شهر کودک، متناسب با زیست‌بوم ایرانی_اسلامی هستیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری در نشست روز ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ خود که با حضور جمعی از خبرنگاران برگزار شد، با اشاره به ظرفیت و امکانات موجود در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ایجاد شهر کودک خبر داد و گفت: مراحل اولیه تحقیقات انجام شده و مهندسان نیز تدابیری برای ایجاد این شهر اندیشیده‌اند.

او ادامه داد: این هدف مصوبه هیات مدیره را می‌خواهد که بخشی از آن صورت گرفته و وزیر آموزش و پرورش نیز دنبال انجام آن است. بنابراین و با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده بین ۲ تا ۳ سال آینده شهر جهانی کودک را ایجاد خواهیم کرد که شامل آموزش، فرهنگ و بازارچه کودک است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزود: هشت ماه است که کار را آغاز کرده‌ایم. ضمن این‌که همه شرایط و ویژگی‌های آن متناسب با زیست بوم ایرانی‌اسلامی خواهد بود.

گفتنی است، پردیس «شهر جهانی کودک» دارای پنج طبقه و کاملا با معماری ایرانی اسلامی بنا خواهد شد و فعالیت‌هایی شامل شهر سازندگی، شهر تکامل، شهر مشاغل، بوم‌شناسی اقوام ایران، بازارچه کودک، شهر بازی، نمایشگاه و فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان، شهر زمین و کهکشان، شهر رباتیک، سالن سینما و تئاتر و هنر و معماری در آن صورت خواهد پذیرفت و راهبری کل پروژه از تهیه طرح تا اتمام عملیات ساختمانی بر عهده سازمان نوسازی شهرداری شهر تهران بوده و طرح پردیس «شهر جهانی کودک» مجوز کارگروه کمیسیون ماده ۵ شهرداری تهران را نیز اخذ کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =