ویژه برنامه «برکه‌ی فیروزه و کاشی» در کانون رودسر

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان رودسر ویژه‌برنامه «برکه‌ فیروزه و کاشی» را به بهانه روز جهانی مساجد برگزارکرد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این ویژه‌برنامه با هدف عمق‌بخشی به باورهای دینی کودکان و نوجوانان و آشنایی هرچه بیش‌تر آنان با معماری ایرانی‌اسلامی صورت‌گرفت.

بر اساس این گزارش، ویژه‌برنامه «برکه فیروزه و کاشی» همراهی جمعی از اعضای کودک، نوجوان و خانواده‌ها را به‌دنبال‌داشت و طی آن، بخشی از معروف و باشکوه‌ترین مساجد ایران اسلامی به حاضران معرفی‌شد.

ویژه برنامه «برکه‌ی فیروزه و کاشی» در کانون رودسر

برهمین اساس، مساجد شیخ‌لطف‌اله و امام اصفهان، مسجد جامع تبریز و بروجرد، مسجد نصیرالملک و وکیل شیرزار از جمله بناهایی بودند که حاضران بیش‌ازگذشته با پیشینه ساخت و ظرافت‌های معماری ایرانی‌اسلامی آن آشناشدند.

طی این ویژه‌برنامه هم‌چنین، طرح‌های مورد استفاده و کاشی‌کاری‌های منحصر به فرد این مساجد و نقش هنرمندان سازنده این بناها در ایجاد حس معنوی برای زائران، مورد نقد و بررسی قرارگرفت.

برپایه این گزارش، نمایش عکس‌های مربوط به این مساجد و به اشتراک‌گذاشتن تجربه‌های حضور در مکان‌های دینی از سوی کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها، دیگر بخش‌های ویژه‌برنامه «برکه فیروزه و کاشی» در روز شنبه، ۴ شهریور سال ۱۴۰۲ بود.

ویژه برنامه «برکه‌ی فیروزه و کاشی» در کانون رودسر

ویژه برنامه «برکه‌ی فیروزه و کاشی» در کانون رودسر

شایان‌ذکر است، ۳۱ مرداد، روز جهانی مساجد نامگذاری شده و به‌همین مناسبت برنامه‌های متنوع و مختلفی از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای تبیین جایگاه و نقش بی‌بدیل مساجد در پیش‌برد اهداف عالیه جهان اسلام، برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی و به مرحله اجرا گذاشته‌می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =