کد خبر: 330847
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۲
گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مراکز کانون

مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری هم‌زمان با هفته دفاع مقدس با برگزاری برنامه‌های متنوع یاد و خاطره هشت سال دفاع مقدس را گرامی داشتند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در بخش اول این گزارش برنامه‌های اجرا شده در تعدادی از مراکز کانون استان‌ها را بیان کردیم؛ در ادامه این گزارش و در این مطلب برنامه‌ها اجرا شده در دیگر استان‌ها را مرور می‌کنیم.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مراکز کانون

اجرای برنامه متنوع در کانون فارس

هم‌زمان با هفته دفاع مقدس در جلسه‌ای که در محل بخشداری با حضور بخشدار، شهردار، فرمانده سپاه و مسئولان اداره‌ها برگزار شد،  از کارمندان نمونه بسیجی با اهدا لوح و هدایا قدردانی شد. در این جلسه مریم نیک‌پور مربی امور فرهنگی مرکز به‌عنوان کارمند نمونه بسیجی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شد.

همچنین مربیان مراکز فرهنگی هنری شماره ۱ و ۲ صفاشهر با حضور در مدارس ابتدایی به مناسبت هفته دفاع مقدس به اجرای برنامه برای دانش‌آموزان پرداختند. معرفی کتاب، معرفی کانون و فعالیت‌هایش، ساخت کاردستی و اوریگامی، نقاشی، مسابقه و بازی بخشی از این برنامه‌ها بود.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مراکز کانون

گل‌افشانی مزار شهدا در کانون قزوین

اداره‌کل کانون پرورش فکری استان قزوین به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس ویژه‌برنامه‌ای را در گلزار شهدا برگزار کرد. در این برنامه سید علی‌اکبر موسوی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان قزوین، کارکنان ستادی و مربیان مراکز فرهنگی و هنری شهرستان قزوین حضور داشتند.

جمع‌خوانی زیارت عاشورا، شعرخوانی مهدی مردانی کارشناس آفرینش‌های ادبی استان و تحلیل اجمالی چگونگی تحمیل جنگ به ایران از زبان محمد اندیشگر یکی از رزمندگان و جانبازان دفاع مقدس از جمله بخش‌های این مراسم بود.

در ادامه اهالی کانون از موزه شهدای استان بازدید کردند و ضمن ادای احترام به مقام شامخ ایثارگران دفاع مقدس، مزار شهدا را غبارروبی و گل‌افشانی کردند.

هفته دفاع مقدس سال ۱۴۰۲ در مراکز فرهنگی هنری کانون استان قزوین با اجرای برنامه‌های متنوعی همراه بود. بر همین اساس اعضا و مربیان مرکز فرهنگی هنری کانون خاکعلی به مناسبت هفته دفاع مقدس گلزار شهدای این شهر را غبارروبی و گل‌افشانی کردند. خاطره‌گویی از شهدای دفاع مقدس و بحث آزاد درباره نقش نوجوانان در زنده نگه‌داشتن آرمان‌های حماسه‌سازان انقلاب از دیگر فعالیت‌های این برنامه بود.

در مرکز فرهنگی و هنری کانون ضیاآباد نیز به این مناسبت فعالیت‌های معرفی وقایع و ایام، برپایی نمایشگاه تصاویر دفاع مقدس، بحث آزاد درباره تجدید پیمان با شهدا و معرفی حماسه و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس انجام شد.

همچنین به این مناسبت در رقابتی استانی، یک مسابقه پرتاب دارت برای مربیان و کارشناسان کانون استان قزوین در مرکز فرهنگی و هنری شماره سه کانون قزوین برگزار شد. در این برنامه همکاران علاقه‌مند در مسابقه پرتاب دارت شرکت کردند که به برگزیدگان آن جایزه اهدا شد.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مراکز کانون

برپایی نمایشگاه «شقایق‌های سرخ» در کانون کردستان

به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالرضا پورذهبی نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان در همایش «زنان، دختران، جهاد و مقاومت» در سنندج از دو همکار خانواده شهدای کانون استان کردستان تجلیل شد.

بر اساس این گزارش شهین احمدی گلزار فرزند و خواهر شهید و کارمند دفتر استان و دلارام مفاخری خواهر شهید مربی فرهنگی مرکز شماره ۴ سنندج در این یادواره مورد تجلیل قرار گرفتند.

در این مراسم از کتاب «دایکه‌کان ایستاده‌اند» نوشته زهره یزدان‌پناه نیز رونمایی و از خانواده شهدای زن کردستان قدردانی شد.

همچنین در مراکز کانون استان کردستان باهدف آشنایی با وقایع جنگ تحمیلی و همچنین آشنایی بیشتر با شخصیت امام راحل (ره) و شهدای دفاع مقدس و نهادینه‌کردن فرهنگ ایثار و شهادت در میان کودکان و نوجوانان اجرا شد.

بنا بر این گزارش، آشنایی با شخصیت سردار شهید بیاتیان و شهید افشاری و شهید عباسزاده از شهدای شهرستان بیجار، آشنایی با وقایع جنگ تحمیلی، معرفی شهر خرمشهر و آبادان، معرفی کتاب و قصه‌گویی با عنوان و موضوع دفاع مقدس و همچنین شعرخوانی کتاب «پاهای تو منهای یک» از جمله فعالیت‌هایی بود که در مرکز فرهنگی هنری بیجار برگزار شد.

نمایشگاه «شقایق‌های سرخ» نیز از مجموعه آثار فرهنگی، هنری و ادبی اعضا و مربیان مراکز استان در مرکز فرهنگی هنری قروه برپا شد.

در نمایشگاه «شقایق‌های سرخ» تعداد ۵۰ اثر دیواری شامل پرتره، نشریه دیواری، معرفی شخصیت، معرفی ایام، خوش‌نویسی و نقاشی و بیش از ۲۰ اثر سفال با موضوع جبهه و سنگر در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت.

علاوه بر نمایشگاه آثار فرهنگی، هنری و ادبی، نمایشگاهی از کتاب‌های انتشاریافته در کانون پرورش فکری که در دسترس اعضای کودک و نوجوان مراکز فرهنگی هنری کانون قرار دارد برپا شد.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مراکز کانون

نقد و بررسی کتاب «سلطان‌ هور» در کانون کرمان

به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس لیلی خسروی مربی و احسان بحرینی عضو انجمن قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان با همکاری مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک رفسنجان و معاونت هنری شهرداری رفسنجان به مدت هفت شب در هفت مسجد قصه‌های کودکانه دفاع مقدس را روایت کردند.

همچنین نشست نقد و بررسی کتاب «سلطان‌ هور» نوشته فاطمه جعفرزاده، روایتی از زندگی «سردار شهید حسن سلطانی» با حضور نویسنده کتاب، اکبر خدادادی سرپرست و معاون فرهنگی کانون پرورش فکری استان، معاون فرماندار، رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان، اعضای ارشد انجمن‌های ادبی کانون، کتابداران کتابخانه‌های عمومی، اعضای پایگاه‌های بسیج خواهران، دختران دبیرستان سما و خانواده شهید در کانون زرند برگزار شد.

«سلطان هور» اولین اثر از مجموعه چندجلدی «سرداران زراوند» حاوی داستان پرماجرای حیات طیبه شهید حسن سلطانی، شخصیت رازآلود یک سرباز گمنام واحد اطلاعات و عملیات از تولد تا شهادت است که از سوی انتشارات عصر بصیرت در سال ۱۴۰۱ با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه به چاپ رسیده است.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مراکز کانون

طرح قصه‌ی قهرمان من در کانون کرمانشاه

در کانون کرمانشاه به مناسبت هفته‌ی دفاع مقدس ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «از مشهدالرضا تا مشهدالشهدا» با همکاری کانون پرورش فکری استان‌های خراسان رضوی و کرمانشاه برگزار شد.

این ویژه‌برنامه با اجرای مشترک دو استان کرمانشاه و خراسان رضوی در سالن آمفی‌تئاتر مدرسه‌ی مهدی موعود (عج) و با حضور اعضا، دانش‌آموزان، مربیان و مسئولان در هفته‌ی دفاع مقدس برگزار شد.

در این برنامه مخاطبان استان کرمانشاه به‌صورت مجازی مهمان کانون خراسان رضوی شدند تا به نیابت از شهدای معظم استان سه شهید والامقام (شهید احمدقلی دوستی، شهید عبدالمجید شعیری، شهید بهمن عظیمی) زائر حرم مطهر رضوی باشند؛ همچنین مخاطبان مجازی استان خراسان رضوی نیز از منطقه و عملیات مرصاد در کرمانشاه بازدید کردند.

همچنین برپایی نمایشگاهی با موضوع دفاع مقدس در مرکز شماره ۳ اسلام‌آباد غرب با محوریت هنر، هنرهای تجسمی، نقاشی، مجسمه‌سازی و عکس از سوی مربی مسئول هنرمند این مرکز، برگزار شد.

در مراسمی که از سوی کانون سرپل ذهاب و دیگر دستگاه‌های اجرایی رقم خورد؛ خاطره‌های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس کرمانشاه هم قصه شدند.

از اهداف مهم این ویژه‌برنامه‌ که با همکاری بنیاد شهید و امور ایثارگران و با حضور فرماندار و دیگر مسئولان شهرستان و دانش‌آموزان مدارس شاهد ۱۶ اسفند و شهید سلیمانی، در محل کانون شهید باهنر برگزار شد، تبدیل خاطره‌های رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس کرمانشاه به قصه بود.

در این برنامه ضمن افتتاح طرح قصة قهرمان من (جمع‌آوری و ثبت خاطرات رزمندگان از سوی کودکان و نوجوانان)، مسئولان و رزمندگان از خاطره‌های دوران دفاع مقدس برای نوجوانان گفتند و از مادر شهید ایرج الماسی نیز تقدیر شد.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مراکز کانون

برپایی نمایشگاه عکس در کانون گلستان

در ویژه‌برنامه‌ی هفته دفاع مقدس و همایش سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» که با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی همراه بود، از مربی مسئول کانون پرورش فکری گلستان به‌عنوان نویسنده کتاب‌های حوزه دفاع مقدس تجلیل شد.

این برنامه‌ی کشوری با شعار «ما متحدیم» با همایش سراسری «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» و با سخنرانی رهبر معظم انقلاب اسلامی آغاز شد.

در این همایش سراسری که در شهر گرگان و در حسینیه ثارالله با حضور مسئولان ارشد استانی برگزار شده بود، از زینب سنچولی، مربی مسئول کانون پرورش فکری کلاله با اهدای لوح از سوی استاندار گلستان و نماینده ولی‌فقیه در استان تجلیل شد.

کتاب «باران، نامه‌ی ابر» نوشته زینب سنچولی و سیده‌فاطمه دیانتی و با تصویرگری صدیقه گلی با موضوع دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

همچنین به مناسبت هفته دفاع مقدس، تعدادی از اعضای پسر مرکز فرهنگی هنری رامیان، با حضور در گلزار شهدا، به روان پاک و مطهر شهدا فاتحه‌ای نثار کرده و با آرمان‌های ارزشمند این بزرگ‌مردان آشنا شدند.

مربیان مراکز فرهنگی هنری استان نیز هم‌زمان با فرارسیدن هفته‌ی دفاع مقدس، ویژه‌برنامه‌هایی را برای آشنایی کودکان و نوجوانان با این هفته تدارک دیدند.

اعضای کانون پرورش فکری آزادشهر به همراه والدین خود در غروب جمعه، با حضور در مراسم عصرانه‌ای با شهدا که در جوار گلزار شهدای گمنام این شهرستان، برگزار شد شرکت کردند.

اعضای کودک مراکز فرهنگی هنری رامیان و دلند، به همراه مربیان خود با حضور در گلزار شهدای این شهرستان، ضمن آشنایی با رشادت‌های رزمندگان اسلام با آرمان‌های شهدا میثاق دوباره بستند.

مرکز فرهنگی هنری گالیکش با هدف معرفی وقایع، حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، گرامیداشت حماسه‌سازان و حماسه‌آفرینان دفاع مقدس و آشنایی بیشتر اعضاء با این هفته، نمایشگاه عکس با موضوع هفته دفاع مقدس برپا کرد.

در برنامه‌ای دیگر مرکز فرهنگی هنری شماره دو کانون گنبدکاووس، با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از دانش‌آموزان دختر پایه ششم ابتدایی مدارس این شهرستان، به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس و به یاد ایثارگری و شجاعت شهیدان و رزمندگان این دوران، ویژه‌برنامه‌ای با همین موضوع برگزار کردند.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مراکز کانون

برگزاری نمایشگاه در کانون گیلان

غرفه‌ فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به‌منظور گفتمان‌سازی در مسیر جهاد تبیین، تشریح دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس و با شعار «ما متحدیم»، در نمایشگاه دستاوردهای هشت‌ساله دفاع مقدس شهر رشت برپا شد.

کانون پرورش فکری نیز ضمن آشناسازی مخاطبان با رویدادهای دفاع مقدس، معرفی کتاب، قصه‌گویی و برپایی کارگاه ادبی، آموزش کاردستی، خوش‌نویسی و نقاشی، نمایش نماهنگ‌های مناسبتی و همچنین، پخش موشن‌گرافی پوستر بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و پخش تیزر پویانمایی سینمایی «بچه‌زرنگ»، محصول مشترک کانون و مؤسسه هنر پویا، میزبان کودکان، نوجوانان و خانواده‌های بازدیدکننده بود.

همچنین مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان با یک سبد فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، از بازدیدکنندگان نمایشگاه دستاوردهای هشت ‌سال دفاع مقدس در میدان شهدای ذهاب (پیاده‌راه فرهنگی) شهر رشت استقبال کردند.

این ویژه‌برنامه در راستای برگزاری نمایشگاه دستاوردهای هشت ‌سال دفاع مقدس و برپایی غرفه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در میدان شهدای ذهاب (پیاده‌راه فرهنگی) شهر رشت برگزار شد.

طی این ویژه‌برنامه که به‌صورت مستقیم از شبکه استانی باران پخش شد، گفت‌وگو با رزمندگان هشت ‌سال دفاع مقدس و پخش تیزر ‌پویانمایی سینمایی «بچه‌زرنگ»، محصول مشترک کانون و مؤسسه هنرپویا، نمایش موشن و پوستر بیست و پنجمین جشنواره بین‌المللی کانون در دستور کار قرار گرفت.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مراکز کانون

شعرخوانی در کانون لرستان

در کانون لرستان بیش از ۱۲ ویژه‌برنامه مختلف در هفته دفاع مقدس برگزار شد. بر همین اساس نمایشگاه آثار نقاشی و آثار سفالگری اعضای کودک و نوجوان مراکز کانون با موضوع دفاع مقدس، روایتگری رزمندگان دفاع مقدس، معرفی زندگی‌نامه شهدای نوجوان به‌صورت حضوری و مجازی، ساخت نشریه دیواری، روایت و عکس، برپایی نمایشگاه کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس ویژه کودک و نوجوان، قصه‌گویی‌ به‌صورت مجازی و حضوری با موضوع ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس، شعرخوانی، شعرنویسی و دل‌نوشته با عنوان کلامی با یاران در مراکز کانون سراسر استان اجرا شد.

ساخت کارت‌پستال از سوی اعضا کانون و اهدا به خانواده‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس، اجرای تئاتر و نمایش فیلم‌هایی با موضوع دفاع مقدس از دیگر برنامه‌هایی بود که از سوی کانون پرورش فکری لرستان برگزار شد.

همچنین سرهنگ محسن رشیدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان، سرهنگ ناصر فرید مسئول حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس سپاه پاسداران استان لرستان و محسن سپه وند رئیس گروه علمی، فرهنگی و اجتماعی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از نمایشگاه آثار هنری کانون استان لرستان بازدید کردند.

در این بازدید مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان ضمن گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس گفت: پیام شهدا را باید به نسل آینده انتقال دهیم و بهترین راه اجرای فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی است و آثاری که امروز دراین نمایشگاه مشاهده کردیم، نشان از کارهای تاثیرگذار مربیان کانون پرورش فکری در این خصوص است.

وی چاپ وصیت‌نامه شهدای لرستان را کاری ارزشمند در راستای رساندن پیام شهدا به نسل آینده دانست و اضافه کرد: منتظر آثار ادبی مربیان کانون در حوزه دفاع مقدس برای چاپ و نشر هستیم. در حال حاضر بیش از ۱۷۵۰ وصیت‌نامه شهدا به چاپ رسیده و اعلام کردیم هرکدام از خانواده شهدا وصیت‌نامه شهید را برای چاپ به حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان تحویل دهند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان گفت: در مراکز کانون شهدای دانش‌آموز استان به کودکان و نوجوانان به‌عنوان الگو معرفی شوند.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مراکز کانون

تقدیر از پیش‌کسوتان در کانون مازندران

در برنامه سراسری جهاد و مقاومت که ۲۹ شهریور در سالن الغدیر سپاه مازندران برگزار شد، از مژده پاک‌سرشت کارشناس کانون پرورش فکری مازندران به‌عنوان پیش‌کسوت عرصه دفاع مقدس تقدیر شد.

پاک‌سرشت، شاعر نویسنده و فعال ادبی در حوزه دفاع مقدس و متولد اهل استان خوزستان و ساکن مازندران است که آثار متعددی در حوزه ادبیات به‌ویژه دفاع مقدس از او به چاپ رسیده است.

همچنین هم‌زمان با هفته دفاع مقدس، غرفه نمایشگاهی کانون پرورش فکری مازندران در پارک موزه دفاع مقدس به ارائه خدمات فرهنگی پرداخت.

این نمایشگاه ۱ مهر با حضور مسئولان استانی از جمله مدیرکل کانون استان در پارک موزه دفاع مقدس گشایش یافت. کانون مازندران با برپایی غرفه فرهنگی، هنری و ادبی در دو نوبت صبح و عصر خدمات خود را به بازدیدکنندگان معرفی و ارائه کرد.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مراکز کانون

نقد کتاب در کانون هرمزگان

اعضای کانون پرورش فکری مرکز بستک به مناسبت هفته دفاع مقدس طی نشستی با مؤلف و نویسنده کتاب «فرشته‌های زمینی» دیدار و گفت‌وگو کردند.

زهرا رحمانی مسئول کانون پرورش فکری مرکز بستک ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس گفت: تشریح و بازگویی وقایع دوران جنگ تحمیلی و رشادت‌های رزمندگان و مردم ایران وظیفه ایست که باید بیشتر و بهتر بدان بپردازیم در همین راستا کانون بستک نشستی با حضور نویسنده و مؤلف کتاب «فرشته‌های زمینی» با اعضای کانون پرورش فکر مرکز بستک در محل کانون برگزار کرد.

در این برنامه رشدیه عالیان مؤلف کتاب «فرشته‌های زمینی» به تشریح این کتاب پرداخت و گفت: «فرشته‌های زمینی» بهترین هدیه شهداست که الحمدالله با همکاری و استقبال خانواده شهدا این افتخار نصیبم شد.  

وی هدف از نگارش این کتاب را زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدای شهرستان بستک عنوان کرد و بیان داشت: شهادت زیباترین راه رسیدن به خداست و چه زیباست اگر این راه همراه با اعتقادات و دفاع از خاک میهن باشد.

در ادامه این نشست نویسنده کتاب به پرسش‌های اعضای حاضر در این نشست درباره کتاب پاسخ داد و با آن‌ها به گفت‌وگو پرداخت.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مراکز کانون

ویژه‌برنامه «عشق، مقاومت و ایثار» در کانون همدان

در ششمین روز از هفته دفاع مقدس به‌منظور تکریم جایگاه جانبازان، مرکز فرهنگی هنری شهر مریانج از دو جانباز دفاع مقدس تقدیر کرد.

مراسم قدردانی و تجلیل از این دو جانباز دفاع مقدس که از کارکنان شهرداری بودند با حضور شهردار شهر مریانج،  رئیس شورای شهر مریانج، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کارشناسان کانون پرورش فکری، مربی مسئول مرکز فرهنگی‌ هنری شهر مریانج و دو نفر از اعضای این مرکز در شهرداری این شهر انجام شد.

همچنین به مناسبت هفته دفاع مقدس اعضای نوجوان کانون پرورش فکری قروه در گزین به معرفی شهید خلبان «مهدی ذوقی» از شهدای خلبان این شهرستان با عنوان «پرواز تا بی‌نهایت» در قالب نماهنگ پرداختند.

مربی مسئول کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شهرستان قروه در گزین در خصوص تولید این نماهنگ گفت:  «پرواز تا بی‌نهایت»  روایت داستانی زندگی خلبان شهید مهدی ذوقی از خلبانان تیزپرواز دفاع مقدس این شهرستان است. این نماهنگ با هنرمندی اعضای نوجوان کانون قروه درگزین زیر نظر خودم به مناسبت هفته دفاع مقدس تهیه شده است.

همچنین این اثر، برگزیده ششمین جشنواره هنری فانوس ۱۴۰۱ صداوسیمای استان همدان در بخش فیلم کوتاه شد و لوح و جایزه جشنواره را به خود اختصاص داد.

«پرواز تا بی‌نهایت» روایت داستانی از زندگی و شهادت سرلشکر خلبان شهید «مهدی ذوقی» از شهدای دفاع مقدس شهرستان درگزین است که یکی از میادین شهر قروه مزین به تندیس و نام این شهید بزرگوار است.

در آخرین روز از هفته دفاع مقدس هم کانون پرورش فکری اسدآباد به مناسبت ایام دفاع مقدس و پاسداشت یاد و خاطره شهدا برنامه‌ای را با عنوان «عشق، مقاومت و ایثار» ویژه اعضا نوجوان با حضور منصورعلی استواری از فعالان اجتماعی و نویسنده کتاب‌های دفاع مقدس برگزار کرد.

در این برنامه ابتدا کتاب‌های موجود در کتابخانه با محوریت کتاب «دختر شینا» باتوجه‌به تصاویر کتاب دختر شینا برای اعضا نوجوان معرفی شد. این برنامه باهدف آشنایی اعضا با شهدا و همچنین انس و الفت نوجوانان با رشادت و ایثار شهیدان در هشت سال مقاومت و دفاع از کیان ایران اسلامی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد.

سپس منصورعلی استواری در جمع اعضا به بیان خاطره‌های جنگ و شور نوجوانان و جوانان برای رفتن به جبهه و کمک‌رسانی مادران و خواهران به رزمندگان پرداخت.

در ادامه اعضا با کاشت نهال در گلدان‌های سفالی در محوطه کانون به یاد شهدا و خصوصاً شهید والامقام سردار حاج ستار ابراهیمی هژیر با فرستادن صلوات یاد شهدا را گرامی داشتند.

گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مراکز کانون

روایت دفاع مقدس در کانون یزد

هم‌زمان با هفته دفاع مقدس مربیان کانون در مدارس پسرانه افق و طلوع حضور پیدا کردند. در این ویژه‌برنامه تعداد ۴۰ نفر از دانش‌آموزان پایه سوم تا پنجم شرکت داشتند که به فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی از جمله معرفی شخصیت سردار شهید رفیعیان، اجرای قصه‌گویی، نقاشی، طرح ادبی نامه‌ای به شهدا و کاردستی پرداختند.

اعضای کانون پرورش فکری نیز به مناسبت هفته دفاع مقدس در قطعه شهدا حاضر شدند و ضمن غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدا با آرمان‌های این عزیزان تجدید میثاق کردند. معرفی شخصیت شهید حاج احمد متوسلیان و معرفی فیلم «ایستاده در غبار» از جمله فعالیت‌های انجام شده برای نوجوانان بود.

همچنین مرکز فرهنگی، هنری شماره ۲ کانون پرورش فکری ابرکوه باهدف آشنایی کودکان با مقوله ایثار و شهادت و شهدای جنگ تحمیلی اقدام به برگزاری ویژه‌برنامه کرد.

این ویژه‌برنامه که به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور دانش‌آموزان کلاس پنجم شاهد شهید عبدالرحمن آدمی برگزار شد، مربیان مرکز اقدام به معرفی هفته دفاع مقدس کردند و سپس کتاب‌های «هستی» و «گردان قاطرچی‌ها» را به کودکان معرفی کردند.

در ادامه با معرفی کتاب «کام یوسف» اقدام به معرفی شخصیت شهید ملک‌شامران برای اعضا پرداختند تا کودکان نسبت به از خودگذشتگی و ایثار درک بهتری پیدا کنند. اعضا با هدایت مربی یکی از نمادهای شهدا را نقاشی کردند و خوانش وصیت‌نامه‌ی شهید عبدالرحمن آدمی که از شهدای شهرستان ابرکوه بود، پایان‌بخش این ویژه‌برنامه بود.

مرکز فرهنگی، هنری شماره یک کانون یزد نیز میزبان نشست معرفی شخصیت شهید محمدحسین ذوالفقاری شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =