استقرار کتاب‌خانه‌های سیار در مبادی ورودی مشهد و شهرستان‌ها

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی از استقرار کتاب‌خانه‌های سیار مشهد جهت خدمت رسانی به زائران امام هشتم خبر داد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، ابراهیم زره‌ساز در هفتمین نشست خبری قرارگاه عملیاتی زائران دهه آخر صفر استانداری خراسان رضوی که ظهر روز پنج‌شنبه ۲۳ شهریورماه در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار کرد: طرح از مبدا تا مبدا خدمات به زائران خراسان رضوی در حال پیگیری بوده و کانون پرورش فکری نیز از این قاعده مستثنی نیست.
وی با بیان این که «بالغ بر هزار و ۱۰۰ کتاب‌خانه در سراسر کشور داریم» تصریح کرد: بسیاری از کودکان و نوجوانان که در مسیر تشرف به حرم و زیارت امام هشتم(ع) هستند به واسطه حضور ایستگاه‌های سیار کانون با سیره رضوی آشنا می‌شوند و می‌توانند ادامه برنامه را در شهرهای خودشان انجام دهند. این ویژه برنامه یکی از فعالیت‌های کانون در راستای انتقال مفاهیم دینی به کودکان و نوجوانان است ودر این ایستگاه‌ها برنامه‌هایی چون معرفی کتاب، نقاشی، دلنوشته، معرفی شخصیت امام رضا علیه‌السلام انجام می‌شود.  

زره‌ساز گفت: در مبادی ورودی مشهد و شهرستان‌ها کتاب‌خانه‌های سیار مستقر هستند. پویش «به تو از دور سلام» سه روز پیش از طریق برنامه شاد برگزار شد که تمام کتاب‌خانه‌ها، دانش‌آموزان و اعضا به این پویش پیوستند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی اضافه کرد: فراخوان سوگواره فرهنگی، هنری و ادبی «من الحبیب الی الغریب» در خصوص پیاده‌روی اربعین و امام هشتم(ع) در حال برگزاری است و کودکان و نوجوانان می‌توانند آثار خود در خصوص اربعین و زیارت امام هشتم(ع) را در سامانه شاد ارسال کنند و از جوایز متبرک رضوی بهره‌مند شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =