کد خبر: 328906
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۵
صد و پنجاه و چهارمین انجمن ادبی آفتاب برگزار شد

صد و پنجاه و چهارمین انجمن ادبی آفتاب کانون خراسان رضوی با محوریت داستان و خوانش آثار اعضا برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، صد و پنجاه و چهارمین انجمن‌ نویسندگان نوجوان آفتاب، روز پنج‌شنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۲ با حضور «عزت صدیقی لویه» نویسنده و منتقد به عنوان کارشناس میهمان و اعضای نوجوان در دفتر استان برگزار شد.

سمیه سلامی‌راد کارشناس ادبی استان در توضیح این خبر گفت: انجمن نویسندگان نوجوان آفتاب که دو ساعت به طول انجامید، با نقد داستان‌های آنیتا تقوی‌نیا و نسرین همتی‌فرد همراه شد. «عزت صدیقی لویه» مهمان این نشست در توضیح داستان‌های نمادین صحبت کرد و یادآور شد که نماد باعث می‌شود داستان لایه‌دار شود و خواننده از داستان، حظ چند باره ببرد و در هر بار خواندن به دریافت‌های بیشتری دست پیدا کند. او همچنین ادامه داد: داستان‌هایی با توصیفات و فضای ادبی در تاریخ داستانی ایران پیشینه دارد. «بیژن نجدی» در مجموعه داستان «یوزپلنگانی که با من دویده‌اند» کارنامه موفقی داشته و این داستان‌ها با استقبال فراوان همراه بوده است. اما نکته اصلی این جاست که آن‌ها در مرحله اول داستان بودند؛ با همان عناصر داستانی مورد انتظار. یعنی کشمکش، هیجان، آستانه، شخصیت پردازی و دیالوگ و ... را در خود دارد و این همه با زبان شاعرانه و به قاعده نوشته شده است. بنابراین تفاوت بین متن ادبی و داستان ادبی را باید در همان عناصر داستانی جستجو کرد.

این نشست با گفتگوی اعضا با توجه به داستان «نسرین همتی‌فرد» با عنوان «خاطرات آیسویی» پیرامون بهره‌گیری از اساطیر و افسانه‌های کهن در داستان‌هایی با ژانر وحشت و یا تاریخی ادامه یافت. سلامی‌راد گفت: پایان بخش صد و پنجاه و چهارمین انجمن ادبی آفتاب، داستان‌خوانی مهمان نشست با محوریت آشنایی بیشتر اعضا با تکنیک‌های داستان بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =