برگزاری نشست آموزشی پهلوانان و نامداران در منطقه ۴

نشست آموزشی بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی منطقه ۴ در مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی نشست تخصصی آموزشی قصه‌گویی با حضور الهام دارابی، مشاور فنی رئیس بیست و پنجمین جشنواره بین المللی قصه‌گویی، قصه‌گوی بین‌المللی و رئیس گروه پژوهش و ترویج قصه‌های ایرانی، مدیران استانی منطقه ۴، رابطان قصه‌گویی منطقه، کارشناسان و مربیان منطقه در محل اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی برگزار شد.

این جلسه به مناسبت هفته دفاع مقدس با موضوع نامداران و پهلوانان برگزار شد. در ابتدای جلسه مدیران استانی و رابطین قصه‌گویی منطقه ۴ از استان‌های سمنان، البرز، تهران، خراسان شمالی، گلستان، مازندران و خراسان رضوی در فضایی صمیمانه با حضور الهام دارابی در خصوص چگونگی داوری، آموزش‌های متمرکز و مدون قصه‌گویی، لزوم توجه به تجربیات مربیان در بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی پرداخته شد.

برگزاری نشست آموزشی پهلوانان و نامداران در منطقه ۴

در ادامه الهام دارابی با اشاره به پهلوانان و نامداران از فردوسی تا سردار سلیمانی در خصوص چگونگی قصه‌گویی بر مبنای رشادت‌ها و دلیری‌ها پرداخت. دارابی در کارگاه عملی ضمن ایجاد فضایی صمیمانه بر ریتم، لحن، زبان بدن قصه‌گویان تاکید کرد و طی انجام تمرینات عملی مربیان را با چگونگی بکارگیری آن در فعالیت قصه‌گویی آشنا کرد. وی همچنین به معرفی کتاب «حاج حلاج» از انتشارات سوره مهر پرداخت و آن را فصیح‌ترین اثر از ادبیات جنگ که مردم عادی با آن درگیر بودند دانست. عاشقانه‌ای پر از صداقت، احساس و پاکیزگی روستایی.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =