حضور رئیس ستاد ملی اربعین کانون در نقطه صفر مرزی باشماق مریوان

رییس ستاد ملی اربعین کانون با حضور در نقطه‌ی صفر مرزی باشماق مریوان از موکب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی و رئیس ستاد ملی اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عصر روز جمعه ۱۰ شهریور در مرز باشماق گفت: کانون امسال شش تماشاخانه‌ی سیار را در شش نقطه‌ی مرزی کشور مستقر کرده که همواره مورد استقبال کودکان و نوجوانان و خانواده‌هایشان که از مرز تردد می‌کنند قرار گرفته است.

فروهر معدنی افزود: نوحه‌سرایی، تماشای فیلم و نماهنگ، نقالی، نمایش عروسکی، اهدای کتاب و جایزه، قصه‌گویی و... از جمله فعالیت‌هایی است که در این تماشاخانه با هدف آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با مفهوم اربعین و این رویداد عظیم اجرا می‌شود.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون با حضور در موکب میهمانان کوچک امام حسین(ع) کانون استان کردستان از نزدیک با کودکان و نوجوانان شرکت کننده در برنامه گفت‌وگو کرد و کتاب «گام گام تا داستان سفر اربعین» که از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است را به این میهمانان کوچک امام حسین(ع) اهدا کرد.

رئیس ستاد ملی اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ادامه با حضور در پایانه مرزی باشماق مریوان از زحمت‌ها و تلاش‌های شبانه‌روزی ریاست پایانه مرزی باشماق مریوان قدردانی کرد.

معدنی همچنین از استقبال خوب کودکان عراقی از موکب کودکان و نوجوانان در مرز باشماق مریوان اظهار خوشحالی کرد و گفت: در این ایستگاه گلچینی از زائران سراسر کشور و کشورهای هسایه را داریم که یا از سفر برگشته‌اند و یا در حال سفر هستند که این ظرفیت خوبی برای کانون و موکب است و ما باید از این ظرفیت برای معرفی بیشتر واقعه عاشورا بهره ببریم .

وی در پایان، مرز باشماق مریوان را فرصت خوبی برای زائران اربعین عنوان کرد و گفت: کانون می‌تواند با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی،ه نری و ادبی در این زمینه نقش پررنگی را ایفا کند.

مدیرکل آفرینش‌های فرهنگی کانون و رئیس ستاد ملی اربعین کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این سفر همراه با کودکان و نوجوانان به تماشای نمایش اجرا شده بر روی تماشاخانه سیار نشست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =