اعضای مراکز خراسان رضوی پویش «به تو از دور سلام» را برگزار کردند

پویش «به تو از دور سلام» با حضور اعضای بیش از ۱۱۰۰ کتابخانه کانون پرورش فکری کشور در حرم مطهر رضوی به صورت مجازی برگزار شد. در این ویژه برنامه اعضای کانون خراسان رضوی به اجرای قصه‌گویی، قرائت نامه به امام رضا علیه السلام، معرفی کتاب و قرائت عهدنامه با امام رضا علیه السلام پرداختند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی در آستانه شهادت امام رضا علیه السلام پویش «به تو از دور سلام» بصورت مجازی در سامانه شاد برگزار شد.

اعضای مراکز خراسان رضوی پویش «به تو از دور سلام» را برگزار کردند

کوچکتر که بودم یک روز از مادرم پرسیدم چرا به مشهد شهر مهربانی وشهر بهشت میگویند مادرم گفت چون آقای مهربانی دارد. سلام آقای مهربان شهرمن امام رضا من به خانه‌ی شما زیاد آمده‌ام. این خانه را از کودکی دوست داشتم. از عطر و بوی خوب توی صحن حرم تا آب خنک سقاخانه تا گنبد طلایی و تا پرواز کبوترها، همه برای من آشنا و زیبا هستند. تو آنقدر خوبی که در خانه‌ات به روی همه باز است. از دویدن‌های ما و  از خنده و بازیگوشی ما ناراحت نمی شوی. این خانه برای همه‌ی ما بچه‌ها خاطره انگیز و زیباست. به شما سلام می‌کنم. سلام بر شما که یار خوب خداوند هستی. روز شهادت توست. من هم مثل مادر وپدرو همه‌ی مردم شهرم از رفتن‌ات غمگین هستم. شما مسافر این شهر بودید و شهید شدید. حالا خانه مهربانتان در شهر ماست. ما پیش شما می‌آییم تا دلتنگ نباشید. ما از کودکی دوست شما بودیم و هستیم. امام رضا علیه السلام لطفا به همه‌ی کسانی که آرزو دارند به حرم شما بیایند کمک کن تا زودتر به آرزویشان برسند. این دلنوشته توسط  سیدمهدیار حسینی عضو فعال مرکز شماره ۳ خطاب به امام رضا علیه السلام خوانده شد. 

اعضای مراکز خراسان رضوی پویش «به تو از دور سلام» را برگزار کردند

در این ویژه برنامه مهدیه حسینی‌راد از اعضای فعال نوجوان مرکز شماره ۸ با معرفی کتاب ماهک و پرنده نوشته حسین زاهدی از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قصه ماهک را برای کودکان و نوجوانان اجرا کرد و از اعضا خواست آن را مطالعه کنند.

اعضای مراکز خراسان رضوی پویش «به تو از دور سلام» را برگزار کردند

در خاتمه حلما حاجی‌محمدی قصه‌گوی برگزیده مهرواره من کشورم را دوست دارم و برگزیده قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای بیست و چهارمین جشنواره قصه‌گویی عهدنامه با امام رضا علیه السلام را به نیابت از تمام کودکان و نوجوانان قرائت کرد: همه ما کودکان و نوجوانان در سایه‌سار مهربانی خداوند بزرگ با اقتدا به سرور شهیدان آقا امام حسین علیه‌السلام و بر سفره‌ی ولی‌نعمتمان آقا علی بن موسی الرضا علیه‌السلام از هر غم و اندوهی در امان هستیم. آقاجان دلمان گره خورده به پنجره‌ی فولادتان و نگاهمان، کبوتر گنبد طلای شماست. السلام علیک یا علی بن موسی الرضا

اعضای مراکز خراسان رضوی پویش «به تو از دور سلام» را برگزار کردند

به نیابت از مراکز حاضر در جلسه یکی از اعضای مرکز خوزستان از طریق فضای مجازی به حرم امام مهربانی وصل شد و آرزوی خود را عنوان کرد.

اعضای مراکز خراسان رضوی پویش «به تو از دور سلام» را برگزار کردند

فروهر معدنی مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کانون که به صورت برخط در این پویش حضور داشت گفت: وجود امام رضا علیه السلام جزء جدایی ناپذیری از هویت ایرانی اسلامی ماست و در تمام امور به برکت حضور این امام مهربان نیازمندیم، از انتخاب نام فرزند تا سفر و شوق پابوسی، پیاده‌روی، قصه‌ها و نقش‌ها و رنگ‌هایی که با یاد و نام علی بن موسی الرضا علیه السلام جلوه دیگری پیدا می کند. مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این سالها تلاش کردند که در مناسبت‌های مختلف ولادت و شهادت امام رضا علیه السلام باب آشنایی با آقا را برای کودکان و نوجوانان باز کنند و راه آشنایی را نشانشان دهند. مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی افزود: آقا امام رضا علیه السلام اقیانوس بی‌کرانی هستند و ما شناگران نابلد در معرفت آقا علی بن موسی الرضا علیه السلام هستیم. شما کودکان و نوجوانان دارای فطرتی پاک و خدایی هستید و با نقاشی، قصه‌گویی و عکاسی تلاش می‌کنید تا با امام رضا علیه السلام ارتباط قلبی ایجاد کنید قطعا در آغوش امام مهربان هستید و امیدواریم این پویش توانسته باشد باب معرفت بیشتری را برای کودکان ونوجوانانمان به ارمغان بیاورد.

اعضای مراکز خراسان رضوی پویش «به تو از دور سلام» را برگزار کردند

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان ضمن عرض تسلیت اربعین حسینی و شهادت امام رضا علیه السلام گفت: دهه آخر صفر و آیین پیاده‌روی اربعین و شهادت امام رضا علیه السلام یکی از زیباترین جلوه‌های فرهنگ دینی مذهبی ماست و ما در کانون خراسان به دنبال تدبیری بودیم تا بتوانیم فرصتی مهیا سازیم که عاشقان و دلدادگان امام رضا علیه السلام که در کانون هستند و امکان حضور در مشهد و یا پیاده‌روی را نداشتند بتوانند از این فضای معنوی بهره‌مند شوند.  به برکت حضور در صحن و سرای امام هشتم علیه السلام تصمیم گرفتیم که هشت مرکز به صورت زنده در فضای اسکای روم بتوانند از نزدیک گفتگو و تعامل کنند و این مراکز از اقصی نقاط ایران عزیزمان تعیین شدند. استان‌هایی چون آذربایجان شرقی، یزد، سیستان و بلوچستان، خوزستان، خراسان شمالی، قم، چهارمحال و بختیاری،  و دو مرکز قوچان و کاشمر به نیابت مراکز استان خراسان رضوی که حضورشان بر غنای معنوی این ویژه برنامه افزود.  

مدیر کل استان با اشاره به سوگواره «من الحبیب الی الغریب» گفت: به تو از دور سلام ذیل سوگواره «من الحبیب الی الغریب» مهیا شد تا همه عزیزان بتوانند بصورت مجازی عرض ارادت خود را به امام هشتم تقدیم کنند. ایشان افزود: سوگواره «من الحبیب الی الغریب» با هدف عرض ارادت زائران پیاده‌روی امام رضا علیه السلام و کسانی که نتوانستند در این مراسم مذهبی شرکت کنند برگزار می‌شود. در این سوگواره از کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال که فرصت حضور در پیاده‌روی به حرم مطهر را پیدا می‌کنند خواسته شده است تا عکسها و خاطرات خود را با ما در میان بگذارند و عزیزانی که نتوانستند در این مراسم شرکت کنند با دلنوشته‌هایشان همراه معنوی این مراسم باشند.  

ایشان در خاتمه اعلام کرد: زمان ارسال آثار تا ۳۱ شهریورماه و به آدرس @kpf_khorasanrazavi در سامانه شاد و شماره تماس ۰۹۹۶۰۶۲۵۹۷۵ در ایتا آثار خود را ارسال نمایند و در هفته ملی کودک از جوایز متبرک رضوی بهره‌مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 3 =