میهمانی به صرف قصه/ سه نسل از گنجینه سرزمین مادری، خوراک فرهنگی تدارک‌دیدند

سه نسل کودک، مادر و مادربزرگ در «میهمانی به صرف قصه» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سیاهکل حضوریافته و با گنجینه‌های سرزمین مادری، خوراک فکری و فرهنگی تدارک‌دیدند.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، «میهمانی به صرف قصه» عنوان ویژه‌برنامه‌ای است که به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان سیاهکل و همراهی کودکان، مادران و مادربزرگ‌ها اجرایی‌شد.

طی این ویژه‌برنامه که هم‌زمان با انتشار فراخوان بیست ‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری به‌مرحله‌اجراگذاشته‌شد، آشنایی هرچه‌بیش‌تر مخاطبان با فعالیت‌های کانون، به ویژه ابزار تربیتی قصه‌گویی مدنظر قرارداشت.

براساس این‌گزارش، تبیین اهمیت قصه و قصه‌گویی به‌عنوان یک ابزار مناسب تربیتی و میراث ماندگار فرهنگی، از جمله موضوع‌هایی محوری برنامه‌بود و در این میان، پیشینه کانون به‌عنوان یک مجموعه فرهنگی پیشگام در عرصه ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ قصه و قصه گویی برای حاضران تشریح شد.

میهمانی به صرف قصه/ سه نسل از گنجینه سرزمین مادری خوراک فرهنگی تدارک‌دیدند

دست‌اندرکاران برگزاری این ویژه‌برنامه‌ هم‌چنین، نگاهی به افزایش پیوندهای کانون، کودک و خانواده داشتند و با ایجاد بسترهای مناسب، زمینه هنرنمایی کودکان، مادران و مادربزرگ‌ها را با استفاده از هنر قصه‌گویی فراهم‌کردند.

این حرکت فرهنگی که با بهره‌گیری از گنجینه فرهنگی سرزمین مادری صورت‌پذیرفت، با قصه‌گویی سه نسل همراه‌شد و در این میان حاضران به اجرای قصه‌ با محوریت ادبیات کهن، آیین‌ها و سنت‌های مردمان ایران اسلامی پرداختند.

پخت شیرینی محلی شهرستان سیاهکل نیز از جمله برنامه‌هایی بود که در راستای ارایه خوراک فکری و فرهنگی به حاضران صورت‌گرفت.

میهمانی به صرف قصه/ سه نسل از گنجینه سرزمین مادری خوراک فرهنگی تدارک‌دیدند

شایان‌ذکر است، این ویژه‌برنامه ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ و در سایه مشارکت و همراهی بهزیستی و «مهدروزانه سالمندان خانه خورشید» شهرستان سیاهکل به‌مرحله اجراگذاشته‌شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =