کد خبر: 330805
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۶
گرامیداشت هفته دفاع مقدس در مراکز کانون

مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همزمان با هفته دفاع مقدس برنامه‌های متنوعی برگزار کردند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، همزمان با هفته دفاع مقدس مراکز کانون پرورش فکری تلاش کردند با برگزاری برنامه‌های متنوع یاد و خاطره دوران هشت سال دفاع مقدس و شهدای دوران جنگ را زنده نگه دارند.

گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در مراکز استان‌های کانون

بازآفرینی چهره شهدا در کانون آذربایجان شرقی

ویژه‌برنامه‌های بزرگداشت هفته دفاع مقدس با اجرای فعالیت‌های متنوع فرهنگی هنری در شهرهای چاراویماق، اهر، ورزقان، سراب، بستان‌آباد و ملکان آذربایجان شرقی برگزار شد.

این برنامه‌ها با هدف تبیین مفاهیم دفاع مقدس برای کودکان و نوجوانان و ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت و شهادت به اجرا درآمد.

به همین مناسبت مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ورزقان، سراب، بستان‌آباد، ملکان و چاراویماق با حضور در تعدادی از مدارس این شهرها فعالیت‌های مختلفی نظیر قصه‌گویی، مسابقه، کاردستی و معرفی وقایع اجرا کردند.

در کانون اهر، بستان‌آباد و مراکز شماره ۴ و ۵ تبریز نیز برنامه‌های متنوعی در همین راستا برگزار و با استقبال کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این فعالیت‌ها همراه شد.

همچنین ۳۰ نوجوان هنرمند عضو مراکز کانون تبریز همزمان با هفته دفاع مقدس و در آستانه کنگره ملی ۱۰هزار شهید آذربایجان شرقی در کارگاه ویژه‌ای به بازآفرینی چهره شهدای واقعه بمباران مدرسه زینبیه میانه پرداختند.

قرار است نمایشگاهی از این آثار در کنگره ملی ۱۰هزار شهید آذربایجان شرقی به نمایش درآید.
این کارگاه ویژه هنری در راستای مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برگزاری این رویداد بزرگ ملی اجرا شد.

گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در مراکز استان‌های کانون

برگزاری نشست «ادبیات مقاومت و پایداری» در کانون آذربایجان غربی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان غربی در هفتمین روز از هفته دفاع مقدس، میزبان نشست ادبی با عنوان «ادبیات مقاومت و پایداری» بود.  در این نشست با اهدای لوح تقدیر و جوایز از برگزیدگان جشنواره داستان آفرینش تقدیر شد.

همچنین کانون آذربایجان‌غربی همزمان با هفته دفاع مقدس، نماهنگ جدید خود را با عنوان «شهید» منتشر کرد.

این اثر به کارگردانی سمیه حسین‌نژاد، آهنگ‌سازی احسان احمدی‌تبار، تهیه کنندگی کانون پرورش فکری استان و اجرای اعضای انجمن سرود کانون با مضمون ایثار و شهادت و نبرد حق علیه باطل تولید شده است.

گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در مراکز استان‌های کانون

برپایی نمایشگاه رزمی در کانون اردبیل

همزمان با هفته دفاع مقدس ویژه‌برنامه‌های این مناسبت با شعار «متحدیم» در مرکز فرهنگی هنری کانون دولت آباد برگزار شد.

در این فعالیت‌ها که با هدف تبیین و ترویج ارزش‌ها در بین اعضا و آشنا کردن آن‌ها با رشادت‌ها و فداکاری‌های رزمندگان اجرا شد، اعضا و مربیان کانون دولت‌آباد با حضور در مزار شهدا و غبارروبی و نثار فاتحه، یاد و نام شهدای والامقام کشور را گرامی داشتند.

همچنین نمایشگاه رزمی فرهنگی مسلم‌بن‌عقیل با حضور سیدحامد عاملی استاندار اردبیل، مسئولان دستگاه‌های اجرایی، نهادهای انقلابی، نظامی و انتظامی و جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در محل موزه دفاع مقدس استان اردبیل واقع در مجتمع فرهنگی و گردشگری شورابیل به‌منظور بازسازی عملیات مسلم‌بن‌عقیل و اجرای نمادین آن افتتاح شد.

در بخش فرهنگی این نمایشگاه نیز کانون استان با برپایی غرفه فرهنگی و هنری، سلحشوری‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان را در طول هشت سال دفاع مقدس، با اجرای فعالیت‌های مختلف، برای کودکان، نوجوانان و خانواده‌های حاضر در این نمایشگاه تبیین کرد.

علاوه براین مدیرکل کانون پرورش فکری استان اردبیل در گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، با حضور در منزل شهیدان بهتاج شهبازی و مهدی قربانی‌فریاد، با پدر و مادر و دیگر اعضای خانواده این شهیدان دیدار و گفت‌وگو کرد.

شهید بهتاج شهبازی در ۲۵ بهمن‌ ۱۳۶۴ و در عملیات والفجر ۸ و شهید مهدی قربانی‌فریاد نیز در ۲۵ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر، هر دو در سن ۱۷ سالگی در مبارزه با جبهه باطل به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در مراکز استان‌های کانون

برگزاری نشست ادبی شعر و داستان در کانون اصفهان

بخش کودک و نوجوان کنگره سرداران و ۲۴هزار شهید استان در گلستان شهدای اصفهان با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و همکاری و پشتیبانی مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری بسیج استان اصفهان با حضور اقشار مختلف مردم با برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری برگزار شد.

نشست کتاب‌خوان نیز با مشارکت سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شاهین‌شهر، بنیاد شهید و امور ایثارگران و نهاد کتابخانه‌ها با حضور نویسندگان دفاع مقدس و با هدف توجه و ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه به‌خصوص کتاب‌های ادبیات دفاع مقدس در جامعه و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در سالن اجتماعات بهار نگارستان برقم خورد.

همچنین نشست ادبی شعر و داستان با محوریت ادبیات پایداری و دفاع مقدس با همکاری مشترک مراکز فرهنگی هنری گز برخوار، شاهین شهر، انجمن ادبی دهقان گزی و انجمن ادبی داستان هزار شهرزاد شاهین شهر در فرهنگسرای ادیب برومند شهر گز برخوار برگزار شد.

در این نشست نویسنده و پژوهشگر اجتماعی شاهین شهر فریبا اسدی و عبدالکریم ٱلیکی شاعر و مسئول انجمن ادبی شهر گز به همراه نوجوانان حضور داشتند.

مهمانان حاضر در جلسه ضمن ابراز خرسندی از تشکیل انجمن و تقارن آن با هفته دفاع مقدس به تشریح مفهوم ادبیات پایداری پرداختند و ضمن اشاره به آثار اعضا نوجوان با محوریت دفاع مقدس، نیاز به کار در این حوزه را ضروری برشمردند.

گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در مراکز استان‌های کانون

دیدار با جانبازان در کانون البرز

در استان البرز با حضور مجید ایزدیار از جانبازان جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، کودکان و نوجوانان مرکز شماره ۴ کانون پرورش فکری کرج با وقایع دوران دفاع مقدس و خاطره‌های این دوران آشنا شدند.

خوانش گروهی سرود و تجلیل از جانباز دفاع مقدس و همچنین تجلیل از نویسنده و تصویرگر کتاب «پروانه در میدان مین» از دیگر بخش‌های این دیدار بود.

همچنین اعظم ذوالفقاری، شاعر و ندا ساعی، تصویرگر کتاب «پروانه در میدان مین» به مناسبت هفته‌ی دفاع مقدس از سوی مدیرکل کانون البرز تجلیل شدند.

در حاشیه‌ی مراسم گرامی‌داشت هفته‌ی دفاع مقدس در مرکز شماره ۴ کانون کرج که ظهر روز پنج‌شنبه ۶ مهر ۱۴۰۲ برگزار شد، ضمن خوانش متن ادبی تنظیم شده ازسوی سپیده داداش‌زاده، مربی فرهنگی این مرکز برای معرفی کتاب «پروانه در میدان مین» ازسوی سمانه موسوی از اعضای نوجوان کانون از اعظم ذوالفقاری شاعر و ندا ساعی، تصویرگر کتاب که هر دو از همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند با اهدای لوح و هدیه تجلیل شد.

کتاب «پروانه در میدان مین» مجموعه‌ای از اشعار کودکانه است که اعظم ذوالفقاری، کارشناس روابط عمومی کانون پرورش فکری استان البرز سروده و از سوی انتشارات حنظله وابسته به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای گروه سنی «نوخوان» و «نونهال» چاپ شده است.

اشعار این کتاب با زبان کودکانه مفاهیم ارزشمند دفاع مقدس را به کودکان معرفی می‌کند.

گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در مراکز استان‌های کانون

غبارروبی مزار شهدا در کانون ایلام

درگرامی‌داشت هفته دفاع مقدس با حضور مدیرکل و کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان ایلام غباروبی و عطرافشانی مزار شهدای گمنام انجام شد. در این آیین ضمن غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدا با اهدای شاخه گل با آرمان‌های شهدا و بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب تجدید بیعت شد.

همچنین به مناسبت گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس، مدیرکل کانون استان به همراه جمعی از کارکنان به دیدار باقر سلیمانی از کارکنان بازنشسته کانون استان و از جانبازان دوران دفاع مقدس رفتند.

علاوه براین مدیرکل کانون استان در گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس با خانواده روحانی شهید حجت‌الاسلام طالب پیری پور دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار از خانواده روحانی شهید حجت‌الاسلام طالب پیری‌پور تجلیل شد.

گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در مراکز استان‌های کانون

پویش کتابخوانی دفاع مقدس در کانون بوشهر

سمیه رسولی مدیرکل کانون استان بوشهر به همراه جمعی از کارکنان و اعضا کانون استان با سیدمحمدعلی بصری جانباز و آزاده سرافراز که در دوران کودکی از اعضا کانون پرورش فکری مرکز بوشهر بوده، دیدار کردند.

در این دیدار که با هدف ارج نهادن فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداشت یاد و خاطره مجاهدهای جوانان و نوجوانان و آشنایی اعضا کودک و نوجوان با این فرهنگ برگزار شد، اعضا کودک و نوجوان کانون مرکز شماره ۲ بوشهر، سیداصغر حسینی‌نیا کارشناس حراست و زهرا حق‌نجات مربی فرهنگی مرکز شماره ۲ بوشهر، مدیرکل کانون استان را همراهی کردند.

همچنین پویش کتابخوانی کتاب‌های دفاع مقدس با محوریت سه کتاب «باغ کیانوش» نوشته علی‌اصغر عزتی پاک، «پلاک ۶۱» نوشته هادی خورشاهیان و «تانک آرزوها» نوشته احمد عربلو از تولیدات کانون و با حضور کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر استان برگزار شد.

گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در مراکز استان‌های کانون

ویژه برنامه «ایستگاه مهر» در کانون چهارمحال و بختیاری

در استان چهارمحال و بختیاری به مناسبت گرامی‌داشت هفته‌ی دفاع مقدس و ترویج فرهنگ پایداری مرکز الگوی تربیتی مجتمع شهرکرد ویژه‌برنامه‌ی «ایستگاه مهر» را برگزار کرد.

«ایستگاه مهر» با هدف گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس و هم زمان با آغاز هفته امامت وآغاز بازگشایی مدارس در سومین روز از هفته دفاع مقدس ازسوی مربیان مرکز مجتمع در مدرسه پیروزی به اجرا درآمد.

دراین طرح که از سلسله نشست‌های طرح مراکز الگوی تربیتی است ۶۰ نفر از دانش‌آموزان پایه‌های سوم و ششم مشارکت کردند.

مربیان فرهنگی مرکز مجتمع نیز با اجرای قصه «مسافر بهشتی کربلا»، معرفی شخصیت سردار بی‌تکرار؛ سردار شهید قاسم سلیمانی، مخاطبان خود را با سیر تاریخی جنگ و نقش‌آفرینی بزرگ مردانی چون سرداران ایران آشنا کردند. معرفی ایام و وقایع، معرفی شخصیت‌ها و تببین ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب فرهنگ دفاع و پایداری را با زبان شیوای فرهنگ و هنر ترویج کردند.

تصویرگری قصه‌ها و برگزاری ایستگاه نقاشی از دیگر برنامه‌های اجرایی این طرح بود.

گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در مراکز استان‌های کانون

ویژه‌برنامه از مشهدالرضا تا مشهدالشهداء در کانون خراسان رضوی

هم‌زمان با هفته‌ی دفاع مقدس یادواره کودکان شهید شاهچراغ با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج بانوان، بنیاد شهید و امور ایثارگران، آموزش و پرورش، اداره بهزیستی، اداره صنعت، معدن و تجارت، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، نهاد کتابخانه‌های عمومی، بخشداری مرکزی و مشاور امور بانوان فرمانداری برگزار شد.

این برنامه شامل فعالیت‌هایی مانند معرفی شخصیت، معرفی وقایع و ایام، قصه‌گویی، کاردستی، بازی و سرگرمی بود که بصورت ایستگاهی اجرا شد.

در ایستگاه اول به روایت روزهای جنگ از زبان یکی از رزمندگان دفاع مقدس پرداخته شد. در ایستگاه دوم که کافه شهید نام داشت اعضا به صورت صلواتی پذیرایی شدند و پای خاطرات شنیدنی رزمندگان حاضر در برنامه نشستند. در ایستگاه سوم قصه‌ی «نماز شب عروسی» مربوط به شهید طاهری اجرا شد. در ایستگاه چهارم اعضاء گل‌های لاله ساختند و آن‌ها را به عکس شهدای شهرستان چناران تقدیم کردند و در ایستگاه آخر اعضا با عملیات‌های مهم جنگی در قالب بازی و سرگرمی آشنا شدند.

همچنین ویژه‌برنامه از مشهدالرضا تا مشهدالشهداء کار مشترکی از کانون خراسان رضوی و استان کرمانشاه به صورت حضوری و برخط برگزار شد.

به منظور گرامی‌داشت یاد و خاطره فرماندهان شهید خراسان رضوی و با هدف ترویج و توسعه فرهنگ کتابخوانی نیز به همت آفرینش‌های ادبی کانون خراسان رضوی و بنیاد حفظ ارزش‌های دفاع مقدس استان و انتشارات ضریح آفتاب، مراسم رونمایی از کتاب «مسئول پخش تمام کولرهای دنیا» در محل دفتر استان برگزار شد.

در این برنامه تیزر ۱۰۰ ثانیه‌ای فیلم مستند مادر رتبه اول بخش مستند ملی سیزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم صد و بهترین مستند کوتاه بخش اصلی و بخش دفاع مقدس هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت که ازسوی نعمت‌الله سرگلزایی کارگردان مطرح حوزه مستند کوتاه بود برای حضار پخش شد.

در ادامه فرزند شهید عبدالحسین برونسی با اشاره به ارزشمندی حضور نگاه شهداء در زندگی ما گفت: این کتاب بیان خاطره‌های کوتاهی از زندگی این سردار گرانقدر هشت سال دفاع مقدس است. شهدا اسطوره‌های معاصر هستند و باید داستان زندگی آنها را به گوش فرزندان این سرزمین رساند. وی انتشار خاطرات شهداء را کار ارزشمندی دانست که می‌تواند فرزندان ایران را با شهداء و زندگی ایشان بیشتر آشنا کند و الگوهای مناسبی در اختیار ایشان قرار دهد.

گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در مراکز استان‌های کانون

برپایی کارگاه نقاشی «قابی برای آشنایی» در کانون خراسان جنوبی

در استان خراسان جنوبی اعضای مرکز فرهنگی و هنری کانون در شهرستان بشرویه در ششمین روز از هفته دفاع مقدس در کارگاه نقاشی «قابی برای آشنایی» شرکت کردند. در این کارگاه اعضا مهارت هنری خود را در تزیین قاب عکس شهدای شهر بشرویه بکار گرفتند.

در حاشیه این کارگاه معرفی کتاب سبک‌بالان و خوانش خاطره‌های شهدای شهرستان و آشنایی اعضا با گوشه‌ای از زندگی این شهدا نیز برگزار شد.

اجرای برنامه معرفی کتاب و همچنین نمایشگاه کتاب با موضوع دفاع مقدس از دیگر برنامه‌های این مرکز در هفته دفاع مقدس بود.

کارکنان و مربیان کانون پرورش فکری استان نیز در نشست جهاد تبیین با محوریت دفاع مقدس پای صحبت‌های «غلامرضا رخشانی» ایثارگر و آزاده دوران دفاع مقدس نشستند.

در این نشست که با حضور کارکنان و مربیان کانون در سطح استان به صورت مجازی برگزار شد «رخشانی» از ۷ سال اسارت خود و مشکلات آن دوران با مخاطبان خود گفت‌وگو کرد.

همچنین سرهنگ پاسدار زهرا کاظمی مدرس حوزه علمیه و مکتب نرجس بیرجند به صورت مجازی میهمان کارکنان کانون در مراکز فرهنگی و هنری استان شد و به بیان خاطره‌های خود از دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت.

اعزام از طریق سپاه، شرکت در دوره امدادگری و حضور در عملیات والفجر مقدماتی، برگزاری مراسم گرامی‌داشت دهه فجر در مناطق عملیاتی و بیمارستان صحرایی اندیمشک از خاطره‌هایی بود که کاظمی به آنها اشاره و از سختی اعلام خبر شهادت رزمندگان به خانواده‌ها یاد کرد.

گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در مراکز استان‌های کانون

اجرای برنامه‌های متنوع در کانون خراسان شمالی

کانون خراسان شمالی بیش از ۵۰ برنامه فرهنگی، هنری و ادبی با موضوع دفاع مقدس ویژه کودکان و نوجوانان در مراکز فرهنگی هنری کانون برگزار کرد.

برهمین اساس تمامی مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری استان ویژه‌برنامه «اینجا به وقت بهشت» را برگزار کردند.

در این ویژه‌برنامه مربیان و اعضا با مراجعه به منابعی که اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در اختیار مراکز فرهنگی هنری کانون قرار داده است به قصه‌گویی قصه سرداران شهید استان پرداخت.

دیدار با خانواده‌های شهدا، برگزاری نمایشگاه در مراکز فرهنگی هنری استان، نقد و بررسی کتاب با موضوع دفاع مقدس، برگزاری مسابقه‌های جذاب، برگزاری مسابقه نقاشی، معرفی وقایع و ایام با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، برگزاری کارگاه ادبی، دعوت از میهمان ویژه خانواده محترم شهدا یا جانبازان و... از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در کانون پرورش فکری خراسان شمالی بود.

گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در مراکز استان‌های کانون

برپایی نمایشگاه «مکتب ایثار و شهادت» در کانون خوزستان

مرکز فرهنگی هنری کانون ملاثانی به مناسبت هفته دفاع مقدس، نمایشگاه «مکتب ایثار و شهادت» را با حضور مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان و فرمانداری این شهرستان برپا کرد.

این نمایشگاه با همکاری شبکه بهداشت و سازمان بهزیستی این شهرستان و با حضور مریم مراداسکندری مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خوزستان، سیدمحسن البرزی، سرپرست فرمانداری ملاثانی و جمعی از مسئولان این شهرستان برپا شد.

هدف از برپایی این نمایشگاه نشر ارزش‌های دفاع مقدس، آشنایی کودکان و نوجوانان با ادوات و تجهیزات جنگی و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره رشادت‌های رزمندگان اسلام در دوران هشت سال دفاع مقدس بود.

همچنین کانون خوزستان، به مناسبت هفته دفاع مقدس، اختتامیه سومین مهرواره نامه‌نگاری «برسد به دست باران» یادمان شهید علی جمالپور، عضو دیرین کانون را برگزار کرد.

سومین مهرواره نامه‌نگاری «برسد به دست باران» یادمان شهید علی جمالپور به سرپرستی محدثه الماسی، کارشناس بخش مکاتبه‌ای کانون استان با هدف ارج نهادن به فرهنگ ایثار و شهادت، شناساندن اسطوره‌های ایثار و فداکاری به مخاطبان کودک و نوجوان و همچنین کشف و پرورش استعدادهای ادبی استان برگزار شد.

رونمایی از پوستر چهارمین مهرواره استانی نامه‌نگاری «برسد به دست باران» یادمان شهیده سهام خیام، خوانش نامه‌های برگزیده سومین مهرواره نامه‌نگاری «برسد به دست باران» از سوی اعضا و تقدیر از برگزیدگان، بخش‌هایی از این رویداد ادبی بود.

واحد آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان نیز نمایشگاه دومین مهرواره خوش‌نویسی با عنوان «خط مقدم» را با حضور حبیب آل کرد سرپرست اداره کل کانون استان، معاون فرهنگی، اساتید خوشنویسی، کارشناسان، اعضای کانون و جمعی از هنر دوستان، به میزبانی مرکز فرهنگی هنری کانون شماره یک اهواز برپا کرد.

برگزای اختتامیه‌ی مهرواره پویانمایی «روایت رود» که به همت واحد آفرینش‌های هنری کانون خوزستان برگزار شد از دیگر برنامه‌های هفته دفاع مقدس در این استان بود.

گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در مراکز استان‌های کانون

ویژه‌برنامه «روایت باران» در کانون زنجان

ویژه‌برنامه «روایت باران» با هدف معرفی تاریخ دفاع مقدس، آشنایی اعضا و دانش‌آموزان با سبک و سیره رزمندگان، جانبازان و شهدا و تبیین نقش ایثار و فداکاری، در فضای کتابخانه مرکز فرهنگی هنری قیدار برگزار شد.

اجرای قصه «اسم من چفیه است»، نشریه دیواری نشانه‌های سرفرازی، تکریم از خانواده شهدا و ایثارگران با عنوان برای وطن، به راه حسین(ع)، به نام شهید، مسابقه عکس نوشت و کاردستی لاله‌های سرخ، معرفی شخصیت قهرمان‌های جاوید، غیور مردان کوچک، نمایشگاه مجازی کتاب با عنوان راه روشن، نقد و بررسی کتاب با موضوع دفاع مقدس، به اشتراک‌گذاری نماهنگ سروهای ماندگار، کارگاه ادبی با عنوان رفیق شهیدم و... از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در برنامه «روایت باران» بود.

گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در مراکز استان‌های کانون

«روایت خاطره به زبان قصه» در کانون سمنان

در استان سمنان نشست «جهاد و مقاومت از دیروز تا امروز» ویژه کارکنان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سمنان به‌مناسبت هفته‌ی دفاع مقدس با حضور حسینعلی احسانی رزمنده و پژوهشگر برگزار شد.

این نشست از برنامه‌های پیش‌بینی‌ شده واحد آموزش و پژوهش و امور ایثارگران کانون سمنان در راستای برنامه‌های مصوب دومین کنگره بزرگ‌داشت سه‌هزار شهید استان بود.

نشست آموزشی با عنوان «روایت خاطره به زبان قصه» نیز در راستای شیوه‌نامه بیست‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و جشنواره استانی «قصه‌های پشت خاکریز» از برنامه‌های مصوب دومین کنگره بزرگ‌داشت ۳‌هزار شهید استان ویژه اعضای انجمن قصه‌گویی مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری دامغان و سمنان، برگزار شد.

همچنین نبی‌اله خدابخشی مدیرکل کانون پرورش فکری سمنان به‌مناسبت بزرگ‌داشت هفته‌ی دفاع مقدس، به‌همراه سیدرضی نبوی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان سمنان با حضور در منزل سجاد صفا ایثارگر مدافع حرم ضمن گرامی‌داشت یاد و خاطره‌ی شهدای هشت‌سال دفاع مقدس و تجلیل از صبر و استقامت خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تأکید کرد.

گفتنی است، در این دیدار که مسئول امور ایثارگران، دبیر شورای اقامه نماز و روابط‌عمومی کانون پرورش فکری استان و کارشناس امور فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران سمنان حضور داشتند مدیرکل کانون با تقدیم لوح و هدیه از ایثارگری صفا و صبوری همسرشان تجلیل کرد.

گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در مراکز استان‌های کانون

رونمایی از دفتر شعر «در دست‌های تو کاشته‌ام انار» در کانون سیستان و بلوچستان

آیین رونمایی از دفتر شعر «در دست‌های تو کاشته‌ام انار»، با موضوع دفاع مقدس، سروده‌ی مربی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان، با حضور جامعه‌ی ادبی استان برگزار شد.

دفتر شعر «در دست‌های تو کاشته‌ام انار» دارای ۲۸ اثر در قالب شعر سپید است که با موضوع دفاع مقدس و نقش زن در این عرصه ازسوی فهیمه مقربی سروده شده است. این اثر به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس منتشر شده است.

مربیان و اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان نیز با اجرای فعالیت‌های گوناگون یاد و خاطره‌ی ایثارگران را گرامی داشتند.

همچنین مراکز شماره یک زاهدان، شماره یک ایرانشهر، بمپور، دلگان و... اعضای خود را با فرهنگ دفاع مقدس آشنا کردند. قصه‌گویی، برپایی کارگاه‌های هنری مانند نقاشی و سفال، کاردستی، شعرخوانی و معرفی کتاب و وقایع از جمله برنامه‌هایی بود که در این مراکز انجام شد.

مدیرکل و همکاران کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان نیز در هفته دفاع مقدس با حضور در گلزار شهدای زاهدان و عطرافشانی مزار شهیدان، با آرمان‌های شهدا تجدید میثاق کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =