خلق اثر در خصوص سرزمین موجب توجه به وطن می‌شود

کارگاه نقد و بررسی آثار اعضای برگزیده سومین جشنواره داستان آفرینش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با عنوان «داستان‌های دیار» با حضور مریم کوچکی نویسنده کودک و نوجوان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مریم کوچکی کارشناس مدیریت آفرینش‌های ادبی و هنری کانون در ابتدای این کارگاه که با حضور نوجوانان منتخب در جشنواره «داستان‌های دیار» برگزار شد، گفت: توجه به شخصیت‌پردازی خلق شخصیت‌های خاکستری و دوری از خلق شخصیت‌های سفید و سیاه، پی‌ریزی پیرنگ درست که موجب خلق یک داستان با بدنه سالم و قوی می‌شود، پایان‌بندی مناسب و قابل قبول قوی و قابل باور، شروع خوب و گیرای داستان که موجب جذب خواننده و ترغیب او به خوانش اثر می‌شود، انتخاب درست راوی و تناسب او با اطلاعات و دانشی که در طی داستان بیان می‌کند، توجه خوب به خلق گفت‌وگو و اهمیت آن که در پیشبرد داستان حائز اهمیت است و... از جمله نکته‌هایی است که در هنگام نگارش داستان باید به آن‌ها توجه کرد.

خلق اثر در خصوص سرزمین موجب توجه به وطن می‌شود

کوچکی همچنین توضیح داد: خلق آثار در خصوص دیار و سرزمین، موجب توجه به وطن و دیار و نقاطی است که گاه از دید مخاطبان و خوانندگان آثار دور مانده است. برای خلق اثر در این حیطه نویسنده باید به تحقیق پرداخته و با دانش و آگاهی به نوشتن و خلق اثر مبادرت کند. 

در ادامه این کارشناس ادبی کانون، برای راهنمایی بیشتر اعضا داستان‌ها و کتاب‌هایی را به آنها جهت خوانش و مطالعه معرفی کرد.

خلق اثر در خصوص سرزمین موجب توجه به وطن می‌شود

در این نشست داستان‌های «مهمان مطبخ» سنا خدایی استان خراسان‌جنوبی، «زری» ریحانه میرلوموسوی استان تهران، «گل بهار» فائزه هاشمی استان کرمانشاه، «این همان مرد است» یلدا زارع استان اصفهان، «آش آلودردی»، هستی خرمیان استان چهارمحال و بختیاری، «فرمیسک در آسانسور» هلیا کرمی استان کرمانشاه، «تکلیف درسی» آیسین قربانی‌زاد استان اردبیل، «میم نون» آیناز اصغردخت استان خراسان رضوی نقد و بررسی شد.

کارگاه‌های نقد و بررسی آثار حاضر در جشنواره در سه بخش نوجوان و دو کارگاه ارشد صبح روز دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۲  همزمان با سومین روز از برگزاری اردوی آموزشی جشنواره داستان آفرینش در اردوگاه دلگشا شهر چالوس برگزار شد.

خلق اثر در خصوص سرزمین موجب توجه به وطن می‌شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =