برگزاری آیین بازگشایی مرکز فرهنگی هنری خواف

مرکز فرهنگی هنری خواف با حضور مدیر کل کانون استان و فرماندار خواف بازگشایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی آیین بازگشایی طرح بهسازی مرکز فرهنگی هنری خواف با حضور ابراهیم زره‌ساز مدیر کل استان، مهدی عباس‌پور معاون استاندار و فرماندار خواف، معاونین کانون و اعضای شورای شهر، روسای ادارات شهرستان در محل کانون پرورش فکری مرکز خواف برگزار شد. 

برگزاری آیین بازگشایی مرکز فرهنگی هنری خواف

 ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان ضمن خوش‌آمدگویی به فرماندار در مرکز فرهنگی کانون پرورش فکری خواف با اشاره به هفته دولت و تقدیر از خدمات دولت گفت:در مناطقی چون خواف با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی خاص، ظرفیت برگزاری رویدادهای تلفیقی با محوریت کودک و نوجوان بسیار بالاست. ایشان با اشاره به دوران کودکی و نوجوانی پیامبر (ص) افزود: با توجه به وجود علمای اهل تسنن و تشیع در شهرستان خواف می‌توان رویدادی تلفیقی را با محوریت بررسی زوایای شخصیت پیامبر اکرم(ص) و ارائه مفاهیم استخراج شده به کودکان و نوجوانان با استفاده از  ابزارهایی چون قصه‌گویی، معرفی شخصیت، نمایش و ...  تعریف و آن را تبدیل به رویدادی متفاوت و ماندگار کرد. همچنین ظرفیت برگزاری رویدادی در قالب منقبت خوانی، نعت خوانی و دوبیتی خوانی با محوریت مدح پیامبر اکرم (صلی الله) و مولا علی علیه السلام از دیگر برنامه هایی ست که می توان در فضای شهرستان خواف برنامه ریزی و اجرایی کرد.

اولویت امروز در کانون پرورش فکری پرداختن به مسائل هویت دینی، تاریخی و انقلابی‌ست و این هویت باید در کودک و نوجوان به نحو موثری ایجاد و نهادینه گردد. ایشان با اشاره به جشنواره بین المللی قصه‌گویی کانون و برگزاری  اختتامیه مرحله استانی این جشنواره در نشتیفان خواف در سال 1400  گفت: در شهرستان خواف ظرفیت‌های بیشماری وجود دارد که  استفاده از آن می‌تواند منشا اتفاقات موثر و مفیدی در زمینه هویت‌سازی دینی تاریخی باشد. مدیر کل استان با تاکید بر بافت تاریخی شهرستان خواف افزود: آسبادهای نشتیفان خواف قصه‌های بسیار را در دل خود دارد که قصه و قصه گویی می تواند محملی باشد برای رساندن این قصه ها به گوش دنیا.

در ادامه مهدی عباس‌پور معاون استاندار و فرماندار شهرستان خواف ضمن تبریک هفته دولت به کوشش‌گران عرصه خدمت به مردم گفت: امروزه ضرورت تربیت نسلی متدین و کوشا بر کسی پوشیده نیست و کانون پرورش فکری با توجه به رسالت خود در این زمینه بسیار موفق عمل کرده است. ایشان در ادامه به لزوم پرداختن همه جانبه به مسئله آموزش بخصوص در امور فرهنگی تاکید کرد و آن را لازم دانست. وی افزود: مبلغ سه میلیارد و پانصد میلیون ریال اعتبار صرف بازسازی  مرکز خواف شده است.

برگزاری آیین بازگشایی مرکز فرهنگی هنری خواف

در خاتمه برنامه یکی از اعضای نوجوان مرکز، میهمانان را به یک قصه کوتاه محلی با عنوان آسبادها دعوت کرد. همچنین کلیپ اختتامیه بیست‌و سومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در مرحله استانی برای حاضران پخش شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 7 =