رونمایی از کتاب «مسئول پخش تمام کولرهای دنیا»

کتاب «مسئول پخش تمام کولرهای دنیا» با حضور فرزندان شهید برونسی در هفته دفاع مقدس رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، همزمان با هفته دفاع مقدس و به منظور گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان شهید خراسان رضوی و با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی، به همت آفرینش‌های ادبی کانون خراسان رضوی و بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس استان و انتشارات ضریح آفتاب، مراسم رو نمایی از کتاب «مسئول پخش تمام کولرهای دنیا» در محل دفتر استان برگزار شد.

رونمایی از کتاب «مسئول پخش تمام کولرهای دنیا»

در این ویژه برنامه ابراهیم زره ساز مدیر کل کانون خراسان رضوی با ابراز خرسندی از برگزاری این نشست گفت: گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و آشنا نمودن نسل امروز با آرمان‌های بلند شهیدان هدف ارزشمندی است که با استفاده از ابزار مناسب کتاب می‌تواند به بهترین شکل ممکن انجام شود. این فعالیت توسط مربیان ما در مراکز کانون در برنامه‌های متعدد انجام می‌شود. مدیر کل استان با اشاره به تلاش خراسان رضوی در آفرینش رمان‌هایی با موضوع دفاع مقدس از انتشار رمان «آبراهه‌های جنگ» توسط انتشارات کانون پرورش فکری خبر داد که می‌تواند منشاء تولیدات مناسبی با موضوع رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدای دفاع مقدس قرار گیرد.  

در ادامه برنامه تیزر ۱۰۰ ثانیه‌ای فیلم مستند مادر رتبه اول بخش مستند ملی سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم صد و بهترین مستند کوتاه بخش اصلی و بخش دفاع مقدس هفدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که توسط نعمت‌الله سرگلزایی کارگردان مطرح حوزه مستند کوتاه به تهیه کنندگی باشگاه فیلم رویش، حوزه هنری خراسان رضوی و بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی برای حضار پخش شد.

رونمایی از کتاب «مسئول پخش تمام کولرهای دنیا»

در این نشست دکتر علی مهدوی‌خواه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی از تلاش‌های کانون در حوزه معرفی شهدا به دانش‌آموزان و اعضا تشکر کرد و گفت: ما در آموزش و پرورش برآن هستیم تا اصل کتاب و کتابخوانی با اولولیت آشنایی دانش‌آموزان با سرگذشت و خانواده شهداءرا با کمک نهادهایی چون کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیش بریم و به دنبال فرصت‌های گفتمان دانش‌آموزان در چنین برنامه‌هایی هستیم.

رونمایی از کتاب «مسئول پخش تمام کولرهای دنیا»

سرهنگ حسین‌پور مشاور مدیر کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس با ابراز تشکر از فعالیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی در این حوزه اقدامات را موثر دانست و بر لزوم این همکاری تاکید کرد.

رونمایی از کتاب «مسئول پخش تمام کولرهای دنیا»

در ادامه فرزند شهید عبدالحسین برونسی با اشاره به ارزشمندی حضور نگاه شهداء در زندگی ما گفت: این کتاب بیان خاطرات کوتاهی از زندگی این سردار گرانقدر هشت سال دفاع مقدس است. شهداء اسطوره‌های معاصر هستند و باید داستان زندگی آنها را به گوش فرزندان این سرزمین رساند. وی انتشار خاطرات شهداء را کار ارزشمندی دانست که می‌تواند فرزندان ایران را با شهداء و زندگی ایشان بیشتر آشنا کند و الگوهای مناسبی در اختیار ایشان قرار دهد.  

رونمایی از کتاب «مسئول پخش تمام کولرهای دنیا»

 محمد علائی مدیر ضریح آفتاب به عنوان ناشر این اثر اعلام آمادگی خود را در جهت نشر آثار مشابه که به معرفی شهدا به کودکان و نوجوانان بپردازد اعلام کرد.  

رونمایی از کتاب «مسئول پخش تمام کولرهای دنیا»

در ادامه چهار تن از اعضاءکودک که عضو انجمن‌ ادبی کانون هستند  به بیان نقد و نظرات خود درباره کتاب «مسئول پخش تمام کولرهای دنیا» پرداختند. از جمله مواردی که در نقد اعضا مطرح شد توصیف‌های داستان بود که باید با جزئیات بیشتری مطرح می‌شد، همچنین عناوین متفاوت و جذاب هر داستان از بخش‌های مورد علاقه اعضاء بود، اشکالات نگارشی موجود در متن از دیگر مواردی بود که اعضاء به آن توجه داشتند و آن را بیان کردند. 

رونمایی از کتاب «مسئول پخش تمام کولرهای دنیا»

 لیلا خیامی نویسنده کتاب  باابراز خرسندی از حضور کودکانی که کتاب را مطالعه کردند و نظرات سازنده خود را مطرح نمودند گفت: امیدوارم با به کار گرفتن نقد و نظر ارزنده و دقیق بچه‌ها بتوانم در آینده کتاب‌های بیشتری با موضوع دفاع مقدس را به رشته تحریر درآورم.

در پایان با حضور نویسنده و فرزندان شهید برونسی از این کتاب رو نمایی شد و نویسنده با امضای کتاب، نسخه‌هایی را به اعضا هدیه کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =