ویژه برنامه به وقت کتاب  کردستان برگزار شد

در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی پویش ملی کتاب خوانی کانون در قالب برنامه " به وقت کتاب " در مراکز کانون استان کردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مدیر کل کانون استان کردستان با اعلام خبر فوق افزود: نظر به اینکه توسعه و ترویج کتاب خوانی از اهدف مهم برنامه های مراکز فرهنگی هنری کانون است و همواره مربیان با اجرای برنامه های خلاق و پویا در این زمینه نقش آفرین هستند لذا در همین راستا و با هدف بهره گیری از فضای مجازی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه ، پویش ملی کتاب خوانی کانون در قالب برنامه " به وقت کتاب " اجرا خواهد شد.

حمیدرضا گوهری خاطر نشان ساخت: این پویش که به تناوب برگزار می شود، زمینه ی مناسبی برای معرفی تبلیغ ، ترویج و رسانش محتوای ارزشمند کانون ، فروش کتاب های کانون و ارتباط با مخاطبان و اجرای برنامه های ترویجی متنوع و متعدد با موضوع کتاب فراهم خواهد شد.

گوهری گفت: با توجه به تقاون ماه های محرم و صفر با فصل تابستان و مناسبت های مذهبی به ویژه (اربعین سید و سالار شهیدان ) و لزوم تقویت شناخت کودکان ونوجوانان در این زمینه ، کتاب ( تشنه لبان ) نوشته ی آقای حمید گروگان به عنوان اولین کتاب برای آغاز این برنامه معرفی می شود. کلیپ تبلیغاتی این دوره از پویش ( به وقت کتاب) در فضای مجازی انتشار می یابد و برنامه های متنوع برای انتشار گسترده و افزایش مخاطبان این برنامه در دستور کار مراکز فرهنگی هنری استان قرار گرفته است، طراحی و اجرای برنامه های متنوع با محوریت کتاب تشنه لبان از جمله جلسات روخوانی و بلند خوانی، معرفی دیواری کتاب ، دعوت از چهره های ادبی و هنری ، بزرگان دینی و مذهبی ، طراحی و اجرای برنامه های ویژه ی اعضا همراه با خانواده ، بهره گیری از ظرفیت رسانه های تصویری و صوتی در انتشار گسترده ی کلیپ تبلیغاتی ، تهیه ی پادکست و فایل های صوتی و تصویری از معرفی و خوانش کتاب از فعالیت های مرتبط در این راستا می باشد.

گفتنی ست کتاب تشنه لبان به قلم حمید گروگان در قطع رحلی واز انتشارات کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مخاطب : گروه سنی (و) ، مخاطبان عمومی، بویژه نوجوانان و جوانان تصویرگری کتاب تشنه لبان را هاجر سلیمی‌نمین و طراحی گرافیک آن را کوروش پارسانژاد بر عهده داشته‌اند. تشنه لبان در قالب نثری قابل درک و سلیس نوشته شده و درمیان مطالب ، اشعاری از شاعران بزرگ درخور آن مطلب گنجانده شده که روحی لطیف به وقایع میدمد و به بعد تاریخی عاشورا ، بعد عاطفی نیز میدهد و روح دلیری و شجاعت را با رجزخوانی های یاران امام به رخ می‌کشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =