دعوت اعضای برگزیده خراسان رضوی به اردوی «داستان‌های دیار»

اردوی آموزشی برگزیدگان سومین جشنواره داستان آفرینش با عنوان «داستان‌های دیار» ویژه‌ی ادبیات داستانی اقلیمی در اردوگاه شهید مهدی‌زاده (دلگشا) چالوس، از عصر شنبه ۲۸ مردادماه در حال برگزاری است.

به گزارش روابط عمومی استان خراسان رضوی سمیه سلامی‌راد کارشناس ادبی استان با اعلام این خبر گفت: در این اردوی آموزشی سه روزه، دو تن از اعضا انجمن نویسندگان نوجوان استان خراسان رضوی با همراهی عزت صدیقی لویه کارشناس ادبی مکاتبه‌ای استان، شرکت دارند.

سلامی‌راد ادامه داد: آیناز اصغردخت با داستان (میم نون) از مرکز فرهنگی هنری قوچان و مبیناسادات علوی با داستان (مِشنُوُم) از مرکز چهار مشهد از برگزیدگان این دوره از جشنواره داستان آفرینش هستند که به این اردوی آموزشی تفریحی دعوت شده‌اند. کارشناس ادبی استان در ادامه از برنامه‌های اردو گفت و یادآور شد: آیین گشایش سومین جشنواره داستان آفرینش «داستان‌های دیار» با حضور نوجوانان داستان‌نویس و مربیان ادبی کانون عصر روز شنبه ۲۸ مرداد در سالن اجتماعات شهید مرادی اردوگاه دلگشا در شهر چالوس برگزار شد.

اعضای برگزیده خراسان رضوی به اردوی «داستان‌های دیار» دعوت شدند.

حسین تولایی مسئول انجمن‌های کانون پرورش فکری کشور به نوجوانان حاضر در این اردو گفت: تک‌تک شما افتخار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستید و همه ما که اینجا هستیم و همه آنهایی که پشتیبانی می‌کنند، تنها هدفشان دلخوشی شما و ثبت لحظه‌هایی خوش برای شما است. بنابراین خوشحالیم که وعده ما بعد از گذشت مدتی طولانی به نتیجه رسید و امیدوارم که در این اردوی سه روزه بتوانید مطالب تازه‌ای را بیاموزید. تولایی همچنین اظهار کرد: داستان نوشتن بسیار ارزشمند است، اما بهانه‌ای است تا بینش زندگی پیدا کنیم و اندیشیدن را بیاموزیم. برگزاری نشست تخصصی ادبیات داستانی با حضور مهدی کاموس، نشست تخصصی خلاقیت در ادبیات داستانی با حضور بهناز ضرابی‌زاده، نشست صمیمانه معرفتی_اخلاقی با سخنرانی خانم نیکزاد، برگزاری کارگاه‌های نقد و بررسی آثار برگزیده با حضور اساتید داستان‌نویس و پیاده روی در جنگل، دریا و بازار سنتی بخشی از برنامه‌هایی است که برگزیدگان سومین جشنواره داستان آفرینش در آن شرکت خواهند کرد. همچنین اعضا میتوانند در مسابقه داستان طنز برگرفته از خاطرات اردو و یا عکس نوشت طنز شرکت کنند.

گفتنی است این اردوی سه روزه که با حضور ۴۶ نفر از برگزیدگان در اردوگاه دلگشا شهر چالوس برگزار می‌شود، دختران نوجوان داستان‌نویس از استان‌های خراسان رضوی، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، فارس، کرمانشاه و چند استان دیگر حاضر و در پایان روز نخست داستان‌هایی خود را خوانش کردند. گفتنی است، این اردوی سه روزه از ۲۸ تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ در اردوگاه دلگشا شهر چالوس در حال برگزاری است.

کارشناس ادبی استان ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و تعالیم ارزنده مربیان ادبی استان خاطر نشان کرد: الهام دهقان، مربی ادبی مراکز مشهد و الهام فلاح یساولی، مربی داستان نویسی مرکز قوچان مربیان ادبی برگزیدگان استانی این دوره از جشنواره آفرینش هستند که بی‌شک یک عامل مهم درخشش امروز اعضا ما، مرهون حضور پویا و پرتلاش آنها است.

اعضای برگزیده خراسان رضوی به اردوی «داستان‌های دیار» دعوت شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =