کد خبر: 330578
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۷
برگزاری کارگروه سینمایی شورای فرهنگی هنری استان

کارگروه سینمایی شورای فرهنگی هنری استان با حضور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، حوزه هنری، سازمان فرهنگی هنری شهرداری و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با محوریت اکران انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» در استان خراسان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی کارگروه سینمایی شورای فرهنگی هنری استان با حضور ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان، محمد حسین‌زاده مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، محمدرضا علی صوفی آموزش و پرورش خراسان رضوی،   بهبهانی مدیر سینماهای حوزه هنری مشهد، خدادادی مدیر روابط عمومی حوزه هنری، خدیوی نماینده سازمان فرهنگی هنری شهرداری مشهد در محل اداره کل کانون استان برگزار شد.

برگزاری کارگروه سینمایی شورای فرهنگی هنری استان

ابراهیم زره‌ساز مدیر کل کانون استان ضمن ابراز خرسندی از تشکیل کارگروه سینمایی شورای فرهنگی هنری استان گفت: این کارگروه در گام نخست با هدف اکران انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» تشکیل شده است و امروز در خصوص چگونگی اکران در سطح استان برنامه‌ریزی انجام خواهد شد ولی از آنجا که رسالت ما به عنوان دبیرخانه هفته ملی کودک ارائه محتوای مناسب به مخاطب امروز است این کارگروه از این پس می‌تواند در حوزه کودک و نوجوان محتوای مناسب را تامین ودر اختیار مخاطب قرار دهد.

زره‌ساز با اشاره به انیمیشن «بچه زرنگ» افزود: این انیمیشن به تهیه کنندگی حامد جعفری که پیش از این در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده بود، همزمان با آغاز به کار مدارس، در سینماهای سراسر کشور به اکران در می‌آید و محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و «گروه هنر پویا» است که با همت نزدیک به ۲۵۰ نفر از جوانان هنرمند ایران ساخته شده است و از پنجم مهر اکران می‌شود. «بچه زرنگ» ماجرای پسر بچه‌ای به نام محسن است که خود را ابرقهرمان می‌داند. او در یک اتفاق نادر، به جنگلی اسرارآمیز قدم می‌گذارد و با حیوانات منقرض شده ایران مواجه می‌شود، این آغاز یک ماجرای پیچیده برای نجات آخرین ببر ایرانی است...

برگزاری کارگروه سینمایی شورای فرهنگی هنری استان

در ادامه محمد حسین‌زاده مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بر استفاده از تمام ظرفیت دستگاه خود در اکران انیمیشن «بچه زرنگ» گفت: این انیمیشن در تمامی سینماهای سطح استان از پنجم مهر اکران خواهد شد و در شهرستان‌هایی که سینما ندارند از ظرفیت سینماهای سیار استان استفاده خواهیم کرد. حسین‌زاده با اشاره به ظرفیت رسانه‌های مجازی گفت: باید از ظرفیت تبلیغات فضای مجازی در کنار فضای شهری استفاده کرد و می‌توان با توجه به افراد سرشناس شهر که در فضای مجازی نیز فعالیت دارند برنامه‌ریزی مناسب را انجام داد به نحوی که چرخه موثر تبلیغاتی شکل بگیرد و همه استان در معرض تبلیغات «بچه زرنگ» قرار بگیرند. ایشان همچنین به لزوم تهیه پیوست فرهنگی مناسب جهت شکل‌گیری شخصیت‌های انیمیشن در دنیای کودکان تاکید کرد.

برگزاری کارگروه سینمایی شورای فرهنگی هنری استان

محمدرضا علی صوفی مدیر امور پرورشی اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با تاکید بر توافق صورت گرفته با آموزش و پرورش در خصوص برگزاری اردوی سینمایی گفت: با توجه به قرار گرفتن انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» در لیست اردوهای سایت مدیران مدارس می‌توانند اقدام به برگزاری این اردو نمایند و ساز و کار اجرایی آن نیز توسط آموزش و پرورش انجام خواهد شد به نحوی که بتوانیم در اکثر مدارس فرصت تماشای این انیمیشن را مهیا سازیم.

برگزاری کارگروه سینمایی شورای فرهنگی هنری استان

خدیوی نماینده سازمان فرهنگی هنری شهرداری مشهد با اعلام آمادگی در تبلیغات شهری انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» گفت: در حال حاضر فضای شهری قابلیت بهره‌برداری تبلیغات «بچه زرنگ» را دارد و می‌توانیم از بستر بیلبوردها و تلویزیون‌های شهری به عنوان یکی از مهمترین مصادیق تبلیغات شهری بهره ببریم و ما نیز در این همکاری لازم را خواهیم داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =